Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 For et par uker siden fikk jeg en kul nedentil (v/ytre kjønnsleppe). Ble satt på antibiotikakur, men det har ikke forandra seg. Noen andre som har hatt slike kuler? Hva kan det være? Skal inn til legen igjen etter helgen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Har en sånn og har hatt den lenge. Gynekologene sier at det er en tett kjertel som kan tømmes, men jeg har ikke hatt lys til å gjøre det.
Orthia Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Det kan f.eks. være en betent hårsekk, et inngrodd hår eller en betent kjertel (tror det kalles bartholomitt). Hva med å prøve Fucidin? Det er en reseptbelagt antibiotikasalve. Du får høre med legen din.
Trampe Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Enig med katta Morrison over her. Det er nok noe så enkelt som det. Det kan også være en fettkul, de kan plutselig oppstå.
Gjest Trådstarteren Skrevet 1. mai 2005 #5 Skrevet 1. mai 2005 Men den ligger litt dypere enn så og er ganske stor. kan det være cancer? har jo tatt to tablettkurer, men det er der enda.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #6 Skrevet 1. mai 2005 Dette er jeg sikker på at du kan ta med ro! Har selv hatt en sånn selv, måtte fjerne den kirurgisk. Bharte... et eller annet kjertel kalles det.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2005 #7 Skrevet 1. mai 2005 Grøss, husker jeg hadde en fettkul der i fjor sommer, turte ikke si det til noen, ikke spørre her inne engang så jeg søkte på innlegg og fant ut den ville gå bort av seg selv og det gjorde den
Trampe Skrevet 1. mai 2005 #8 Skrevet 1. mai 2005 Har også hatt en liten en, den gikk bort etter to uker av seg selv.
Gjest Violetta Skrevet 1. mai 2005 #9 Skrevet 1. mai 2005 Jeg er ikke enig at jeg ville sett det an. For noen år siden hadde jeg en betent kjertel i underlivet. Det lå såpass dypt at det ikke var synlig utenfra, for å si det sånn. Det var forferdelig vondt, og verre ble det. Enden på visen var innleggelse på sykehus og tømming under full narkose! Dette skjedde i løpet av et par dager fra jeg fikk vondt til det hele var over, men det var dramatisk nok. Jeg ville spurt legen om råd og fulgt det.
Gjest Trådstarteren Skrevet 1. mai 2005 #10 Skrevet 1. mai 2005 Herregud, nå skremmer du meg... Har time til legen i morgen, og idag har jeg veldig vondt både der og i høyre og venstre lyske... har de tenkt å gi bare lokalbedøvelse siden de skal enten skjære eller tømme i morgen på legesenteret?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #11 Skrevet 1. mai 2005 .. har de tenkt å gi bare lokalbedøvelse siden de skal enten skjære eller tømme i morgen på legesenteret? Ja, jeg tror nok det. Tante Fiolett hadde nok gått altfor lenge før hun oppsøkte lege. Derfor endte det slik.
Gjest Violetta Skrevet 1. mai 2005 #12 Skrevet 1. mai 2005 Herregud' date=' nå skremmer du meg... Har time til legen i morgen, og idag har jeg veldig vondt både der og i høyre og venstre lyske... har de tenkt å gi bare lokalbedøvelse siden de skal enten skjære eller tømme i morgen på legesenteret?[/quote'] Jeg gikk faktisk ikke lenge. Jeg oppsøkte lege dagen etter at jeg begynte å kjenne smerter. Jeg mener faktisk ikke å skremme deg, men jeg forteller det jeg har opplevd. Syntes selv det var veldig skremmende at ting skjedde så fort. Legen ville egentlig legge meg rett inn på sykehus når jeg kom der, men pga datteren min måtte jeg vente til dagen etter.
Gjest Trådstarteren Skrevet 2. mai 2005 #13 Skrevet 2. mai 2005 Vel, endelig ferdig med det der - om ikke det fylles opp igjen - noe som kan skje. De stakk hull på den, bomma tre ganger først, uten bedøvelse og vondt som f***! ble skikkelig dårlig etterpå, masse blodsøl osv. Men, ferdig med det - iallefall for denne gang... :o
Usikker Skrevet 2. mai 2005 #14 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har også opplevd det som tante Fiolett beskriver. OG fikk beskjed på sykehuset om at dette var helt vanlig.......... de hadde mange slike tilfeller. Vanligvis så holdt det med èn tømming.......... men dessverre må noen tømmes flere ganger (deriblant meg). Det utviklet seg videre også........ men det trenger jeg ikke å komme inn på nå. Til trådstarter: Kontakt lege hvis du føler at byllen "fyller seg" på nytt............ jo før de får tømt den på nytt - jo bedre! Lykke til 8)
Gjest Violetta Skrevet 2. mai 2005 #15 Skrevet 2. mai 2005 Kom på nå at jeg fikk velge mellom full narkose eller ingen bedøvelse, fordi lokalbedøvelse visstnok ikke ville ha noen funksjon. Jeg valgte full narkose, fikk helt panikk ved tanken på noe annet...
Gjest Trådstarteren Skrevet 6. mai 2005 #16 Skrevet 6. mai 2005 Kulen har kommet tilbake, og tenker med grøss og gru på å gjennomgå det der igjen, er helt utslitt og vil bare vente men vet jo at den ikke vil forsvinne av seg selv... vurderer å ringe legevakta, men vet at da må jeg sitte der i 3 timer ikveld. Skal skifte fastlege, det hun gjorde får hun aldri gjøre igjen... hvis jeg kunne velge, hadde jeg også valgt narkose. liksom, å skjære der nede med skalpell uten bedøvelse er det verste jeg har vært med på. Har ingen som kan kjøre meg dit uansett. aner ikke hva skal gjøre med det der. Vente over helgen eller ringe legevakta nå...
Gjest Violetta Skrevet 6. mai 2005 #17 Skrevet 6. mai 2005 Grønnsåpe! Jeg fikk beskjed om å sitte i grønnsåpevann en gang hver dag siden. Kjøp renset grønnsåpe på apoteket. Jeg hadde en balje jeg satt i (litt av et syn! ). Husker ikke hvor lenge, men du bør nok sitte en stund. Grønnsåpe virker desinfiserende. Lykke til, håper du slipper en gang til.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #18 Skrevet 6. mai 2005 hjelper det med grønnsåpe når kulen er helt fylt opp igjen? den har ikke lengernoen utgang der alt kan komme ut igjen. den er minst 2x2cm stor. :o
Gjest Violetta Skrevet 6. mai 2005 #19 Skrevet 6. mai 2005 Du må komme deg til lege. En infeksjon er ikke å spøke med. Kom deg til lege med en gang. Grønnsåpe hjelper sikkert ikke når det har kommet så langt, du må sikkert tømme igjen. Men tenk på grønnsåpen etterpå. Om du er usikker så spør lege, men det var det jeg ble anbefalt å gjøre. Om du ikke har noen til å kjøre deg så ta en taxi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå