Maetzii Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Hadde en skuffeopprydning idag ("viktige ting"-skuffen) og fant igjen et kort jeg fikk i fjor sommer, med et gavekort på 300 kr i nærmeste bokhandel.. Jeg har skikkelig gave-angst og klarte ikke å åpne kortet da jeg fikk det :-x men fikk overtalt meg selv til å be en annen om å åpne det idag. Har forsåvidt en annen tilgodelapp liggende også, sikkert snart gått ut på dato den også Men til saken; jeg har lest en gang at det er ulovlig med tidsbegrensede gavekort/tilgodelapper.. stemmer det enda? Så jeg fremdeles kan bruke dem?
Arwen Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Nei, det er lovlig å tidsbegrense det, men det må være gyldig i minst et år fra utstedelsesdato. De fleste steder er stort sett snille og lar deg bruke det selv om det er gått ut på dato. 1
Cr@sh Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Jeg har selv jobbet i butikk (bokhandel faktisk) og der var vi overhode ikke strenge på om tilgodelapper og gavekort var gått ut på dato - så lenge man tydelig så hva for siffer det stod på dem... Bare gå og spør ---> Kanskje det ikke er no' problem! God helg!
diddi Skrevet 30. april 2005 #5 Skrevet 30. april 2005 Jeg fikk et gavekort på fotpleie til bursdagen i mai. Jeg sparte det til bryllupet i oktober. Men det ble så mye stress at jeg glemte det helt, og etterpå ar ungen syk, så da jeg så på det i noember så ar det gått ut med nesten en uke. Jeg ringte, men ikke snakk om at jeg fikk bruke det. Hun sa tom. at dersom jeg hadde ringt uka før og ikke fått time før den uka så hadde det vært ok. Det var kun 6 mnd. gyldighet på det. Jeg ble dritforbanna, reiv det i stykker og snakket stygt om stedet til alle jeg møtte. Hadde hun sagt at det var ok, så hadde jeg oppfattet det som en kjempeservice og skrytt av dem til alle (siden jeg ikke hadde rett på det når tiden var gått ut, men de allikevel ga meg muligheten til å få fotpleie.) Surt dersom de ikke hadde rett til å sette så kort frist. Det var jeg ikke klar over. 1
Pasha Skrevet 1. mai 2005 #6 Skrevet 1. mai 2005 I følge loven skal det være gyldig i minst et år.. på tilgodelapper har jeg lest et eller annet sted at fristen er 3 år.. men dette vet jeg ikke med sikkerhet. Men dersom gavekortet/tilgodelappen er uleslig hjelper det lite at det kun er noen uker gammelt.. butikken må kunne se hva som står på det,,
lillesky Skrevet 1. mai 2005 #7 Skrevet 1. mai 2005 Si det som det er. At du hadde glemt bort gavekortet/tilgodelappen. De fleste vil la deg bruke det likevel. Kjøp deg ei god bok!
Nala Skrevet 1. mai 2005 #8 Skrevet 1. mai 2005 Jeg hadde samme problemet for en tid tilbake. Hadde flere gavekort på samme butikk, alle var over tre år gamle. Men jeg var heldig. Butikken lot meg bruke dem likevel. Eller det vil si, butikken ba meg ta kontakt med hovedkontoret (det gjaldt "Tilbords" som jo har butikker over hele landet), og damen der sendte meg et nytt gavekort mot at jeg sendte henne de jeg hadde. Løste seg glimrende :-) Dersom det ikke står noen tidsbegrensning på kortet er det i henhold til kjøpsloven tre års varighet på det.
Gjest gjest 0 Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 Dersom det ikke står noen tidsbegrensning på kortet er det i henhold til kjøpsloven tre års varighet på det. Gjelder dette tilgodelapper også? Jeg har nemlig en tilgodelapp på en skobutikk etter et par vintersko som gikk opp i sømmene. Problemet er at varigheten på tilgodelappen bare er 6mnd... og innen de 6 mnd er gått har de fremdeles ikke fått inn vintersko i butikkene (leverte dem tilbake i februar/mars) Jeg trenger vintersko ikke sommersko! (det har jeg minst 30 par av...) Pam
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #10 Skrevet 2. mai 2005 Pamella: Ville tro du selv bestemmer hva du bruker tilgodelappen på, om det så er skokrem for alle pengene?! Dessuten er det greit å fortelle butikken at du heller vil ha sommersko, da vintersko ikke kommer i butikken innen "holdbarhetstiden".
Gjest gjest 0 Skrevet 2. mai 2005 #11 Skrevet 2. mai 2005 Pamella: Ville tro du selv bestemmer hva du bruker tilgodelappen på, om det så er skokrem for alle pengene?! Dessuten er det greit å fortelle butikken at du heller vil ha sommersko, da vintersko ikke kommer i butikken innen "holdbarhetstiden". Det var sommersko jeg ikke ville ha... (Jeg vil alltid ha flere sommersko, men jeg har ikke råd til skikkelige vinersko hvis jeg ikke bruker den tilgodelappen) Pam
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #12 Skrevet 2. mai 2005 Upps, unnskyld - sløv leser idag! Eneste du kan gjøre er å gå til butikken og argumentere. Lykke til!
Pasha Skrevet 2. mai 2005 #13 Skrevet 2. mai 2005 skal være minst et år varighet på tilgodelapper.. har også lest et sted at det skal være 3 år,, men usikker her,, tar du kontakt med forbrukerombudet kan de sikkert svare deg med sikkerhet
Musemor Skrevet 3. mai 2005 #14 Skrevet 3. mai 2005 Vi tar alltid imot tlgodelapper/gavekort selv om de har gått ut på dato. Men et lite obs er at man ikke alltid får bruke dem på salgsvarer!
Arwen Skrevet 3. mai 2005 #15 Skrevet 3. mai 2005 skal være minst et år varighet på tilgodelapper.. har også lest et sted at det skal være 3 år' date=', men usikker her,, tar du kontakt med forbrukerombudet kan de sikkert svare deg med sikkerhet[/quote'] 3 år hvis ikke annet er opplyst, minst ett år hvis det er opplyst om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå