Gå til innhold

Er det noen som lever uten usunn mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det er mange som aldri spiser pizza, kebab, hamburger, fries, sjokolade og potetgull +++?

Anonymkode: d558e...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke mange. 

Anonymkode: c45b8...cec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er nesten ingen, jeg gjør det.

Anonymkode: e2b52...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Lever en god kombo av begge deler med god samvittighet🥦🥩🥬🍔🥕🍕🥑🌮😁

Anonymkode: 4ba4f...bb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange eldre spiser aldri slik nymotens grisemat. Unntaket er sjokolade, det er en god del glad i.

Anonymkode: 8ca53...730

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange eldre spiser aldri slik nymotens grisemat. Unntaket er sjokolade, det er en god del glad i.

Anonymkode: 8ca53...730

Men regner med de spiser kaker, kjeks, fet saus til middag osv. ;)

Jeg tenker at de som ALDRI spiser noe usunt, har et usunt forhold til mat. Om man i selskap aldri tar en eneste bit dessert for eksempel.

Skrevet
18 minutter siden, tranedatter skrev:

Jeg tenker at de som ALDRI spiser noe usunt, har et usunt forhold til mat. Om man i selskap aldri tar en eneste bit dessert for eksempel.

Dessert frister meg ikke i det hele tatt.  Hvis jeg begynner å tvinge i meg litt dessert, får jeg et sunnere kosthold, mener du altså?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I perioder spiser jeg stort sett det jeg i alle fall vil se på som sunt, og andre ganger spiser jeg mye jeg vil se på som usunt :P De "veldig sunne periodene" kan godt vare flere mnd, men når jeg først da spiser feks dessert eller lørdagsgodt så gjør jeg nok det noen helger framover. Bare går i litt naturlige bølger egentlig!

Anonymkode: d4f64...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ALDRI, og det er kanskje ikke så mange som aldri spiser slik mat, men jeg tror det er mange som spiser slik mat svært sjelden (Sjeldnere enn en gang i mnd for eksempel.)

Anonymkode: f575e...4b6

Skrevet
48 minutter siden, Vox_populi skrev:

Dessert frister meg ikke i det hele tatt.  Hvis jeg begynner å tvinge i meg litt dessert, får jeg et sunnere kosthold, mener du altså?

Tenker vel at du kompenserer for manglende dessert med en pose chips ei gang i blant, eller en pizza.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Kontorotta skrev:

Tenker vel at du kompenserer for manglende dessert med en pose chips ei gang i blant, eller en pizza.

Det har ingenting med saken å gjøre.
Påstanden var at kostholdet ble sunnere om en begynte å spise dessert. Det er den oppfatningen du kan prøve å underbygge, om du kan.

Skrevet
8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Påstanden var at kostholdet ble sunnere om en begynte å spise dessert. Det er den oppfatningen du kan prøve å underbygge, om du kan.

Hovedinnlegget handlet om generelt usunn mat. Hun du svarte, brukte dessert som et eksempel. Jeg tenker at lasten er konstant. Om det er dessert eller chips. ;-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har et veldig fastsatt syn på hva folk skal synes er godt. Det er ikke det at jeg aldri spiser kaker, burger, sjokolade, pizza eller noe annet folk anser som kosemat, for jeg har en viss takt og tone og prøver å ikke såre folk. Hvis noen har bakt spesifikt til meg, laget pizza til jeg skal komme eller skjenket i brusglasset mitt før jeg rekker å takke nei, tar jeg en liten bit/noen slurker for å være høflig og for ikke å lage en ubehagelig situasjon for vertskapet, men jeg spiser aldri slike ting på eget initiativ. Himmelen for meg er en gedigen kjele med nykokt grønnsaks- eller ertersuppe, nystekte quinoaknekkebrød med jalapenosost og fermentert gulrot, fiskekaker med en skikkelig hjemmelaget kålsalat ved siden av, grove brødpinner med orcabønnedip, chevresalat med friske tomater, balsamico og sennepsmarinerte valnøtter eller grov spaghetti med tomat, butterbeans, sjampinjong og oliven. Jeg synes grovt er bedre enn fint når det gjelder alt, elsker alle typer grønnsaker og bønner, synes søte ting er kvalmende, liker bakt bedre enn fritert og foretrekker vann eller farris i 99,9% av alle sammenhenger. Det spiller ingen som helst rolle for meg hva andre folk velger å spise, og jeg hadde ikke hatt noen ting imot å spise hverken sjokolade, ostepop eller friterte kyllingvinger selv heller, bortsett fra at jeg ikke synes noe av det smaker godt. Og jeg er så lei av at alle skal enten prøve hardt å "tvinge" meg til å spise usunn mat (eller i noen tilfeller reellt tvinge meg) eller beskylde meg for å i en eller annen grad lyve, eller noen ganger begge deler. For meg er det like uforståelig at dere ikke elsker orcabønnedip som det er for dere at jeg ikke elsker sjokolade, men jeg tar det da ikke personlig og beskylder dere for å lyve eller skjule ting eller å ha en spiseforstyrrelse bare fordi vi foretrekker ulik mat. 

Anonymkode: c8e3b...7e8

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det er mange som aldri spiser pizza, kebab, hamburger, fries, sjokolade og potetgull +++?

