Gå til innhold

Noen som er tannlege her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen på 9år kom nå og fortalte han hadde en byll i munnen. Jeg har aldri sett den før, følger jevnlig med på tennene hans! Han får en jeksel rett der denne pussbyllen er, presset lett på den med en q-tips og det kom en del gult puss ut! Tenker å ringe til tannlegen imorgen, men hva kan dette skyldes? Tannrot betennelse, tannbyll? Er det farlig? Kjenner jeg blir urolig. *hønemor*

Anonymkode: c6f54...83a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spurte han forresten hvor lenge han hadde hatt den, svarte en stund og jeg lurte da videre på hvorfor vi ikke hadde oppdaget den. Han sa da at den hovner opp da han spiser og blir liten da han ikke spiser. Kan være forklaringen på hvorfor jeg ikke har sett den. 

Skrevet

Er ikke tannlege. Men det kan være betennelse i roten, eller rett og slett en verkebyll som ligger akkurat der. Farlig er det ikke uansett, men det krever behandling. Enten ved å bare tømme byllen eller ved rotfylling. Muligens med antibiotika i tillegg. Ring tannlegen og få en hastetime, men du trenger ikke å være veldig bekymret for dette. Tannlegen ordner opp 😊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte han forresten hvor lenge han hadde hatt den, svarte en stund og jeg lurte da videre på hvorfor vi ikke hadde oppdaget den. Han sa da at den hovner opp da han spiser og blir liten da han ikke spiser. Kan være forklaringen på hvorfor jeg ikke har sett den. 

Det er jo helt vanlig at man hovner mer opp når vevet blir utsatt for irritasjon (som spising jo er i et slikt tilfelle). På samme måten som når du dunker oppi et sted du allerede har vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...