AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Delt omsorg, og barnet er 70/30 hos forelder A/B. (Gidder ikke styre med hvem som er hva, ettersom det er irrelevant. Bør forelder B forvente at viktig informasjon fra skole, fritidsaktiviteter, tannlege, osv osv, viderebringes på en fornuftig måte og i god tid før ting skjer? Eller er det opp til B å etterspørre om det er noe nytt å vite? Og er det "greit" av A å sende en sporadisk melding i ny og ne som plutselig inneholde informasjon som hadde vært greit å få vite tidligere, for å få kabaler med jobb og kjøring osv til å gå opp? Ettersom A er hovedforsørger er det ikke all informasjon som når begge to fra der det gjelder, og B er da avhengig av å bli informert i etterkant. Dette gjelder jo selvfølgelig ikke ting som er faste hver uke, men ekstraordinært som dukker opp. Anonymkode: 654d4...f98
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 A burde så absolutt gjøre dette ja, men inntrykket mitt er at det til tider er svært vanskelig for A. Anonymkode: d7623...ef7 1
solmåneogstjerner Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Det kommer an på. Ting som person b lett kan finne ut av ved å logge på/ha abonnement på skole/bhgportaler, får han/hun finne selv. At barnet skal på standard tannlegekontroll mens det er hos person a er vel heller ikke nødvendig å informere om. Men om person b skal møte opp/kjøre og dette ikke er lett å finne ut av selv, så må selvsagt person a si ifra om det i god tid. 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: A burde så absolutt gjøre dette ja, men inntrykket mitt er at det til tider er svært vanskelig for A. Anonymkode: d7623...ef7 Mener du som i at det er mye å holde styr på osv, eller at A bare er litt "vrang"? Anonymkode: 654d4...f98
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 Både A og B bør videreformidle all (relevant) info de blir gitt (eller ting som skjer) når de har omsorgen, selv om eventuelle ting faller i ens egen samværstid. Kommunikasjon som det heter... Anonymkode: 5d9fa...6ee 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 A skal selvsagt videreformidle ALT som omhandler barnet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #7 Skrevet 12. juni 2019 Det er veldig lett å skjønne at du er B... Ja, A burde informere, men B burde også oppsøke informasjon, type følge med på portaler, spørre A om noe ekstra skal taes med etc. Kanskje kommunikasjonskanalen Er for tungvint? Kanskje en felles kalender for ting som angår barnet? Anonymkode: b5077...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig lett å skjønne at du er B... Ja, A burde informere, men B burde også oppsøke informasjon, type følge med på portaler, spørre A om noe ekstra skal taes med etc. Kanskje kommunikasjonskanalen Er for tungvint? Kanskje en felles kalender for ting som angår barnet? Anonymkode: b5077...9ea Veldig gode forslag så sant ikke en av foreldrene har 'vondt i viljen'. Ofte er det dessverre der hunden er begravet. Anonymkode: cddc7...b14 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 Jeg er ingen av delene, la oss kalle meg en observatør. 🙂 Tilgjengelig informasjon følges selvfølgelig opp, på Facebookgrupper osv. Jeg snakker om det som kommer utenom, og direkte til A. Jeg mistenker også at det er denne berømmelige vilja det går på. De gangene B etterspør noe, så kan det gjerne gå både timer og dager før det kommer noe svar. Anonymkode: 654d4...f98
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #10 Skrevet 12. juni 2019 Jeg er som A i dette tilfellet. Jeg informerer ikke B om ting barnet skal når det er hos meg som jeg følger opp. Foreldremøter og foreldresamtaler, som ikke kommer vi skoleportalen, informerer jeg om, men ikke standard tannlegetimer osv. Ser ikke helt poenget. Svare selvfølgelig om B spør, men ikke ellers. Ting som skjer når B har barnet informeres selvfølgelig om. Anonymkode: 4757d...70c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #11 Skrevet 12. juni 2019 Bør videreføre informasjon, men samtidig så sendes det meste på Mail eller på app idag. Samværsforelder bør også undersøke selv også. Er i samme situasjon hvor samværs forelder får info på mail, plattform og app. Men gidder ikke å holde seg oppdatert, men forventer at jeg skal gi all informasjon.. Anonymkode: 13959...ac9
solmåneogstjerner Skrevet 12. juni 2019 #12 Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bør videreføre informasjon, men samtidig så sendes det meste på Mail eller på app idag. Samværsforelder bør også undersøke selv også. Er i samme situasjon hvor samværs forelder får info på mail, plattform og app. Men gidder ikke å holde seg oppdatert, men forventer at jeg skal gi all informasjon.. Anonymkode: 13959...ac9 Akkurat slik er det her også. Flere år har gått, han har fått beskjed utallige ganger om at han kan laste ned appene og logge seg inn for å registrere abonnement på nyheter. Men det har han aldri giddet. Og er bare sur fordi jeg ikke videresender alt. Barnehagen sender info hver dag (!) I tillegg til månedsplaner og slikt. Skolen sender minst ukentlig. Nei, jeg gidder faktisk ikke å videresende alt dette når han har fått beskjed om dette utallige ganger, og når det er så enkelt å få denne informasjonen selv. Det tar to minutter å logge seg inn og registrere smsvarsel eller laste ned appen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #13 Skrevet 12. juni 2019 Skjønner frustrasjonen der all denne informasjonen er tilgjengelig! Men det var ikke det som var problemet her, her gjelder det informasjon som kommer utenom dette. Anonymkode: 654d4...f98
solmåneogstjerner Skrevet 12. juni 2019 #14 Skrevet 12. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner frustrasjonen der all denne informasjonen er tilgjengelig! Men det var ikke det som var problemet her, her gjelder det informasjon som kommer utenom dette. Anonymkode: 654d4...f98 Ja da er jeg enig i at man skal videreformidle. Men ikke nødvendigvis hver eneste lille ting. Kan ta en vurdering av hva som er nødvendig. Om barnet skal i bursdag når han er hos a, er f eks ikke nødvendig informasjon for deg. Om han skal til lege pga alvorlig sykdom, det er nødvendig informasjon. Og alt som innebærer at du må kjøre og slikt er selvsagt også nødvendig info. Og det må man få i god tid.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #15 Skrevet 12. juni 2019 Jeg og min eks har barna 50-50. Vi tar begge bilder av informasjon barna skulle få på skolen (eller BHG da det var aktuelt) og per post og sender på melding til den andre. Dette gjelder også invitasjoner etc. Anonymkode: 139ef...5bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #16 Skrevet 12. juni 2019 Person A ville under normal omstendigheter videre formidlet all relevant informasjon til person B innen rimelig tid. Din egen tolkning av "relevant informasjon" og "rimelig tid" er av betydning. Anonymkode: f0783...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #17 Skrevet 12. juni 2019 Enig i siste taler: er man enig i hva viktig, fornuftig og i god tid innebærer? Det er bedre at A sender en sporadisk melding i ny og ne enn ingenting, og siden A er slik, må jo B etterspørre nytt. Men B kan også aktivt oppsøke informasjonen selv, det er ikke nødvendigvis slik at all kontakt med skole, tannlege, fritidsaktiviteter går gjennom den ene, fotballtreneren og andre spør ikke etter samværsprosent, de snakker med dem de møter. A og B burde ha en «plattform» de kommuniserer på ukentlig: ved overlevering, på telefon eller mail. Hva skjer neste uke? Begge forteller. Anonymkode: d8ffc...df8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #18 Skrevet 14. juni 2019 Synes det er null stress og gi informasjon, men gir ikke alt. Barnefar bor ikke her så informerer ikke om tannlegetimer, når barnet er sykt osv. Jeg gir info som betyr noe for samværet. Gjerne hvis det har vært utfordringer her som kan påvirke helgen eller hvis barnet har uttrykket noe. Meldinger fra skolen kan han motta gjennom visma, men han har ikke tatt seg tid til å aktivere kontoen. Brev fra instanser får han kopier tilsendt. Ellers så gir jeg beskjed om større ting som kommer opp. Jeg tenker egentlig ikke så mye over hva jeg sier og ikke, men vi har god kommunikasjon og har aldri hatt ett anstrengt forhold. Så når vi først kommer i prat etter beskjeder så kommer ting naturlig opp. Anonymkode: 2eb95...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå