Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi (jeg og min kjæreste), et par til og to venner av kjæresten har bestilt sydentur i sommer. Vi har vært sammen i et år. Jeg gleder meg til å reise med vennene hans, og spesielt kjæresten til kompisen hans. Hun virker hyggelig og jeg ønsker at vi kan få et godt venneforhold. Selv har jeg en del venner, men jeg føler meg liksom ikke like nær de som jeg gjorde før. Jeg føler på en måte at vi har vokst litt fra hverandre. Vi er jevnlig sammen likevel da. Men siden vi har vokst litt fra hverandre (slik jeg ser det, vet ikke hva de andre tenker) så ønsker jeg å knytte nye vennskap. Jeg ønsker også å ha mine "egne" venner, da jeg ønsker å finne noen som er litt mer lik meg, har litt samme interessene, verdiene osv. 

Men nå har en venninne av meg hintet frampå at hun har lyst å være med. Hun har ikke spurt direkte, men nok til at jeg forstår hva hun hinter til. Men for å være ærlig så ønsker jeg ikke det. Jeg har et behov for å bli kjent med nye uten at "fortiden" blir med. Det er godt mulig jeg er egoistisk altså, men jeg vet at hun har andre venner også. 

Hvordan kan jeg avvise henne på en ok måte dersom hun spør meg direkte? Jeg må vel ha en slags unnskyldning da. 

Anonymkode: fdb4a...505

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier at denna gangen passer det ikke, kanskje neste? Eventuelt snakk turen bort slik at det ikke faller naturlig å spørre :)

• Liker 6
Skrevet

Er bare å si at du har blitt invitert av disse andre, og du føler det blir feil å skulle spørre dem om å ta med en til som de ikke kjenner. Men det sier du selvsagt bare om hun spør deg direkte. Hinter hun bare så trenger du ikke å si noen ting. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er det ikke typisk. Dame som skal gjøre typen sine venner til sine venner.

Anonymkode: 449bb...1e1

Jeg synes hun virker hyggelig. Og synes det er kjekt å finne på noe sammen med andre kjærester også. Men jeg ønsker også å finne mine helt "egne" venner. Man vet jo aldri hva som skjer i framtiden og da er det greit å ha sine egne, da ting raskt kan skjære seg om man kun har felles venner. 

Anonymkode: fdb4a...505

AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig med venninnen din. At du ikke vil hun skal plapre om flaue ting i fortiden i rødvinsfylla. 

Anonymkode: 4e8a5...0ab

Skrevet

Bortsett fra det at du ønsker å bli kjent med nye mennesker uten at "fortiden blir med", er jo dette fortrinnsvis en tur med bekjentskaper av din kjæreste. Da er det innafor å si at det ikke passer at ei venninne av deg de andre ikke kjenner, blir med.

Men jeg ville vel kanskje benyttet anledningen til å være ærlig med henne om at du ikke anser dere som like nære som det ser ut til at hun gjør. Så unngår du situasjoner som dette i fremtiden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er det ikke typisk. Dame som skal gjøre typen sine venner til sine venner.

Anonymkode: 449bb...1e1

Er det ikke fint at alle blir kjent og venner? 

Anonymkode: 92c24...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si hun er for stygg for deg og at morra hennes er med på det verste ❤️

Anonymkode: eed40...f80

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager da!! Hvordan er det du svarer folk???

Anonymkode: ee3cb...a02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke har andre å reise med, synes jeg det er simpelt av deg. Blir dere bare par, og er du redd fordi hun er alene? Slik du fremstiller det, er det DU som er grunnen til at dere ikke er så nære lenger. Har du kun "lyst" å være med kjæresten din og hans venner? 

Anonymkode: 9b3d2...3b2

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager da!! Hvordan er det du svarer folk???

Anonymkode: ee3cb...a02

Det er et sitat fra en film......

• Liker 1
Skrevet

Helt uavhengig av hvor gode venner dere er, tenker jeg dette er en tur du ikke har regien på uansett. Dette er en tur der du er med i egenskap av å være din kjærestes kjæreste, og det passer da ikke nødvendigvis at du inviterer med deg egne venner de andre ikke kjenner.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å ha vokst fra alle sine venninner... Jeg tror du er veldig umoden, og veldig lettpåvirkelig.

Anonymkode: 2c953...0f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ellers har et godt vennskap (at hun ikke har gjort noe stygt mot deg eller generelt oppfører seg dårlig) så anbefaler jeg at man tar vare på vennene man har. Man vet aldri om man er sammen med noen om ti år, og det kan være godt å ta vare på gamle vennskap. 

Anonymkode: dceab...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesielt å invitere seg selv med på en par-tur hvor du bare er venn med én av folka, det tenker jeg. 

Anonymkode: 92c24...8b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at dette er en tur du er invitert med på av kjæresten din sine venner, og at det blir litt feil for deg å invitere noen av dine venner med på turen siden den er med kjæresten din sin vennegjeng. 

Anonymkode: 6e692...0fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er fryktelig dumt gjort av deg å kaste dine gamle venner for å bli venn med kjæresten sine venner, ts. Tenk deg godt om. 

Anonymkode: 2a432...049

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg avvise henne på en ok måte dersom hun spør meg direkte? Jeg må vel ha en slags unnskyldning da. 

Om du er noe særlig til venn, så sier du det som det er, så kan jo hun evt. vurdere verdien av "vennskapet" deres...  :vetikke:

Enn om saken var snudd på hodet? Hva hadde du da selv ønsket? 

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å hinte-seg-med på andre ferier ? Og selv om Ts sier nei denne gang betyr det ikke hun ikke vil ha hinteren som venn videre eller dra på en annen tur engang. 

Selv har jeg endel venner. Men er få jeg tenker det ville funke å dra på tur med. Selv folk jeg er glad i. ( litt innadvent og sær/nervøs er jeg nok)

Bare si det ikke passer denne gang. Du trenger ikke ha noe unnskyldning. Men hva med: blir så tressa av de nye folka som skal med så enda flere folk på turen blir bare for mye akkurat nå. ( som hadde vært sannheten her he he ) Og om du mener det: du kan jo bli med enn annen gang.

Enig i at en må ta vare på vennene sine.

Anonymkode: aebc7...858

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...