AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Naboen min (ikke nærmeste, men noen hus bortenfor) har mistet mannen sin. Hun er i midten av syttiårene vil jeg tro. Mannen kjente jeg ikke i det hele tatt. Henne har jeg alltid slått av en prat med når vi møtes og hun er veldig hyggelig, men hun er ikke den naboen jeg ringer på og spør om kan vanne blomster når jeg er på ferie. Jeg fikk nettopp vite at mannen er død, han døde for en mnd siden. Kan det på noen måte bli feil å ringe på og gi henne en blomst? Eller blir det for personlig ? Skal jeg vente til vi møtes naturlig og kondolerer? Kjøpe er kort? I så fall; hva skal jeg skrive på kortet? Anonymkode: b7f20...d21 1
solmåneogstjerner Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Jeg synes du kan komme på døren med en blomst. Det har gått litt tid, hun er Ikke i den mest akutte fasen. Kanskje sitter hun der alene med sorgen og vil sette pris på litt oppmerksomhet. Ikke forvent å bli invitert inn da. Og ikke bli fornærmet om hun ikke viser kjempetakknemlighet. Tror nok hun setter pris på det uansett. Synes ikke det er feil, bare veldig fint. Skriv på kortet at du nettopp fikk vite om dette, du tenker på henne og at hun kan komme til deg om hun ønsker å snakke om det, eller har behov for at du gjør noe for henne. 7
Daria Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Det synes jeg var en veldig hyggelig tanke, kan ikke se for meg annet enn at det vil hun sette pris på. Det er et større problem at vi ikke byr oss nok om hverandre enn at vi byr oss for mye. 8
Rararara Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Det synes jeg du kan! Veldig fin ting å gjøre det! Nå har det også gått så lang tid at hverdagen til hennes nærmeste (om hun har noen) kanskje er i full gang igjen og det kan hende hun er mer alene. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 For en fin tanke 😊 Med mindre det stor i dødsannnonsen at de ikke ønsker blomster til hjemmet er det noe veldig fint å gjøre. Jeg hadde gjort det om jeg hadde hatt samme relasjon til denne naboen som du beskriver! På kortet kan du skrive noe enkelt «Min medfølelse i sorgen» «Mine varmeste tanker til deg/dere» Anonymkode: 2d1a1...17c 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 En fin ting å gjøre. Anonymkode: 9c195...02d 2
Ava Mae Skrevet 12. juni 2019 #7 Skrevet 12. juni 2019 Tvert om, det viser bare at du bryr deg. Gjør det! 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 Takk for svar. Jeg har ikke fått lest dødsannonsen. Var bortreist da det skjedde, så fikk det ikke med meg og vet derfor heller ikke om det sto noe om kondolanser/ blomster var ønsket eller ei. Tror jeg skal gjøre det Anonymkode: b7f20...d21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har ikke fått lest dødsannonsen. Var bortreist da det skjedde, så fikk det ikke med meg og vet derfor heller ikke om det sto noe om kondolanser/ blomster var ønsket eller ei. Tror jeg skal gjøre det Anonymkode: b7f20...d21 Det går an å søke opp dødsannonser på nett hvis du er usikker. Men det går nok uansett bra 😊 Anonymkode: 2d1a1...17c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #10 Skrevet 13. juni 2019 Fint å høre at det finnes så omsorgsfulle naboer. Det er ekstra godt i en slik tid når man gjerne føler seg alene. Anonymkode: 42c98...2d2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #11 Skrevet 13. juni 2019 Hadde absolutt ikke ønsket naboer på døren med blomster etter at jeg hadde mistet den viktigste personen i mitt liv. Hyggelig tanke men hadde ikke ønsket det. Anonymkode: 04bf2...58d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 Takk for innspill:) Og til deg som ville vært i fred; det forstår jeg. Og det er derfor jeg er litt usikker. Men denne damen er veldig utadvendt og tar initiativ til å prate. Hun virker veldig åpen og imøtekommende, så jeg tenker at sannsynligheten for at det blir satt pris på er større enn sannsynligheten for at det blir feil. Anonymkode: b7f20...d21 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå