Gå til innhold

Datteren min har fått vorter, livredd smitte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 70aea...c3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor? På fingrene eller tærne?

Anonymkode: 3ae23...b25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ene barnet hadde forvorter her. Ingen blei smitta selv om alle gikk barbeint. Å hva så om vi hadde blitt smittet. Vorten forsvinner av seg selv eller så kjøper man middel mot det. 

Anonymkode: 61af9...0be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk det ene barnet fotvorter. Det andre barnet fikk vorter på hånda et par år senere, må jo ikke være smitte hjemmefra. Jeg hadde vorter som barn, de gikk da over. Fotvorter er vanskeligst å bli kvitt. Det er et virus så kroppen jobber for å kvitte seg med det, men det tar tid. Jeg ser ingen grunn til panikk ihvertfall. 

Anonymkode: d6754...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Dette er på hendene. Redd de andre barna kan bli smittet. Hun får høre av de andre på skolen at hun er ekkel fordi hun har vorter. Vi har prøvd alt av behandling, startet opp hos lege nå...

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er på hendene. Redd de andre barna kan bli smittet. Hun får høre av de andre på skolen at hun er ekkel fordi hun har vorter. Vi har prøvd alt av behandling, startet opp hos lege nå...

Kjerringrådet eplesidereddik funker. Jeg har fjernet tre vorter på sønnen min de siste månedene. Brett en rund pad, fukt den i midten og teip den fast i vorten med det fuktige rett på vorten. La det virke gjennom natten. Det stinker, men funker. Morgenen etter har vorten økt i størrelse, før den kjapt begynner å krympe. Se etter en sort prikk i vorten når den har begynt å krympe, det betyr at den er død.

Anonymkode: a1ec3...7e2

Skrevet

Det høres utrolig dumt ut, og jeg prøvde det bare fordi det ikke kunne skade.... Men da datteren min hadde vorter på hendene i to runder, så festet jeg bananskall på vorten med plaster hver kveld og tok av om morgenen. Mener jeg gjorde det i 1-2 uker. Etter å ha prøvd alt annet.... 

Vortene ble svarte og forsvant, etter runde to kom de aldri tilbake, og det er nå snart ti år siden..... 

Men jeg klandrer deg ikke om du tror jeg tuller, jeg lo da jeg leste tipset selv.. 

Men her funket det altså to ganger med et år eller to imellom.... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse vorter på hendene da jeg var barn. Det eneste som funket var å dra til legen og få de fryst av. Han skrapte først med en kniv (skalpell?), også tok han på sånn kald væske ved hjelp av noe som lignet en q-tips oppi en flaske. Husker ikke hvor lang tid det tok før de falt av, men de ble helt svarte og jeg kunne pelle de av. Husker det gjorde vondt etterpå. Absolutt verdt det, da! Nå var dette for hvert fall 15 år siden. Vet ikke om man kjører samme behandling enda, men de skal sikkert fryses av. 

Siden det er så lenge siden jeg har hatt vorter, så vet jeg ikke så mye om det enda. Jeg ble fortalt at jeg selv hadde blitt smittet av pappa, som hadde en vorte. Men aner ikke om det bare er noe foreldrene mine sa. 

Jeg smittet ingen som jeg vet om, da. 

Anonymkode: e32b4...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...