AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Må man vaske nykjøpte truser/klær? Har en pakke Calvin Klein truser som er i en sånn pakke, sealed osv. Må jeg vaske de før bruk når de er nye? Er det farlig hvis jeg ikke gjør det? Leste et sted at det er viktig å få vekk et sånt stoff som de tar på nye klær, men gjelder dette truser også? Takk for svar. Anonymkode: d0cef...326
Ulven Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Omtrent alt nytt tøy er innsatt med kjemikalier, så man bør vaske ja. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, Ulven skrev: Omtrent alt nytt tøy er innsatt med kjemikalier, så man bør vaske ja. Åh, var det jeg mistenkte ja... Da så.. Takk. Anonymkode: d0cef...326 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man vaske nykjøpte truser/klær? Har en pakke Calvin Klein truser som er i en sånn pakke, sealed osv. Må jeg vaske de før bruk når de er nye? Er det farlig hvis jeg ikke gjør det? Leste et sted at det er viktig å få vekk et sånt stoff som de tar på nye klær, men gjelder dette truser også? Takk for svar. Anonymkode: d0cef...326 Jeg gjør aldri det, aldri hatt noe problem Anonymkode: c4869...934 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Jeg vasker alt nytt før jeg bruker det. Anonymkode: 94536...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 Jeg gidder aldri å vaske nykjøpte. Hvilke problemer kan man få av å ikke vaske? Anonymkode: 816c5...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #7 Skrevet 13. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gidder aldri å vaske nykjøpte. Hvilke problemer kan man få av å ikke vaske? Anonymkode: 816c5...7a1 Svie, utflod, sopp. Kjemikalier i stoffet som gjør at det ikke skal skrukke seg sånn, men holde seg glatt og fint. Husker jeg kjøpte en truse på H&M en gang, tok den på meg ny og dro på venninenkveld. Hele kvelden satt jeg der med svie i skrittet, og bare verket etter å få komme hjem og ta den av. Vasket den flere ganger før jeg brukte den igjen, fikk ikke problemer da. Etter dette har jeg alltid vasket undertøy før bruk. Gidder ikke vaske andre plagg før bruk, som sokker og t-skjorter. Kun truser, siden de er i kontakt med slimhinner og sartere deler av kroppen. Anonymkode: ad55f...131
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #8 Skrevet 13. juni 2019 Det beste er å vaske først, men om du ikke er særlig hudsensitiv går det oftest greit uten også. Men kjemikalier kan tas opp gjennom huden, i tillegg til å irritere lokalt på huden, så det er en sjanse å ta. Anonymkode: a3adc...1d0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gidder aldri å vaske nykjøpte. Hvilke problemer kan man få av å ikke vaske? Anonymkode: 816c5...7a1 Man kan få utslett og allergiske reaksjoner. Gjelder alle typer tøy som skal være rett mot huden, en venninne av meg fikk et fryktelig utslett av et par jeans hun ikke hadde vasket først. Anonymkode: 90935...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå