Gjest Spacegirl Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Jeg har en hvit langhårs-katt som stadig går under naboens bil og kommer inn med olje-flekker i pelsen. Noen som har noen forslag til hvordan å få det bort? Det beste hadde vel vært å få tak i katte-sjampo, men jeg bor LANGT fra nærmeste dyrebutikk, så det går ikke. Har prøvd med bare vann, men det hjelper ikke. Han er så pen, så det er synd at han må gå rundt med svarte flekker i pelsen...
Sniglå Skrevet 1. mai 2005 #2 Skrevet 1. mai 2005 Du må nok få tak i katteshampo, men dersom du vil ha det bort NUH og, som du sier, ikke har mulighet til å reise til dyrebutikk, kan du bruke vanlig menneskeshampo. Men ikke la det bli til en vane, tror ikke det er bra for kattepelsen i lengden! Gudd løkk
Gjest Spacegirl Skrevet 1. mai 2005 #3 Skrevet 1. mai 2005 Du vet vel ikke om det finnes en dyrebutikk på internett der jeg kan kjøpe kattesjampo?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #4 Skrevet 1. mai 2005 Ikke bruk menneske shampoo rett fra flaska om du skal bruke det på katten. Bland det først ut med litt vann.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #6 Skrevet 1. mai 2005 Olivers selger pelspleieprodukter og diverse hunde- og katteshampooer. Har ikke testet dem (bare foret, som katten er godt fornøyd med). ellers er nok ofte grønnsåpe et like bra alternativ. Har drevet med hester, og de ble like rene og blanke om de ble vasket med grønnsåpe som med hesteshampoo, egentlig. I hvert fall til "hverdags" funker grønnsåpe bra.
Vibs Skrevet 1. mai 2005 #7 Skrevet 1. mai 2005 For å få løst opp oljen ville jeg brukt litt zalo. Kun på flekkene. Det er ikke anbefalt å vaske hele katten med det, selvfølgelig. Spør etter kattesjampo på apoteket, veldig mange apotek har det
Trampe Skrevet 1. mai 2005 #8 Skrevet 1. mai 2005 Grønnsåpe er faktisk et godt alternativ. Hvis du vil ha kattesjampo, gå på internett og søk på gule sider etter dyrebutikker. Veldig mange har internettsider. Ellers kan du ringe en butikk og spørre om de kan hjelpe deg.
Englepus Skrevet 1. mai 2005 #9 Skrevet 1. mai 2005 Her har de shampoo til katt: http://www.vetshop.no/
jordbær Skrevet 1. mai 2005 #10 Skrevet 1. mai 2005 www.zooper.no har også kattesjampo, men ofte er disse litt for sterke til dyrene. Selv har jeg hørt anbefalt grønnsåpe til de fleste dyr. Helst i fast form, men flytende fungerer.
Vibs Skrevet 1. mai 2005 #11 Skrevet 1. mai 2005 Ikke bruk grønnsåpe til daglig vask av dyr. Grønnsåpe virker uttørrende på hud og hår og vil gi kløe og hudirritasjon. Grønnsåpe brukes av og til av veterinær i spesielle tilfeller, som f.eks. ved fet og betent hud. Det er ikke anbefalt som vask på normal frisk hud og pels.
Gjest Spacegirl Skrevet 1. mai 2005 #12 Skrevet 1. mai 2005 Takk for svar . Da bestiller jeg en katteshampo, og i mellomtiden får jeg prøve litt zalo-vann for å få bort det verste. Olja er ikke helt nede på huden, bare ytterst på pelsen, så det burde vel gå bra...
Vibs Skrevet 8. mai 2005 #13 Skrevet 8. mai 2005 Takk for svar . Da bestiller jeg en katteshampo' date=' og i mellomtiden får jeg prøve litt zalo-vann for å få bort det verste. Olja er ikke helt nede på huden, bare ytterst på pelsen, så det burde vel gå bra...[/quote'] Hunden min fikk forresten harpiks i pelsen sin her forleden dag, da brukte jeg smør/margarin(!) først for å løse det opp, deretter vasket jeg den med Vetriderm sensitiv sjampo fra apoteket (passer til både hund og katt). Han ble gullende ren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå