AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Jeg har nylig blitt med i røde kors og en del av det vi gjør er å stille som markører på øvelser for nødetatene og andre. Hittil har jeg bare fått caser som markør der jeg skal spille bevisstløs. Det jo greit nok og krever ikke så mye. Jeg prøver da å fokusere på å ligge helt stille og ikke tenke så mye over hvordan jeg puster (dvs puste normalt). Også være forberedt på og klar over at jeg sannsynligvis vil bli tatt på over hele kroppen som en del av undersøkelsen som blir gjort. Det jeg er mer usikker på er det å spille at jeg har en spesifikk skade eller sykdom der jeg må f.eks være bevisst på å ha nedsatt bevissthet, puste tungt, ha nedsatt pustefrekvens, vise smerte eller ubehag osv. Eller hvis jeg skal spille noe som i utgangspunktet er utenfor komfortsonen min og avvikende fra hvordan jeg er til vanlig. F.eks om jeg må spille at jeg har store smerter, gråte, spille hysterisk eller får i oppgave som en del av casen å hyle og rope eller spille sint eller opprørt. Regner med det er slikt man blir mer komfortabel med etterhvert som man får prøvd det ut, men ønsker gjerne erfaringer fra andre. Er det noen som har erfaring med skuespill eller det å være markør på øvelser som kan gi meg noen gode tips? Anonymkode: 9163b...5e9
visp Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Du kan kanskje prøve å løse vanskelige regnestykker inni deg:) Da blir det lettere å virke litt bortkommen. Et forslag bare. Har ikke så mye peiling på det.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 I militæret husker jeg det var mye enklere å spille full/aggressiv enn å spille skadet. Det jeg merket var at å spille skadet ble mye enklere de gangene vi faktisk gjorde det skikkelig med kulisser og sånt, noe jeg antar Røde Kors har. Da handler det bare om å prøve å leve seg veldig inn i settingen. Sug inn alt som skjer rundt deg og forestill deg at det er ekte. Ellers kan jeg kanskje anbefale å se filmer/serier som foregår på sykehus/ambulanse. Der er jo skuespillere så kanskje du kan prøve å se litt på hvordan de spiller seg inn i rollene? Anonymkode: 26693...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå