Gå til innhold

Forsinket renovering av bad - erstatning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid inn byggmester for å renovere badet. Ifølge kontrakten skal de være ferdig nå på fredag, noe de ikke har sjanse til å bli. Det har vært forsinkelser hele veien, blant annet grunnet sykdom. Jeg bor per nå hos min søster, og kan ikke bli boende lenger enn til helga, da hun får annet besøk. Hva kan jeg gjøre når de ikke er ferdige til avtalt tid og jeg ikke har noen plass å bo? Vil dette automatisk gi noen type kompensasjon, dagbøter eller lignende? 

Anonymkode: 10186...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din skyld at de er forsinket pga sykdom. Sikker på at du ikke har et punkt om dagbøter/forsinkelser i kontrakten? 

Anonymkode: 8a292...78b

Skrevet

Det skal jo kontraktsen si noe om, ellers er jo litt av poenget med kontrakt borte. Hva slags kontrakt er det? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva står i kontrakten da?

Anonymkode: e9be5...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i VVS bransjen selv og dette skal stå i kontrakten. Vi opererer med dagsmulkter og det er det vanlig at seriøse aktører gjør. 

Anonymkode: 57a1f...e38

AnonymBruker
Skrevet

Det står dessverre ingenting om dette i kontrakten. Det var ikke i tankene mine at noe sånt kunne skje når jeg hyrte et såkalt proft og anerkjent firma 😢

AnonymBruker
Skrevet

Vårt "4 ukers"-badprosjekt tok 10 uker. Vi hadde en klausul om prisreduksjon ved forsinkelse, i tillegg satt de molboene opp noen plater i gangen. Men det var ikke en god opplevelse. 

Lykke til!

Anonymkode: 33b99...d7f

AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Vårt "4 ukers"-badprosjekt tok 10 uker. Vi hadde en klausul om prisreduksjon ved forsinkelse, i tillegg satt de molboene opp noen plater i gangen. Men det var ikke en god opplevelse. 

Lykke til!

Anonymkode: 33b99...d7f

Kanskje vi har brukt samme firma..... vårt skulle ta 4 uker, tok 13!! Og det var såvidt de kommenterte det, ingwn beklagelse , ingen kompensasjon, vi hadde desverre ingen kontrakt selv om det er ett velrenommert  firma og selvsagt hvitt arbeide. 

Anonymkode: b0cb1...4b6

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier at det tok flere uker lengre enn beregnet tid, hva var grunnen til forsinkelsen?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at det tok flere uker lengre enn beregnet tid, hva var grunnen til forsinkelsen?

Rett og slett dårlig planlegging! Kunne være en hel uke uten at en eneste arbeider var innom..... mange yrkesgrupper som skal innom, snekker, elektriker, rørlegger, flislegger, gulvstøper/murer, de klarte tydeligvis ikke organisere alle...... jeg måtte ringe å feks si at nå har ingen vært her på 4 dager, åja svarer de, trodde at den og den skulle komme, har vært noen misforståelser, eller x skulle bestille y.....

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange forskjellige firmaer inne i bildet?

Anonymkode: 57a1f...e38

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett dårlig planlegging! Kunne være en hel uke uten at en eneste arbeider var innom..... mange yrkesgrupper som skal innom, snekker, elektriker, rørlegger, flislegger, gulvstøper/murer, de klarte tydeligvis ikke organisere alle...... jeg måtte ringe å feks si at nå har ingen vært her på 4 dager, åja svarer de, trodde at den og den skulle komme, har vært noen misforståelser, eller x skulle bestille y.....

Skulle tro det var samme firma som meg 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...