Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått igjen karakteren på en oppgave på 20 studiepoeng. Det ble en C, mens jeg hadde håpet på en B. Er veldig skuffa, og her er grunnen:

Begynte på en erfaringsbasert master i fjor høst. Fikk E på et emne med 10 studiepoeng (fødte mitt 4 barn dagen etter, egentlig så kunne jeg bedre). Så fikk jeg C på et emne med 10 studiepoeng, og nå C igjen på 20 studiepoeng. 

Jeg innser at C er det beste jeg kan få, og lurer på om det har noen hensikt å fortsette?

Begynte på studiet fordi jeg ønsket å utvikle meg selv, ikke fordi jeg nødvendigvis må ha en jobb innen feltet. Nå innser jeg at jeg ikke har hverken evner, interesse eller tid til å klare noe bedre enn max en C, og det synes jeg er litt kjedelig.. For jeg kjenner plutselig på at det må "være verdt det" på en annen måte enn bare denne selvutviklinga da.. Vil jeg kunne få jobb med et snitt på D liksom? Har fra før et snitt på B fra bachelor og diverse videreutdanninger.

Anonymkode: 0dc05...9f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp fått igjen karakteren på en oppgave på 20 studiepoeng. Det ble en C, mens jeg hadde håpet på en B. Er veldig skuffa, og her er grunnen:

Begynte på en erfaringsbasert master i fjor høst. Fikk E på et emne med 10 studiepoeng (fødte mitt 4 barn dagen etter, egentlig så kunne jeg bedre). Så fikk jeg C på et emne med 10 studiepoeng, og nå C igjen på 20 studiepoeng. 

Jeg innser at C er det beste jeg kan få, og lurer på om det har noen hensikt å fortsette?

Begynte på studiet fordi jeg ønsket å utvikle meg selv, ikke fordi jeg nødvendigvis må ha en jobb innen feltet. Nå innser jeg at jeg ikke har hverken evner, interesse eller tid til å klare noe bedre enn max en C, og det synes jeg er litt kjedelig.. For jeg kjenner plutselig på at det må "være verdt det" på en annen måte enn bare denne selvutviklinga da.. Vil jeg kunne få jobb med et snitt på D liksom? Har fra før et snitt på B fra bachelor og diverse videreutdanninger.

Høres ut som du er snart ferdig med masteren og da anbefaler jeg deg å bare bli ferdig med den. Hvis du mener at du fortjener bedre karakter på oppgaven, anbefaler jeg deg å spør om begrunnelse, ikke klage, men begrunnelse. Hvis du ikke er enig med begrunnelsen, anbefaler jeg deg å klage på karakteren.

lykke masse til! 

Anonymkode: 3acfe...3ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fullfør!!

Anonymkode: f4200...da8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppfører folk seg som det er krise å få en C? Jeg skjønner at E er kjipt å få, men C er da ikke en ille karakter? Gjennomsnittet ligger stort sett på C så jeg skjønner ikke hvorfor det er så ille og jeg er klar over at i enkelte bransjer teller karakterer mer, men jeg ville ikke sluttet på grunn av det.

Om du ønsker å ta denne masteren så synes jeg du burde fullføre. At du nå har andre ting i livet ditt som stjeler kapasitet er ikke et nederlag, men helt naturlig.

Anonymkode: e2797...d1f

• Liker 8
Skrevet (endret)

Karakterbeskrivelse:

C   God         

"Jevn god prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Kandidaten viser god vurderingsevne og selvstendighet på de viktigste områdene".

En C er med andre ord ingen dårlig karakter.

Endret av Roci
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt hva du bekymrer deg for. Vi har hatt et par tråder nå nylig med helt febrilske trådstartere som nærmest kollapser i dyp depresjon pga en C, så det er egentlig bare komisk å være vitne til når dem kollapser helt pga et par C-er. Det er ikke noe galt med C i snitt, helt fint snitt det og du har bachelor med B i snitt fra før av. 

Om du vil, så kan du bare fikse den E-en du har og jekke den opp til C også, ellers er det ikke noe poeng å være trist pga de andre C-ene du allerede har. C er bra og de aller, aller fleste blir ansatt med C rundt i landet. Du har også noe arb.erfaring fra før av siden du nevnte dette med erfaringsbasert mastergrad, og da er det egentlig den erfaringen som du allerede har som er viktig, mens fagene du nå tar er "selvutvikling" og har du C, så har du vist at du har utviklet deg videre i de fagene. I tillegg er den type mastergrader som er erfaringsbaserte rettet også mer inn mot å bygge eller utvide det "profesjonelle" nettverket ditt og dette er gull verdt og mer verdt enn noe B eller A. Jeg går utifra at du ikke tar dette "online". 

Så jeg ville bare sett på den E-en og kanskje gjort noe med den, men samtidig, etter det jeg har forstått, så har du nå emner med C tilsvarende 30 studiepoeng og en E tilsvarende 10 studiepoeng. Så da er du fortsatt på C i snitt, siden du på en måte har C - C - C - E siden jeg "delte" det faget du har 20 studiepoeng i, i 2 C-er slik at alle er vektet likt - 10 studiepoeng hver. 

Anonymkode: 030e8...f8d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: ed1c4...ae9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til ikke å fullføre. C er gjennomsnittskarakteren og - som tidligere nevnt - en god karakter per definisjon. 

Anonymkode: 1aeaa...b47

• Liker 1
Skrevet

Du har fire barn og studerer samtidig? C er da en fin karakter og ingenting å deppe over! Du har tydeligvis flere enn deg selv å ta hensyn til i hverdagen. 

Skrevet

Vær stolt over at du er flink. Det er nettopp det karakter C viser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg vurderer å ta et års permisjon, og kjøre på etter det. Litt bedre enn å bare droppe ut kanskje 😅

Jeg er jo i permisjon per nå, men gullungen må i bhg etterhvert. Når dere kan berolige meg med at C er en god nok karakter til at jeg kan få nytte av mastergraden i jobbsammenheng, så tenker jeg at jeg kan takle 4 kids, mulig 50-60% jobb og så 66% studie. Tror ikke jeg klarer noe bedre enn C, men hvis det er godt nok er jeg fornøyd. 

Hvis jeg kan få til å 

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Kanskje litt i det seneste laget, men jeg fikk karakteren C på masteroppgaven. Klaget og fikk en ny forsvaring og A :P

Anonymkode: 06d99...55d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...