AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #21 Del Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Vi hadde en katt tidligere (som desverre ble påkjørt) som gjorde mye av det samme, men vi klarte faktisk å trene henne opp til å slutte med dette. Har hatt katt før henne også som jeg aldri hadde noen problem med, men katten vi har nå.. Huff, han er STA! 😂 Jeg er jo selvfølgelig glad i han, men han gjør det ikke alltid enkelt altså. Katteluken ble installert forrige sommer og har så og si vært ubrukt siden. Vi prøvde i en periode å teipe opp luken slik at den stod konstant åpen, og dette funket faktisk! Helt til han begynte å ta med seg levende skogsmus inn i huset midt på natten, flere ganger. Det ble da flere timer med å prøve å få tak i disse. Veldig gøy 🤣 Jeg vurderer nå å sove med ørepropper. Eneste problemet med det er at jeg er den eneste i huset som faktisk våkner om det skjer noe. En gang gikk brannalarmen, og tenåringen i huset, som har rom rett ved brannalarmen reagerte ikke engang. Samboeren min sover og veldig tungt og våkner sjelden av noe. Så jeg føler liksom at jeg bør unngå ørepropper 🤔 Anonymkode: 59dee...dd1 Så bra at han brukte katteluken når den sto helt åpen, - problemet med at han tok med seg levende mus vil du ha om han går gjennom luken på vanlig måte også, med mindre han jaget de inn. Jeg vil tro han blir fort vant til å bruke katteluken når han ikke blir sluppet inn, og sjansen for at huset skal brenne ned på den tiden er veldig liten. Anonymkode: 0e44f...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #22 Del Skrevet 13. juni 2019 Min katt holdt også på sånn før. Fikk katteluke, men han nektet å bruke den selv om han visste at det gikk an å gå inn å ut der (dyttet han gjennom de første dagene). Måtte rett og slett bare smøre meg med tålmodighet og la være å slippe han inn uansett hvor mye han maste. Og han kom til slutt inn gjennom katteluken og jeg ga han masse skryt og godbiter når han brukte den de første dagene. Så det har hvertfall funket her Anonymkode: b89ef...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #23 Del Skrevet 6. april 2023 Har dette problemet for tiden. Katten er snart to år, og har katteluke, og mat tilgjengelig. Men han skal alikevel vekke meg tidlig, gjerne klokka 5 eller 6. Synes det er grusomt de dagene man har fri og kan sove lenge. Spesielt i dag da jeg virkelig trengte søvnen. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Men han klager en god del, antageligvis pga snø og drittvær ( som vi desevrre fortsatt har her i området. Synes han er mye mer på meg og plagsom når det er kaldt, snøer, eller regner. 🤷♀️😓 Han jamrer, klager, og klorer sengen frem til jeg gir opp, står opp og gir han våtfor. 🙈 Anonymkode: 9c44d...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #24 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg har madrass foran soveromsdøra hver natt. Da får jeg sove Anonymkode: c7511...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #25 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har madrass foran soveromsdøra hver natt. Da får jeg sove Anonymkode: c7511...47e Jeg gir han våtfor før jeg legger meg og friskt vann. Katten min har også do inne selv om han er ute katt. Det er veldig greit for da går han på do når han må uten at jeg må ta han ut på natten. Anonymkode: c7511...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #26 Del Skrevet 7. april 2023 Min katt er en jævel på og vekke meg, alltid hver morgen 04:35, får aldri sove ut, han blir lekt mye med, kan er kastrert, han har masse aktivitetsleker.. Han er 1 år gammel. Holder på og bli gal. Anonymkode: 84df1...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeaT Skrevet 3. juli 2024 #27 Del Skrevet 3. juli 2024 Har en 18 år gammel kart som jeg lurte på om hadde blitt dement før jeg leste denne tråden. Han vekker oss 2-8 ganger per natt. Vi bor i blokk og MÅ slippe han inn når han skriker utenfor. Han kommer inn, spiser litt og skal så ut igjen. Ute i maks en halvtime nå på sommeren så vil han inn igjen. Har prøvd å overse han, og han gir seg kanskje en liten stund før han er på igjen. Kan ikke huske sist vi sov en hel natt. Dette har pågått noen år nå. Kan nevnes at han nesten er døv så tror ikke han er klar over hvor høyt han skriker. Jeg har 3 jobber og en fjerde en helg i mnd. Er helt zombie. Har prøvd alle tips her og kommer ikke til å avlive han (noen har sagt jeg burde det). Er altfor glad i han, men måtte bare ventilere litt 😆 et tips jeg har som har fungert litt på vinteren når det er veldig drittvær eller mye snø er faktisk catflix på nettbrett 😉 Vår katt kan se på i rundt 30 minutter før han går lei. Bare søk på YouTube.. Her i huset er fuglebrett med småfugl samt mus og ekorn favoritter. Kanskje noe for dere med yngre katter som vil jage litt. Bare sett nettbrettet godt på plass for det kommer gjerne en pote på skjermen 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå