Gjest Ikke fjortis Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Hei! Dere synes sikkert at det er forferdelig rart at en 13-åring, nesten 14 år er her på kvinneguiden?!.. Jeg er ikke fjortis bare for å si det rett ut. Det jeg lurer på er om hvordan man "bleiker" håret med sitron? Har lest i blader at man kan få lysere hår av det, men hvordan =/? Jeg er asiater/vietnameser og har veldig mørkt hår. Tror dere at håret mitt blir litt lysere hvis jeg bleiker det med sitron? Hvordan gjør man det egentlig?? Håper på masse svar, også skal jeg ikke plage dere mer :oops: Hilsen Vanja
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Egentlig tror jeg sitron bare virker hvis du fra før har lyst hår, altså forsterker effekten. I tillegg kan håret bli ganske tørt og slitt, så jeg vil kanskje ikke anbefale deg å gjøre dette på naturlig mørkt hår.
Gjest Ikke fjortis Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Hmm. Jaok! Men en venn av meg sier at man skal sole seg med sitron i håret =/ tror dere at det virker da? Også er det noe jeg tenkte på.. Søstera mi har brukt hårmaskara da hun var litt yngre og jeg fikk prøve det. Hun kjøpte den i Frankrike. Nå er hårmaskaraen tom og jeg lurer på om det finnes i Norge? Hvilke butikker? Og hvor mye koster det? Hilsen Vanja!
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Det virker nok, men siden du har så mørkt hår i utgangspunktet, blir det sannsynligvis bare en bitteliten nyanse lysere. Det spørs jo hvor mye lysere du vil bli; jeg har svart farget hår, og det tok en halvtimes bleking å bli såpass lyst at det kunne farges inn i en bruntone. Selvsagt reagerer naturlig mørkt hår annerledes, men sitron er ikke sterkt nok til å bleke mer enn bare bittelitt. Hårmascara har jeg ikke sett på massevis av år.
lillesky Skrevet 1. mai 2005 #5 Skrevet 1. mai 2005 Jeg ville heller bleket noen striper med blekemiddel (fåes kjøpt hos H&M til ca. 60 kroner). Ellers så finnes det hårfarger som ligner på hårmascara, de vaskes ut etter en vask.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2005 #6 Skrevet 3. mai 2005 Jeg ville ikke anbefalt en så ung jente å leke frisør hjemme - da er det bedre at hun ber foreldrene om penger til å gå til frisøren. Selv er jeg opprinnelig veldig lys i håret, men farget det mørkebrunt nå i høst. Ettersom det går mot lysere tider har jeg nå lagt masse striper i det og lysnet det veldig - og skal teste ut sitron-trikset når solen kommer mer og mer frem. Jeg har også hørt at det funker, dog må jeg nok si meg enig med hun som sa det rolig virker bedt på lysnet hår for å forsterke effektene som allerede er der. Moro blir det lell
ivanka Skrevet 4. mai 2005 #7 Skrevet 4. mai 2005 jo, du kan få håret til å bli sånn omtrent en halv nyanse lysere av å ha sitronsaft i det og la det tørke i sterkt solskinn. håret ditt blir også tørt, sprøtt, slitt, matt og får en oransje tone av den behandlingen. det er jo ditt valg, men ikke noe å anbefale. svart hår er fryktelig vanskelig å bleke og få et pent resultat uansett metode.
Anglofil Skrevet 4. mai 2005 #8 Skrevet 4. mai 2005 For meg som har lyst hår fra før, har dette funket bra. Jeg får en litt "kjedelig" blond farge på vinteren, så derfor har jeg brukt produkter med sitroner, men dette er for blonde personer. Og mitt hår har hverken blitt tørt, sprøtt, slitt, matt eller fått oransje tone. Men jeg farger aldri håret ellers, og har alltid hatt et sunt hår, bruker det til å få liv i håret igjen som blir sånn naturlig når solen kommer fram. Jeg vet dessverre ikke hvordan det er for de som har mørkt hår. Mvh Yvonne
Gjest GreenSky Skrevet 4. mai 2005 #9 Skrevet 4. mai 2005 For de som har mørkt hår, blir det gult. Det ble det i alle fall for meg, som har naturlig brunt hår. Det ble pissegult.
-Fisken- Skrevet 4. mai 2005 #10 Skrevet 4. mai 2005 For de som har mørkt hår' date= blir det gult. Det ble det i alle fall for meg, som har naturlig brunt hår. Det ble pissegult. Hørtes vakkert ut
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #11 Skrevet 4. mai 2005 hvordan tar man det i håret? kjøper du en sitron og klemmer ut saften? eller brukes det bare sitrondråper som kan kjøpes?
Anglofil Skrevet 4. mai 2005 #12 Skrevet 4. mai 2005 Jeg har brukt en gele laget av sitron som jeg har tatt i håret, som utløses av varme, så jeg kan enten bruke føner eller sitte ute i sola. Mvh Yvonne
ivanka Skrevet 11. mai 2005 #13 Skrevet 11. mai 2005 yvonne, kan du ikke prøve å skjønne forskjellen på 'sitron' og 'produkter som inneholder sitron'?
Anglofil Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 yvonne, kan du ikke prøve å skjønne forskjellen på 'sitron' og 'produkter som inneholder sitron'? Eh, javel, hvorfor så sur? Når det står at det er en gele med sitron, altså at 98 % består av dette, så kan jeg ikke skjønne hvorfor det er irrelevant. Prøv å forså den du. Forresten, hvordan vet du at jeg ikke har prøvd begge deler? Nei, jeg ser ikke store forskjellen. Hvis du tydeligvis vet så mye mer enn meg, hvorfor kan ikke du forklare? Mvh Yvonne
L@dy Skrevet 11. mai 2005 #15 Skrevet 11. mai 2005 Hei! Dere synes sikkert at det er forferdelig rart at en 13-åring' date=' nesten 14 år er her på kvinneguiden?!.. Jeg er ikke fjortis bare for å si det rett ut.[/quote'] Ikke noe galt å være fjortis vel? Ang, det å bleike håret med sitron kan ikke jeg si har gitt meg noe velykket resultat. Ikke at jeg synest det ble ødelagt av det heller, men blonderingseffekten gav ikke ønsket resultat. Og jeg er lyshåret og satt i "yngre" dager ute i solen med håret full av sitron! Og siden du har veldig mørkt hår, så ville jeg heller tatt meg en tur til frisøren. Nå vil det jo bli rimeligere om en vil forsøke å gjøre det hjemme, men det er ikke alltid resultatet svarer til forventningene kan en si.
glaciera Skrevet 11. mai 2005 #16 Skrevet 11. mai 2005 "Ikke fjortis", hvis du har sort hår må du ikke finne på å bleke håret ditt!! Ikke med sitron og ikke med noe annet! Det blir aldri bra, det blir i beste fall løvegult og tørt som præriegress. Hvis du har sort, glatt hår så kjør heller på med glansprodukter og en kul klipp! (Og du er velkommen her selv om du er 13 år )
Catzy Skrevet 11. mai 2005 #17 Skrevet 11. mai 2005 Jeg herpa håret mitt skikkelig med SprayBlond i fjor sommer. Frisøren min var ikke blid. Og jeg har sånn hår som når det er naturlig, faktisk blir litt lysere om sommeren. Poenget er, du vil komme til å ødelegge håret ditt grundig med sitron, SprayBlond eller andre remedier. Jeg har sett mange japanske jenter som ikke ser bra ut, fordi de har prøvd hjemmebleking. Not good. Spar heller opp litt penger, og sett inn et par extensions i den fargen du vil ha. Sliter ikke på håret, og du får så mange striper du vil ha, muligens rimeligere enn å få gjort striping hos frisøren. Når du er lei, så fjerner du dem enkelt. Catzy
Anglofil Skrevet 11. mai 2005 #18 Skrevet 11. mai 2005 Jeg herpa håret mitt skikkelig med SprayBlond i fjor sommer. Frisøren min var ikke blid. Og jeg har sånn hår som når det er naturlig, faktisk blir litt lysere om sommeren. Poenget er, du vil komme til å ødelegge håret ditt grundig med sitron, SprayBlond eller andre remedier. Jeg har sett mange japanske jenter som ikke ser bra ut, fordi de har prøvd hjemmebleking. Not good. Spar heller opp litt penger, og sett inn et par extensions i den fargen du vil ha. Sliter ikke på håret, og du får så mange striper du vil ha, muligens rimeligere enn å få gjort striping hos frisøren. Når du er lei, så fjerner du dem enkelt. Catzy Vi har ulike erfaringer, og jeg har ikke brukt SprayBlond, men det jeg har brukt har jeg ikke dårlige erfaringer med. Ble ikke slitt, men jeg brukte ikke så mye heller. Men er enig i at det er bedre å kanskje gjøre det hos frisøren, hvis meningen er å farge håret. Mvh Yvonne
