Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er 60% sykemeldt og skal reise til utlandet i ferien.

Skal nå sende søknad til NAV om utreise og får beskjed om at jeg ikke kan beholde sykepengene.

Hvordan foregår dette?

Jeg tenkte å beholde sykemeldingen, men ta ferie de dagene jeg egentlig skulle jobbet. Går det ikke?

Setter stor pris på svar :)

Anonymkode: 11896...fd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel slik at man ikke får sykepenger for feriedager (på samme måte som at man ikke får lønn i ferien, men har opptjent feriepenger fra året før som dekker dette) så det høres ikke unormalt ut. 

Anonymkode: 472f7...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Nei du får ikke sykepenger når du tar ferie.

Anonymkode: 3b20d...919

AnonymBruker
Skrevet

Når du tar ferie så tar du full uke selv om du er gradert sykemeldt. Altså får du ikke sykepenger når du tar ferie nei. 

Anonymkode: 40d75...909

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så jeg kan ikke være sykemeldt 60% og ta ut ferie for de 40% jeg skulle jobbe. Jeg må ta fulle ferieuker. Sånn å forstå?

Takk

TS

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg kan ikke være sykemeldt 60% og ta ut ferie for de 40% jeg skulle jobbe. Jeg må ta fulle ferieuker. Sånn å forstå?

Takk

TS

Ja, sånn er det. 

Anonymkode: 14cfe...456

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk

TS

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker, men det vil jo være slik at feriepenger også skulle dekket de 40% du skulle ha jobbet. Med andre ord, siden man ikke får hverken lønn eller sykemelding på generelt grunnlag, så vil det jo være logisk at det er slik. 

Anonymkode: 472f7...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Ja du har forstått rett Ts - siden du ikke er fullt sykemeldt må du bruke en ferieuke i steden og få utbetalt feriepenger isteden for sykepenger.

Anonymkode: 98c80...ce6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...