Gå til innhold

Tips til kloremøbel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart få oss en ny katt, og er på jakt etter et kloremøbel/-stativ.

Noen som har tips til brukbare utgaver som ikke koster så veldig mye, evt. tips om nettbutikker?

Anonymkode: b2a2d...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Denne nettbutikken har en del utvalg av sånne små iallfall: https://nettdyret.no/katt/klorestativ.html

Har selv et par sånne enkle med 1 pinne og plate på toppen som katten kan ligge på, de liker hun :) Har hatt sånne med huler før men hun brukte dem aldri. Så det kommer sikkert litt an på katten.

Anonymkode: 4dcce...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er litt redd for å kjøpe et stort og dyrt et og så vil ikke katten bruke det. Til den forrige katten hadde vi bare en stokk med sisal-tau på, og den ble flittig brukt.

Flere som har erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

https://www.musti.no/lb-quadric-kloretre-gra?46725

Jeg har dette og pus elsker det. Begynte å klatre i det mens jeg satt sammen. Men hadde bare en liten stolpe med ball på toppen først, og det ble også mye brukt. Kjøpte større siden pus er ivrig på å klatre. 

Anonymkode: 6a58c...fea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte et på biltema. Har oppfordret pus til å bruke det hele tiden, hun får masse ros og oppmerksomhet når hun bruker det så jeg kan vel telle på en hånd hvor ofte jeg har tatt henne i å klore på sofaen på det året vi har hatt henne. Hadde kjøpt et digert hvis pus skulle vært innekatt, men her holder det med et lite. Sett det på et sted katten gjerne går ofte, da er det lettere å få dem til å bruke det :) 

Anonymkode: 398e9...1ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet med små, de med en passe kort pinne med ball på toppen. De har ganske kort levetid her, da alle tre pusene herjer vilt med dem. 
Så fikk jeg ett med to stolper med hengekøye mellom, de to eldste klorer på stolpene, og yngste elsker ligge sove i hengekøya. 
Så fikk jeg en enkel stolpe på ca en meter, yngste klatrer og balanserer på toppen, de to eldste klorer litt nederst. 
Neste som kom inn var en med hule, hengekøye og topp-platting. Yngste herjer vilt, og de to eldste har såvidt snust litt på den. 

Det er så ulikt fra pus til pus, mine to eldste er ikke noe glad i å klatre, mens yngste er høyt og lavt hele tiden. 
Ville startet med noe halvstort, for å sjekke om pus i det hele tatt liker klatre, og så bytte ut til større om det er suksess. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen! 🤗 

Mulig jeg tar meg en tur innom den lokale Dyrego-butikken, - de pleier å ha rabatt ganske ofte. Ellers skal jeg på et stort bruktmarked imorgen, så da får jeg se hva jeg finner der.

Det er sikkert lurt å kjøpe en klorestolpe først, men ellers har jeg inntrykk av at kattunger elsker å klatre, så mulig det blir et større med hengekøye.

Tar gjerne imot enda flere tips! 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen! 🤗 

Mulig jeg tar meg en tur innom den lokale Dyrego-butikken, - de pleier å ha rabatt ganske ofte. Ellers skal jeg på et stort bruktmarked imorgen, så da får jeg se hva jeg finner der.

Det er sikkert lurt å kjøpe en klorestolpe først, men ellers har jeg inntrykk av at kattunger elsker å klatre, så mulig det blir et større med hengekøye.

Tar gjerne imot enda flere tips! 

Noe å klatre i er veldig lurt, ellers går det ofte ut over andre ting (gardiner feks)

Anonymkode: 398e9...1ee

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har et som går helt opp til taket, kattene elsker å ligge på øverste hylle. Ganske stort, men tar likevel liten plass siden den er stor i høyden.

Se kildebildet

Endret av Kvartz
  • Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Flere tips? Har inntrykk av at katter liker å komme opp å ligge, så jeg har ikke lyst å kjøpe noen med en kattehule nederst. Er det noen som har katter som bruker senger og huler som står på golvet når de har valget mellom det og å komme opp i høyden?

Anonymkode: c42f1...044

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette stativet er ganske stort og dyrt, men verdt det! Våre to katter elsker både å klore og krafse på stammene (som er svært solide) og ligger og sover alle 3 steder. Det er veldig mye brukt her i huset i hvert fall!

https://www.zooplus.no/shop/katt/klorestativ_kloremobel/mediumklorestativ/klorestativ_100_140cm/468261

37F09276-93E8-4FEC-91C8-9C764955A4C3.jpeg

Anonymkode: 609ce...3b7

Det er ganske dyrt ja. Ser de har billigere og faktisk større stativer også. Jeg har tre katter så jeg trenger litt mer plass. Fant dette til under tusen, tror nesten jeg spanderer det på dem selv om jeg har litt dårlig råd nå... https://www.zooplus.no/shop/katt/klorestativ_kloremobel/storekatter_klorestativ_mobel/medium/468155

69896_pla_kratzbaum_la_digue_fg_3547_8.jpg

Skrevet

Kattens No.1!!!! Ingen over, ingen ved siden. Helt unik kvalitet, varer i årevis ❤️ selges på Tropehagen zoo eller hva de heter, den dyrebutikk-kjeden. 

Anonymkode: bd42f...a72

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ganske dyrt ja. Ser de har billigere og faktisk større stativer også. Jeg har tre katter så jeg trenger litt mer plass. Fant dette til under tusen, tror nesten jeg spanderer det på dem selv om jeg har litt dårlig råd nå... https://www.zooplus.no/shop/katt/klorestativ_kloremobel/storekatter_klorestativ_mobel/medium/468155

69896_pla_kratzbaum_la_digue_fg_3547_8.jpg

Akkurat denne har vi. Katten elsker det! Hun ligger der nesten hele dagen. Hatt det i ett år nå, og det er fortsatt i god stand :) 

Anonymkode: 82c18...726

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...