ivanka Skrevet 16. mai 2005 #19 Skrevet 16. mai 2005 Eh, javel, hvorfor så sur? Mvh Yvonne sorry yvonne men etter at du ble hysterisk over åtte sider her inne da jeg påpekte at solarium ikke var bra for helsa, fordi nettopp du aldri hadde fått hudkreft eller hørt om sammenhengen, har jeg bare begrenset tålmodighet med deg snuppa. eller da du frika da jeg påpekte at en direkte oversettelse du kom med var langt ute på viddene. saken er at du sier utrolig mye rart her inne og jeg tar med den frihet å motsi deg akkurat når det passer meg hvis jeg gidder. bare hiss deg opp. men når du anbefaler en svarthåret person å bleke håret med sitron har du bevist at du (som så ofte ellers) ikke aner hva du snakker om.
Anglofil Skrevet 16. mai 2005 #20 Skrevet 16. mai 2005 sorry yvonne men etter at du ble hysterisk over åtte sider her inne da jeg påpekte at solarium ikke var bra for helsa, fordi nettopp du aldri hadde fått hudkreft eller hørt om sammenhengen, har jeg bare begrenset tålmodighet med deg snuppa. eller da du frika da jeg påpekte at en direkte oversettelse du kom med var langt ute på viddene. saken er at du sier utrolig mye rart her inne og jeg tar med den frihet å motsi deg akkurat når det passer meg hvis jeg gidder. bare hiss deg opp. men når du anbefaler en svarthåret person å bleke håret med sitron har du bevist at du (som så ofte ellers) ikke aner hva du snakker om. Hmmm. Jeg foretrekker at du sender meg en pm hvis du har noe utsette på meg. Du tar opp saker som er lenge siden, nesten flere år siden jeg faktisk skrev, og mye har forandret seg. Jeg anbefaler ikke henne å bleke håret med sitron, jeg pratet om meg selv, min referanse. Du misforsto min oversettelse, som du tydeligvis tok svært tungt, samme med solariumshistorien, som gikk obviously sterkt inn på deg. Jeg har lagt det bak meg, fordi jeg mener vi pratet forbi hverandre. Du gir meninger jeg ikke har - jeg har aldri sagt at solarium er bra! Hvis du leser, så sier jeg faktisk at jeg ikke tar det så ofte, men pga min soleksem er jeg nødt til det, for å få bort det verste. Forøvrig tar jeg nesten ikke solarium lenger, og ja- det er dumt å måtte ta det. Jeg skulle gjerne ha ikke tatt solarium, men bare jeg kommer i sol, så blir det forfredelig. Jeg var 15 da jeg skrev dette innlegget, i dag er jeg 18 år, fyller 19 år dette året, jeg har nok modnet litt, for innleggene kunne vært litt annerledes skrevet, det innrømmer jeg. Men jeg kan ikke sitte her og forsvare noe som jeg tenåring skrev her inne. Jeg står for det, men man kan faktisk endre holdning og meninger. Har du noe i mot meg - skriv det personlig! Det er ikke jeg som blir hyserisk her. Du tar ting veldig bokstavlig, jeg mener jeg har like mye å tilføre her som du har inne på kg. Ja, det sårer å høre at jeg aner hva jeg snakker om! La meg være eller ta ting opp direkte! Må må kunne være uenige, uten å bli dømt etter 3 innlegg. Lag en egen tråd om hvor dum jeg er, eller hva som helst, jeg er nemlig ikke perfekt, det er ingen, så jeg kan ta kritkk, bare la meg få sjansen. Det virker som et innlegg ødelegger alle mine sjanser. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå