Gå til innhold

Vil unngå barnebidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. har en datter på 3 år. Min eks har nå opprettet barnebidrag hos nav som jeg må betale. Synes det er helt urimelig! Hvorfor skal jeg betale for mitt eget barn til min eks? Hvordan kan jeg vite at det går til barnet og ikke til henne?? jeg tror hun bruker det på sminke til seg selv. 

Anonymkode: c9045...44c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må være troll eller idiot. Barnebidrag er under hva det koster å ha barn

Anonymkode: d70d4...0ab

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun bruker det på sminke til dattera.

Anonymkode: b6d79...c98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Evnesvakt troll

Anonymkode: dc5bb...48b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo heller få hovedomsorgen selv og kreve bidrag fra din eks. Du taper selvfølgelig på det økonomisk, men du får tid med datteren din da også slipper du å være bitter over å måtte betale bidrag. Det er jo tap-vinn-vinn. 67% vinn må vel sies å være greit?

Anonymkode: d2e14...dea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo heller få hovedomsorgen selv og kreve bidrag fra din eks. Du taper selvfølgelig på det økonomisk, men du får tid med datteren din da også slipper du å være bitter over å måtte betale bidrag. Det er jo tap-vinn-vinn. 67% vinn må vel sies å være greit?

Jeg kunne godt hatt hovedomsorgen. Ville blitt billigere det enn å betale til hennes mor .. Min datter spiser ikke så mye.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette blir for dumt,,,🙉

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne godt hatt hovedomsorgen. Ville blitt billigere det enn å betale til hennes mor .. Min datter spiser ikke så mye.

Ja, det er så klart bare mat som er utgifter når det kommer til barn. Dumme meg. Må gjøre noe feil jeg da...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær, leker, bleier, barnehage, bilsete, barneforsikring, legebesøk, sko og sikkert masse annet jeg har glemt.

Anonymkode: b7e3c...e70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær, leker, bleier, barnehage, bilsete, barneforsikring, legebesøk, sko og sikkert masse annet jeg har glemt.

Anonymkode: b7e3c...e70

Og barnehage, som er en ganske stor utgift.

Anonymkode: 257c0...03e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Må være troll eller idiot. Barnebidrag er under hva det koster å ha barn

Anonymkode: d70d4...0ab

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Evnesvakt troll

Anonymkode: dc5bb...48b

Spot on.

Anonymkode: 194c2...193

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnebidrag er= Faktiske utgifter det koster å ha barn pr md del på begge foreldrene etter hvor mye de har barnet og utregnet etter evne. Så ja, du bør absolutt søke om full foreldrerett, for det vio være myyye billigere pr mnd. Sparer ekstra mye hvis du er ufør og ikke har barn i barnehage. Seng og klør kan du tigge om av frelsesarmeen, så da er det bare å kontakte advokat. Har trua på degTS.

Anonymkode: 04b91...621

AnonymBruker
Skrevet

Huff.....stakkars deg......

Anonymkode: 7a6da...654

Skrevet (endret)

Man blir ikke rikere av å ha bortimot full omsorg og få barnebidrag. Ja det regnes ut etter inntekt, men de følger et veldig nøkternt budsjett. Jeg bruker mer på barna enn det jeg får i bidrag + min del + barnetrygd. 

Så det er ikke slik at det lønner seg å ha hovedomsorg nei. 

Kanskje hvis hovedomsorgshaver har veldig dårlig inntekt og bidragsyter har veldig god inntekt. Men uansett er det ikke mye å tjene altså. 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Nice try.

Anonymkode: 323ee...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...