Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fra før bachelor i sykepleie, men vil omskolere meg. Er det noen som har studert sosialt arbeid som kan anbefale det? Har inntrykk av at det er mange jobbmuligheter. Har to barn og mann. Er studiet tungt? Er forberedt på mye jobbing med studier. Men kjenner på en usikkerhet i forhold til om det er litt sent å ta ny bachelor nå.. Må tenke meg nøye om. 

Anonymkode: 2599a...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er jobbmuligheter og lønn i forhold til hva du har nå? Med to barn som skal forsørges må man også tenke praktisk.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fra før bachelor i sykepleie, men vil omskolere meg. Er det noen som har studert sosialt arbeid som kan anbefale det? Har inntrykk av at det er mange jobbmuligheter. Har to barn og mann. Er studiet tungt? Er forberedt på mye jobbing med studier. Men kjenner på en usikkerhet i forhold til om det er litt sent å ta ny bachelor nå.. Må tenke meg nøye om. 

Du er ikke for gammel! Kjør på og følg drømmene. Det praktiske ordner seg så lenge man har den rette innstilingen:-) det er et spennende studie med mye juss, psykologi, samfunn, velferdsrett etc. Lykke til 👍

Anonymkode: 98152...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her ville jeg revurdert mulighetene og heller tenkt på videreutdanning eller master. Å omskolere deg til sosionom når du er sykepleier virker ikke gjennomtenkt (sorry)

Anonymkode: 6e0c3...d16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan undersøke om noen av universitetene som tilbyr master i sosialt arbeid vil akseptere deg på studiet? Eller ta en videreutdanning i rus og psykiatri? Da vil du være kvalifisert for mange av de samme jobbene som sosionomer, muligens med bedre lønn.

Anonymkode: 2ff45...867

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

....men du er ikke for gammel, jeg begynte på sosialt arbeid som 35-åring. Var ikke den eldste på studiet heller.

Anonymkode: 2ff45...867

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 40 og har søkt bachelor i sosial arbeid. 4 små barn. Dette fikser vi :) 

Anonymkode: c3355...929

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ei som er i akkurat lik situasjon hvor hun har to barn og mann, og det virker som hun både trives godt og klarer seg utmerket. Jeg tror du kommer til å klare deg fint.

Dog er jeg litt enig med det som skrives over; at du bør undersøke videreutdanninger innen sykepleie. Hva får deg til å ønske å omskolere deg? 

Anonymkode: 13f89...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar fra dere alle! Jeg skal vurdere å ta videreutdanning i psykisk helsearbeid hvis det stemmer at man har en del av de samme jobbmulighetene som sosionom. Jeg ønsker å omskolere meg først og fremst fordi jeg er lei av turnus og ubekvem arbeidstid. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar fra dere alle! Jeg skal vurdere å ta videreutdanning i psykisk helsearbeid hvis det stemmer at man har en del av de samme jobbmulighetene som sosionom. Jeg ønsker å omskolere meg først og fremst fordi jeg er lei av turnus og ubekvem arbeidstid. 

Ts

Du har veldig mange muligheter med videreutdanninger. Psykisk helsearbeid er bare én av dem! De fleste sosionomer (og barnevernpedagoger) ville gjort mye for å ha din kunnskap innen helse. 

Hva ønsker du å jobbe med? 

Anonymkode: e3116...674

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg synes du i tillegg (og langt heller) skal vurdere slik som familieterapi, noe relatert til barn/unge, eventuelt noe med påbygging til ledelses-stillinger (om det er av interesse). Du ønsker deg ut av en turnushverdag- da er ikke psykiatri noe å trakte etter med mindre du har en klar arbeidsplass i vente.

Anonymkode: 6e0c3...d16

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...