Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en ISFJ i følge personlighetstester og jobber med salg. Altså en TOTAL kræsj. Har bachelor i økonomi men det den var tre år jeg sleit meg gjennom. 

Lurer på hvilke yrker/utdanninger som kan passe meg. Jeg har søkt mye jobber men tror jeg vil gå i en helt annen bransje og da trenger jeg sikkert mer utdanning ettersom jeg ikke har noen erfaring. Jeg er 25 år.

Har dere noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Anonymkode: ae100...911

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe i barnehage, lærer, sykepleier, rådgiver osv. er yrker som typisk passer til slike personlighetstyper i følge internett.

Anonymkode: b4c5e...988

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

INFJ her. Jeg er lærer på barneskole, og trives godt med det. Men jeg merker at det kan bli mye sosialt (for oss introverte sjeler..), så de siste årene har jeg hatt mye timer med enkeltelever og i små grupper, noe som passer meg perfekt. 

Kan legge til at jeg er vesentlig mer introvert på privaten/ fritiden enn jeg er på jobb. Elever og foreldrene deres ville nok aldri gjettet at jeg er introvert. Jeg elsker både å være i klasserommet, ha inspeksjon i friminuttene, og å ha matvakt under lunsjen. 

Kollegaene mine merker det bedre. Jeg liker å jobbe i ro og fred i kontorlandskapet, og sitter ofte med ørepropper i planleggingstiden. Jeg liker å avtale samarbeidstid med kollegaer. Det fungerer godt for meg og de jeg jobber sammen med.

Nøkkelen har vært å være bevisst mine egne arbeidsmåter og å avklare det på en enkel og hyggelig måte med kollegaene mine. Vi er flere som meg på min arbeidsplass.

Anonymkode: 6569a...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan opplyse om at denne personlighetstesten ikke brukes innen psykologien, fordi den er som astrologi. Noe passer alle.

Be heller om en time hos karriereveileder hos NAV (det heter ARK-senteret tror jeg). Der tar de bedre tester og gir deg gode alternativer ut ifra tidligere erfaring og personlighet.

Anonymkode: 44a38...a1f

• Liker 1
Skrevet

Hva er ISFJ?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan opplyse om at denne personlighetstesten ikke brukes innen psykologien, fordi den er som astrologi. Noe passer alle.

Be heller om en time hos karriereveileder hos NAV (det heter ARK-senteret tror jeg). Der tar de bedre tester og gir deg gode alternativer ut ifra tidligere erfaring og personlighet.

Anonymkode: 44a38...a1f

Signerer denne (jeg studerer psykologi).

Anonymkode: 9570f...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2019 den 18.33, AnonymBruker skrev:

INFJ her. Jeg er lærer på barneskole, og trives godt med det. Men jeg merker at det kan bli mye sosialt (for oss introverte sjeler..), så de siste årene har jeg hatt mye timer med enkeltelever og i små grupper, noe som passer meg perfekt. 

Kan legge til at jeg er vesentlig mer introvert på privaten/ fritiden enn jeg er på jobb. Elever og foreldrene deres ville nok aldri gjettet at jeg er introvert. Jeg elsker både å være i klasserommet, ha inspeksjon i friminuttene, og å ha matvakt under lunsjen. 

Kollegaene mine merker det bedre. Jeg liker å jobbe i ro og fred i kontorlandskapet, og sitter ofte med ørepropper i planleggingstiden. Jeg liker å avtale samarbeidstid med kollegaer. Det fungerer godt for meg og de jeg jobber sammen med.

Nøkkelen har vært å være bevisst mine egne arbeidsmåter og å avklare det på en enkel og hyggelig måte med kollegaene mine. Vi er flere som meg på min arbeidsplass.

Anonymkode: 6569a...c65

Ekstrovert/introvert handler om hvor man henter energien sin fra, ikke om man er utadvendt eller ikke. Det er fullt mulig å være introvert selv om man er et sosialt vesen.

Anonymkode: c116d...4b4

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Anonymkode: 7a57b...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...