Anonymkode: d558e...5b0

Dette er jo bare tull. ALT du nevner finnes i sunne varianter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er så lei av at alle skal enten prøve hardt å "tvinge" meg til å spise usunn mat (eller i noen tilfeller reellt tvinge meg) eller beskylde meg for å i en eller annen grad lyve, eller noen ganger begge deler. For meg er det like uforståelig at dere ikke elsker orcabønnedip som det er for dere at jeg ikke elsker sjokolade, men jeg tar det da ikke personlig og beskylder dere for å lyve eller skjule ting eller å ha en spiseforstyrrelse bare fordi vi foretrekker ulik mat. 

Såå enig!! 

Anonymkode: d4f64...a5c

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Kontorotta skrev:

Jeg tenker at lasten er konstant. Om det er dessert eller chips. 😉

Du liker tanken om at lastenes sum er konstant -  at alle er like lastefulle som du er. Jfr. det kjente ordtaket Tjuv tror hver mann stjeler.
Dessverre er ikke det tilfelle, mange har et vesentlig sunnere kosthold enn det du har. Og noen spiser vesentlig usunnere, og ser ofte slik ut også. 

• Liker 2
Gjest tranedatter
Skrevet
2 timer siden, Vox_populi skrev:

1 time siden, Vox_populi skrev:

Nepp, ikke det jeg skrev. "usunt forhold til kosthold". Om man da i tillegg aldri spiser annet litt mer usunt, men god mat.

Spiser du ikke engang frukt med is? med vaniljesaus? Hvorfor frister ikke dessert, fordi det er usunt eller ikke liker smaken?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke sjokolade, chips eller smågodt. Lager hamburger og pizza etc selv, og på en sunn måte. Så jeg er en slik. 

Spiser ikke kaker eller boller etc heller. Drikker ikke alkohol. 

Anonymkode: 0d0fc...e60

Skrevet
1 minutt siden, tranedatter skrev:

Nepp, ikke det jeg skrev. "usunt forhold til kosthold". Om man da i tillegg aldri spiser annet litt mer usunt, men god mat.
Spiser du ikke engang frukt med is? med vaniljesaus? Hvorfor frister ikke dessert, fordi det er usunt eller ikke liker smaken?

Dessert har aldri vært spesielt sunt, så vidt jeg har forstått. Likevel anbefaler du at en bør spise både dessert og annet litt mer usunt om en vil ha et sunt forhold til kosthold. Hva er det da med dessert etc. som gjør at ens forhold til kosthold blir mer sunt om en begynner å spise det? Det skulle jeg gjerne fått svar på.

Jeg spiser ikke desserter fordi de ikke tilfører meg verdifulle næringsstoffer, men først og fremst fordi de er altfor søte; det samme gjelder de fleste frukter. Og verre blir det. I min barndom fantes det smakfulle, sure appelsiner. Nå ødelegger de paprikaen også med en søt variant. Men gulrøtter og tomater, de er spiselige fremdeles, heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere har et veldig fastsatt syn på hva folk skal synes er godt. Det er ikke det at jeg aldri spiser kaker, burger, sjokolade, pizza eller noe annet folk anser som kosemat, for jeg har en viss takt og tone og prøver å ikke såre folk. Hvis noen har bakt spesifikt til meg, laget pizza til jeg skal komme eller skjenket i brusglasset mitt før jeg rekker å takke nei, tar jeg en liten bit/noen slurker for å være høflig og for ikke å lage en ubehagelig situasjon for vertskapet, men jeg spiser aldri slike ting på eget initiativ. Himmelen for meg er en gedigen kjele med nykokt grønnsaks- eller ertersuppe, nystekte quinoaknekkebrød med jalapenosost og fermentert gulrot, fiskekaker med en skikkelig hjemmelaget kålsalat ved siden av, grove brødpinner med orcabønnedip, chevresalat med friske tomater, balsamico og sennepsmarinerte valnøtter eller grov spaghetti med tomat, butterbeans, sjampinjong og oliven. Jeg synes grovt er bedre enn fint når det gjelder alt, elsker alle typer grønnsaker og bønner, synes søte ting er kvalmende, liker bakt bedre enn fritert og foretrekker vann eller farris i 99,9% av alle sammenhenger. Det spiller ingen som helst rolle for meg hva andre folk velger å spise, og jeg hadde ikke hatt noen ting imot å spise hverken sjokolade, ostepop eller friterte kyllingvinger selv heller, bortsett fra at jeg ikke synes noe av det smaker godt. Og jeg er så lei av at alle skal enten prøve hardt å "tvinge" meg til å spise usunn mat (eller i noen tilfeller reellt tvinge meg) eller beskylde meg for å i en eller annen grad lyve, eller noen ganger begge deler. For meg er det like uforståelig at dere ikke elsker orcabønnedip som det er for dere at jeg ikke elsker sjokolade, men jeg tar det da ikke personlig og beskylder dere for å lyve eller skjule ting eller å ha en spiseforstyrrelse bare fordi vi foretrekker ulik mat. 

Kan vi være venner? Jeg vil spise maten din!!!

Anonymkode: 93704...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...