AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Nærmere spesifikt i resepsjon? Hva er fordeler og ulemper med å jobbe i et større hotell som tilhører en kjede? Vurderer å søke jobb i resepsjon ved siden av studier. Har erfaring fra butikk og restaurant. Takk for svar. Anonymkode: 24e9b...ccd
bergenser Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Har jobbet som servitør på et lite hotell. Var høyt tempo, og gjerne mye stress i de hektiske periodene. Ikke mye tid til å sette seg ned for en pause, eller gå på do. verste periodene jobbet jeg 18 timer i døgnet, og hadde nesten ikke mulighet til å gå på do eller få i meg vått eller tørt. men det var rettferdig betalt gjallefall. Men håper virkelig det ikke er sånn på de fleste andre hoteller, og at lønnen er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Hvordan får du restaurant og resepsjon til å høre sammen? Å jobbe i restaurant må være helt jævlig. Jeg har selv vært bartender og sett hvordan de stakkars sjelene blir pisket rundt i alt for mange timer pr uke. Ingen skryt, bare kritikk. Jeg er sykepleier og har det som plommen i egget til sammenligning. Om noen fortjener lønnsøkning og bedre arbeidsvilkår så er det kokker og servitører. Når det gjelder resepsjon, så kan enhver idiot takle den jobben. Anonymkode: cd1c2...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du restaurant og resepsjon til å høre sammen? Å jobbe i restaurant må være helt jævlig. Jeg har selv vært bartender og sett hvordan de stakkars sjelene blir pisket rundt i alt for mange timer pr uke. Ingen skryt, bare kritikk. Jeg er sykepleier og har det som plommen i egget til sammenligning. Om noen fortjener lønnsøkning og bedre arbeidsvilkår så er det kokker og servitører. Når det gjelder resepsjon, så kan enhver idiot takle den jobben. Anonymkode: cd1c2...ca2 Jobber i resepsjonen og nei man står ikke der å bare sier hei og hadet som en idiot Visse ganger så foretrekker jeg servitør stillingen jeg hadde tidligere. Ekle stupfulle 50 åringer som prøver seg på resepsjonisten etter en kveld på byen. Kvalmt bare 🤢 eller når en gjest føler for at de må skjelle ut resepsjonisten, fordi ledelsen har overbooket hotellet. Sistnevnte ble anmeldt pga trusler. Så kjære deg som er en «sykepleier» bytt yrke igjen for du vet tydeligvis ekstremt lite;) Anonymkode: c486f...1ec 3
Baktusjenta Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Jeg jobber i resepsjon ved siden av studiet på et kjedehotell. Veldig fornøyd med det! Det er lett å tilrettelegge med tanke på eksamener, ettersom det er mange ekstra ansatte å bytte vakter med. (Når du først kan datasystemet kan du jobbe på flere hoteller innad i kjeden ettersom de bruker det samme systemet. Hvis du vil jobbe ekstra) Kjeden jeg jobber i har også tariffavtale så jeg har grei timeslønn. I tillegg kan man melde seg på mange forskjellige(gratis) kurs hvis dette er noe man ønsker. Ulempen er at det kan være nokså hektisk til tider. Blir nesten alltid overtid og du må være vant til stress og behandling av ubehagelige gjester. Men igjen så lærer man mye da! Det å lære datasystemet husker jeg var vanskelig i starten. Men det gikk seg til veldig fort! Hvis du allerede har erfaring fra restaurant og butikk skal det nok gå fint!
Baktusjenta Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du restaurant og resepsjon til å høre sammen? Å jobbe i restaurant må være helt jævlig. Jeg har selv vært bartender og sett hvordan de stakkars sjelene blir pisket rundt i alt for mange timer pr uke. Ingen skryt, bare kritikk. Jeg er sykepleier og har det som plommen i egget til sammenligning. Om noen fortjener lønnsøkning og bedre arbeidsvilkår så er det kokker og servitører. Når det gjelder resepsjon, så kan enhver idiot takle den jobben. Anonymkode: cd1c2...ca2 Nå har jeg jobbet i resepsjon i 3 år ved siden av studiet mitt. Kan garantere deg at ikke alle passer inn i den jobben. Mange som har sagt opp etter få dager/uker fordi de ikke taklet stresset. Man sitter ikke stille men står hele dagen. Løper rundt og fikser ting gjester trenger hjelp med i tillegg til å vaske/rydde rom som Housekeeping ikke vasket godt nok. Samtidig må du svare på telefoner og Mail. Som oftest foregår det på engelsk og er du alene tar du sjefsavgjørelse som kan påvirke virksomheten i stor grad. Resepsjonistene har utrolig mye ansvar og hvis noe skjer faller det på dem. De skal faktisk passe på hele bygget i tillegg til flere hundre gjester. Prøv å jobb én dag som resepsjonist på et hotell så skal du få se 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå