Gå til innhold

Hjelp. Toåringen elsker å bake. Hva baker vi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, ikke-så-veldig-bakeglad-mor her.

Jeg har ikke noe i mot bakverk, men mannen spiser lite boller og kaker og vi har liten fryser, så hvis jeg baker så må jeg også spise. Alt. Helst innen et par dager. Så da blir det til at jeg ikke baker.

I dag har ungen (2,5 år) hatt bakedag i barnehagen. Hun insisterer på at de har bakt pepperkaker, men det var rundstykker. Jeg tror hun tenker det var pepperkaker fordi det er det eneste jeg/vi noensinne har bakt sammen med henne. «Bakt». Vi stakk ut pepperkaker fra ferdig deig før jul. 

De sa i barnehagen at hun ELSKET å bake, og det ser jeg selv også. Klærne full i deig etter barnehagen, og hun satt med ei tom brusflaske på gulvet og kjevla for harde livet på en imaginær deig før middag. 

Saken er: Vi må bake mer. Hun er liten, jeg er ikke veldig flink til å bake, det må være enkelt og gøy for en 2,5 åring å bidra på. Ikke ta for lang tid for to utålmodige sjeler. Og så må det smake godt! (Det siste er ikke noe problem, vi er altetende. Utenom far, da, men han smaker gjerne!)

Det er gøy hvis ting kan røres og måles og gjerne helles/knas/kjevles. Og gøy hvis det endelige resultatet får en fin form.

Tenker bruke søndagen til dette prosjektet.

Hva liker du å bake med barna dine?

Anonymkode: 07750...c23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Porsjonspizza?

Anonymkode: 2e3c5...bcf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Muffins med eple, kanel, sjokoladebiter, havregryn etc :) Godt og relativt sunt.

Anonymkode: eadc4...9c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pizzasnurrer og kanelsnurrer!

Anonymkode: 68c09...ef7

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår scones. I og med at det er med bakepulver (og ikke gjær) går det fort å lage, og er mye morsom blanding og måling. Dessuten er det ikke veldig usunt, og kan spises til frokost/lunsj/kvelds når baksten er ferdig. Passer å spise med ost eller syltetøy.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Calzone, du finner oppskrift på nettet, det eneste vi endrer på er selve fyllet. Da steker vi løk, kjøttdeig og championg. Lar det putre litt med den dolmio sausen som heter al forno og drysser litt ost oppå :)

Anonymkode: a9e0a...cd4

Skrevet

Pannekaker og vafler. Ikke strengt tatt baking, men eggknekking og røring gjør nok også nytta.

• Liker 3
Skrevet

Matmuffins 

• Liker 1
Skrevet

Eeh...ikke helt det du spurte om, men hva med trolldeig? Min elsker det. Så stekes det leeeeenge før vi maler og bruker glitter og stas. 👍. Kan bake lørdag og male søndag. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville lagd boller, jeg. Noen med sjokolade, noen kan bli til skolebrød med ferdig vaniljekrem, noen vanlige. Lag liten porsjon og ta med resten på jobb på mandag (du og mannen).  Kanelsnurrer er også gøy for små. Hvis kjevling er litt av poenget må det jo være gjærbakst. 

Men altså, du må jo ikke bake heller, selv om barnehagen sa at barnet likte det. Det er fort glemt. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Hva med sånn 3-2-1 kjeks? De kjevler man ut, lager former, pynter og gjør hva du vil med dem. Kan bruke konditorfarge og forskjellige smaker.. 

Om jeg husker riktig (Google det gjerne), er det 300 gram mel, 200 gr romtemperatur smør og 100 gram melis og et egg. 

Det skal vi gjøre i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Rundstykker eller brød?

Anonymkode: f7a31...496

AnonymBruker
Skrevet

julemenn, pepperkaker osv. eller vanlige cookies :)

Anonymkode: 93b84...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelagde grove polarbrød. Supert til forkost og lunsj og hun får kjevle og trykke ut former. 

Anonymkode: 18ddf...710

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips om 321 kjeks, aldri hørt om! Så det ligger en pølsesnabb klar til barnehageavslutning imorgen nå😄👍🏻

Skrevet

Sånne havreboller med sjokolade er jo superenkelt for de små. Kan vel ikke kalles baking akkurat, men det gjør vel ikke noe. Oppskrift.

AnonymBruker
Skrevet

Focaccia :) 

Anonymkode: 2d65e...2cf

Skrevet

Horn med ost og skinke. Evt salami, tomatsaus, pølse, middagsrester og alt mulig annet. De forsvinner kjempefort! Som frokost, lunch,kveldsmat, skolemat. Veldig godt og enkelt å lage. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...