AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Jobber turnus og jobber helger. Har to små barnehagebarn. Hva skjer om mannen er syk i helgen og ikke kan ta vare på barna? Hvordan dager bruker jeg da, det er vel ikke sykt barn dag? IA bedrift forresten.. Anonymkode: 11465...792
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Barnepassers sykdom. Nå skal vel mannen være veldig syk for å ikke kunne ta vare på barna noen timer. Anonymkode: b9091...74e 13
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 “Du har vanligvis rett til å bruke omsorgsdager når du må være borte fra arbeidet fordi barnet ditt er sykt, eller fordi den som passer barnet er syk.” https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgsdager Anonymkode: b0a06...c23 2
Tibbie Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Ser ut som at du har fått svar på det du lurte på. Men er det ikke logisk at han er den som ordner barnevakt, hvis han er for syk på sin egen pappahelg? At han prater med foreldrene, søskene sine eller noe?
solmåneogstjerner Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 3 minutter siden, Tibbie skrev: Ser ut som at du har fått svar på det du lurte på. Men er det ikke logisk at han er den som ordner barnevakt, hvis han er for syk på sin egen pappahelg? At han prater med foreldrene, søskene sine eller noe? Jo, men slik jeg forstår det her, så er det ikke pappahelg i den forstand, da de bor sammen 😊 2
Tibbie Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jo, men slik jeg forstår det her, så er det ikke pappahelg i den forstand, da de bor sammen 😊 Åja, ok. Trodde at de ikke var sammen Da er det vel dobbelt opp av besteforeldre, tanter, onkler og venner som kanskje kan steppe inn om far er på dødsleiet og mor ikke kan ta fri fra jobb? 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #7 Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, Tibbie skrev: Åja, ok. Trodde at de ikke var sammen Da er det vel dobbelt opp av besteforeldre, tanter, onkler og venner som kanskje kan steppe inn om far er på dødsleiet og mor ikke kan ta fri fra jobb? Ikke alle som har mye avlastning i familie av ulike grunner, for eksempel avstand. Anonymkode: df5e3...045 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 Ts Takk for svar! Er det sånn at pappaen må ha sykmelding? Anonymkode: 11465...792
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 42 minutter siden, Tibbie skrev: Åja, ok. Trodde at de ikke var sammen Da er det vel dobbelt opp av besteforeldre, tanter, onkler og venner som kanskje kan steppe inn om far er på dødsleiet og mor ikke kan ta fri fra jobb? Arbeidsgivere tror at det står folk i kø utenfor døren for å passe barn, men i virkeligheten gjør det ikke det. Anonymkode: 5b525...b75 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #10 Skrevet 12. juni 2019 Nei, det trenger han ikke - Jeg har i hvert fall brukt syk barnepasserdager uten. Anonymkode: 0143b...b1a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #11 Skrevet 12. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Takk for svar! Er det sånn at pappaen må ha sykmelding? Anonymkode: 11465...792 Nei, han kan ikke sykemeldes når han ikke er syk. Dagene går av samme kvote som sykt barn dager, så jeg ville ikke brukt de om jeg ikke var helt nødt (altså dersom det er mulig å få besteforeldre eller lignende til å steppe inn). Anonymkode: c1b1c...c6a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #12 Skrevet 12. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Takk for svar! Er det sånn at pappaen må ha sykmelding? Anonymkode: 11465...792 Nei. Jeg begynte å jobbe her om dagen, og svigers skulle passe minsta to dager før pappaen begynte i perm. Måtte ta sjuk barnepasserdag på.andre dagen pga svigermor fikk migrene. Far var på jobb. Når pappaen har vært på jobb tidligere har jeg også brukt sjukt barndag når både han og baby har.vært sjuk f.eks. Anonymkode: 6f85b...9e4
Brunello Skrevet 12. juni 2019 #13 Skrevet 12. juni 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som har mye avlastning i familie av ulike grunner, for eksempel avstand. Anonymkode: df5e3...045 Legg heller merke til spissformuleringen «om far er på dødsleiet». Menes selvsagt ikke bokstavelig, men det skal litt mer til enn at far er slapp. Er den andre forelderen skikkelig syk (sengeliggende), ringer man arbeidsgiver og sier st man er hjemme på grunn av syk barnepasser.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #14 Skrevet 12. juni 2019 3 timer siden, Tibbie skrev: Åja, ok. Trodde at de ikke var sammen Da er det vel dobbelt opp av besteforeldre, tanter, onkler og venner som kanskje kan steppe inn om far er på dødsleiet og mor ikke kan ta fri fra jobb? Wow, du lever i en boble. Anonymkode: 9d535...bfb 8
Tibbie Skrevet 12. juni 2019 #15 Skrevet 12. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, du lever i en boble. Anonymkode: 9d535...bfb Hva? Ingen grunn til å være ufin. Er det ikke logisk at det er flere besteforeldre inne i bildet når man er to, enn når man er èn? Eller er jeg virkelig så dum?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Skrevet 13. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det trenger han ikke - Jeg har i hvert fall brukt syk barnepasserdager uten. Anonymkode: 0143b...b1a Greit å vite! Det er 10 dager det også, er det ikke? 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, han kan ikke sykemeldes når han ikke er syk. Dagene går av samme kvote som sykt barn dager, så jeg ville ikke brukt de om jeg ikke var helt nødt (altså dersom det er mulig å få besteforeldre eller lignende til å steppe inn). Anonymkode: c1b1c...c6a Jeg forstår at han ikke kan sykmeldes om han ikke er syk. Tråden handler om at far er syk, ikke når han ikke er det... Det er mye merkelig som skal bli tatt opp i tråden. Om far er dødssyk og det er bare og la besteforeldre passe osv. Ingenting av dette lurte jeg på. Siden det har blitt tatt opp så kan jeg jo svare på det. Jeg liker å vite hvordan reglene er. Jeg forstår godt at det er kun om far ikke kan ta vare på barna. Ikke om han er forkjøla. Han har vært syk flere ganger sammen med barna mens jeg er på jobb. Det pleier ikke være noe problem. Vi har en besteforelder som kan passe barna innimellom, men denne besteforelderen sliter med helsa, så det er absolutt ikke alltid han kan stille opp. En annen ting er at vi har tre barnehagebarn, så det er ikke noe alle makter. Barna er 1, 3 og 4 år. Anonymkode: 11465...792
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #17 Skrevet 13. juni 2019 Syk barnepasser, som går av samme kvote som sykt barn. Trenger ikke legeerklæring. Anonymkode: ec24d...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå