AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Alt skal jo ha et navn i dag, men jeg har ganske nylig innsett at jeg er polyamorøs. Egentlig burde jeg jo ha sett dette for mange år siden, men kanskje jeg har lukket øynene for det. Jeg er etablert i et forhold over mange år, men har likevel hatt følelser for en annen i alle disse årene. Partneren min er ikke poly, så å åpne opp forholdet er ikke et alternativ. Men hvordan kan jeg leve med dette på best mulig måte når situasjonen er som den er? For selv om jeg elsker partneren min, så forelsker jeg meg jo i andre samtidig. Har aldri levd det ut da, det må jeg si. Men kjenner jo ønsket er der. Anonymkode: de5ad...1ca
Trolltunge Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Du gjør vel som meg som er bifil, eller som heterofile, homofile eller lesbiske for den del, som har en partner man ikke vil miste, og som ikke er åpen for å dele; Man tenker at man har valgt sin partner fremfor alle andre fristelser. Man trenger ikke å sette en benevnelse på at det vil være andre som frister av og til. Det er ingen/svært få som er absolutt forskånet for slike fristelser, og aldri aldri møter på en person som får pulsen litt opp, og som fenger øyet og fantasi. Det man velger er om man vil være lojal eller ikke. Sette forholdet på spill eller ikke. Være en god partner eller ikke. Du tar valg, som oss alle. Det er den beste måten å håndtere det på. 7
Gjest Paramount Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Det er som Trolltunga sier. Det er ditt valg. Polyamorøs er ikke en diagnose, fristelser har omtrent alle. Det handler om å lukke den døren. Og det er et spørsmål om vilje.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 3 timer siden, Trolltunge skrev: Du gjør vel som meg som er bifil, eller som heterofile, homofile eller lesbiske for den del, som har en partner man ikke vil miste, og som ikke er åpen for å dele; Man tenker at man har valgt sin partner fremfor alle andre fristelser. Man trenger ikke å sette en benevnelse på at det vil være andre som frister av og til. Det er ingen/svært få som er absolutt forskånet for slike fristelser, og aldri aldri møter på en person som får pulsen litt opp, og som fenger øyet og fantasi. Det man velger er om man vil være lojal eller ikke. Sette forholdet på spill eller ikke. Være en god partner eller ikke. Du tar valg, som oss alle. Det er den beste måten å håndtere det på. 2 timer siden, Paramount skrev: Det er som Trolltunga sier. Det er ditt valg. Polyamorøs er ikke en diagnose, fristelser har omtrent alle. Det handler om å lukke den døren. Og det er et spørsmål om vilje. Alt dette. Bra oppsummering 👍 Anonymkode: 75a63...925 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå