Gå til innhold

Jente som mobber

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jente i 4 klasse kommer med stadige utsagn til vår datter, som er adoptert. F.eks at hun er den eneste i klassen som er adoptert, og at hun derfor er rar.

Idag har hun vært inne i klasserommet til storesøster og stilt spm. om hun var adoptert. Jeg syns det hele er utidig, jenta er 10 år, og ute etter å mobbe vårt barn, som har ADHD. Det ligger sjalusi bak, da min datter leker endel med hennes bestevenninne. 

Spørsmålet er, hva gjør jeg? Skal jeg la det ligge, eller ta det med sosiallæreren?

Anonymkode: 329e3...d42

Videoannonse
Annonse
Gjest moreno
Skrevet

Du skal selvsagt si fra på skolen - selv om de egentlig skal ha systemer for å snappe opp sånne ting selv... er det ingen voksne på skolen som overhører kommentarene?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, moreno skrev:

Du skal selvsagt si fra på skolen - selv om de egentlig skal ha systemer for å snappe opp sånne ting selv... er det ingen voksne på skolen som overhører kommentarene?

Det sies selvsagt når ingen voksne hører. Hun lurer stadig inn ekle og slemme kommentarer.

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med skolen om det, så blir de mer obs og kan følge det opp. 

Her er de ihvertfall veldig gode på å følge slikt opp og ta mobbing på alvor. 

Anonymkode: bc44e...b30

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med foreldrene, det er forhåpentligvis mer effektivt enn å ta det med skolen. 

Anonymkode: b00f0...9d2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med foreldrene, det er forhåpentligvis mer effektivt enn å ta det med skolen. 

Anonymkode: b00f0...9d2

Foreldrene (mor) er ikke snakkenes til. Hun forsvarer sin datter i ett og alt. Alt er andres feil.

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Sånt skal man ikke la ligge. Skjult mobbing skal tas tak i; den er på mange måter verre enn mer åpenlys mobbing.

Anonymkode: f638d...07f

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies selvsagt når ingen voksne hører. Hun lurer stadig inn ekle og slemme kommentarer.

TS 

Det slemme er å fortell at noen er adopterte? Var det sånn å forstå?

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, waco skrev:

Det slemme er å fortell at noen er adopterte? Var det sånn å forstå?

Når sjargongen går gang på gang at man er "den rare fordi man er adoptert", så forstår du at det ikke akkurat er hyggelug eller? 

Eller syns du det er greit si gang på gang? Hæ? Fortell? 

Fortell? 

Anonymkode: 27a77...da3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meld det til BV hvis det verken går ann å snakke med skolen eller foreldre.

Anonymkode: 8c1d7...a9a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når sjargongen går gang på gang at man er "den rare fordi man er adoptert", så forstår du at det ikke akkurat er hyggelug eller? 

Eller syns du det er greit si gang på gang? Hæ? Fortell? 

Fortell? 

Anonymkode: 27a77...da3

Er hun rar fordi hun er adoptert? Hvorfor kan ikke hun eller mobbe hun andre da? Jeg har tenkt mye på dette her, og i valget mellom å være mobbeoffer eller mobber, - så tenker jeg at foreldre heller vil at barna skal være mobber. Å være en mobber er høyere status enn å være mobbe-offer virker det som om.

I den alderen der så handler jo alt om posisjonering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...