Gå til innhold

Mobiltelefon til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vet det skrives flere tråder om når barn skal få mobiltelefon, men mange av de er et par år gamle. Siden teknologien går så fort og jeg får ett inntrykk av et barna er yngre og yngre når de får sin første telefon, lurer jeg på dere som har gitt barnet telefon siste halvåret- året; Hvor gammel var barnet ditt? Og hva slags type telefon fikk de?

Barnet mitt er snart ferdig 1. Klasse og flere i klassen hans har telefon ( ikke noe han bare sier). Vi hadde tenkt vente til han minst var 9 år men begynner nå lure på om barna har blitt yngre når de får sin første mobil. 

Anonymkode: 1f37d...acc

Skrevet

Min gutt fikk da han var 10 år. En av pappas avlagte. Det var ingen grunn til at han skulle få tidligere. 

Skrevet

Jeg tenker at det er kjekt med telefon når de skal begynne å gå hjem fra SFO/Skole og være hjemme alene 1 time før mamma/pappa kommer hjem.. våre barn er 7 og 9, og eldste fikk tlf i julegave i fjor..

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk når han ble 10 år, men mange i klassen hadde lenge før. De som har hatt telefon lenge er gjerne de som er først ute med some, og er også de som har skapt trøbbel i klassen med tlf som å ta bilder av medelever, legger ut dritt om medelever på nett osv... 

her i huset roet det seg ang Tlf når han fikk den, han har ikke delt nr sitt med andre enn familie og næreste venner. Vi har sagt at some ikke er aktuelt før han er 13 og siden har det ikke vært spørsmål om det.

Anonymkode: 12be4...049

Skrevet

Min fikk da han begynte på skolen, min gamle iPhone 6. Han fikk så han kunne ringe til meg og pappaen når han ville, vi har 50/50. Han begynte også å være alene hjemme hvis jeg feks skulle på butikken, så da var det greit at han kunne ringe. 

Skrevet

Guttungen begynner på skolen neste høst og får en av våre gamle mobiltelefoner da. Skal ikke ha SFO og tenker det er greit å kunne si ifra når han har kommet hjem, om han drar til kompiser eller lignende, pluss at vi ringer han på morgenen når han må gå hjemmefra.

Skrevet

Eldste fikk egen da hen ble 9 år. Sony Xperia xa1.  Da var hen sist i klassen på å få.

Har en gammel en hjemme de kan ringe oss på.

Mellomste får tlf nå når hen blir 8 år, er mange på trinnet som har egen. Sony Xperia xa1 der og. Billig og bra tlf.

Siste får nok på 8årsdagen og.

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine fikk da de var 9 år. Det er noen år mellom de. 

Anonymkode: 3659b...594

AnonymBruker
Skrevet

Min 6åring skal få telefon når han blir 7år til høsten. Rett å slett fordi at vi skal ha halv plass på sfo, og det er praktisk. Ikke alltid at storebror er hjemme med sin telefon. Samtidig har han lyst til å være alene hjemme innimellom. Tidlig ja, men det er jo praktisk. 

Anonymkode: 10555...e42

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på behovet. Vi har ikke hustelefon, og da han begynte å skulle gå hjem alene og være hjemme alene litt før vi kom fra jobb fikk han en billig telefon. Da kan han ringe om han blir med noen hjem eller om det ellers skulle oppstå noe. Han var 8 da vi kjøpte denne.

Anonymkode: 5b821...367

AnonymBruker
Skrevet

Jenta her fikk da hun var 6,5, en helt enkel gammeldags tastetelefon. Veldig greit NPR hun dro ut alene å vi kunne få tak i henne. Brukes mye nå når hun sykler hjem alene etter skolen. Er 8 år nå, og kommer ikke til å få smarttelefon enda.

Anonymkode: 83d0e...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...