Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gram karbo må jeg gå ned til? Spiser rundt 150g og er i underskudd

Anonymkode: 7a444...ca3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det er 600 kcal i karbohydrater omtrent, er jo ikke i seg selv problematisk. Hundre prosent sikker på at du er i underskudd? I så fall bør du få tatt noen tester hos legen framfor å minke karbohydratinntaket. Hvor mange kcal spiser du om dagen?
Det anbefales for øvrig å være i alle fall i 500 kcal underskudd for slanking.

Anonymkode: c32be...81d

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er 600 kcal i karbohydrater omtrent, er jo ikke i seg selv problematisk. Hundre prosent sikker på at du er i underskudd? I så fall bør du få tatt noen tester hos legen framfor å minke karbohydratinntaket. Hvor mange kcal spiser du om dagen?
Det anbefales for øvrig å være i alle fall i 500 kcal underskudd for slanking.

Hæ?

Anonymkode: b8c9c...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva annet du spiser det. Hvor mange gram fett og hvor mange gram protein spiser du? 

Anonymkode: f2d60...a46

AnonymBruker
Skrevet

Folk er skrudd sammen forskjellig og reagerer forskjellig på ulike typer kosthold, men jeg prøver å holde meg godt under 50g karbo på diett og under 1500 kcal per dag totalt. Er mann, 1,87/~90+ kg og trenger daglig.

Anonymkode: fd95f...4b9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: b8c9c...3d0

Fort i svingene i formuleringen her! 150 g karbo tilsvarer 600 kcal. 

Skrevet
På 13.6.2019 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Fort i svingene i formuleringen her! 150 g karbo tilsvarer 600 kcal. 

Vet du hvor mange kcal ett kokt egg er tilfeldigvis? 🍽

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med at 150 g karbo tilsvarer 600 kalorier? Sikkert et dumt spørsmål men jeg forstod ikke dette. At er brød på 150 gram eller 150 g poteter gir 600 kcal? 

Anonymkode: 39139...979

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med at 150 g karbo tilsvarer 600 kalorier? Sikkert et dumt spørsmål men jeg forstod ikke dette. At er brød på 150 gram eller 150 g poteter gir 600 kcal? 

Du må først se summen av karbohydrater i en gitt mengde av en vare, så gange med 4, da 1g karbo er 4kcal. Om du spiser 150 g av en ting som har 10 g karbo pr hundre gram, så har du spist 15 g karbo, fordi 1.5 x 10 er 15. Gange med 4 = 60 kcal. 

Når man sier at potet "bare er karbo", så mener man ikke at hele poteten er karbohydrat. Mesteparten er vann. 

Endret av Pierre Gynt
AnonymBruker
Skrevet

Last ned «My fitnesspal» appen. Der legger du inn hvor mange kalorier du skal ha daglig (helst ikke mer enn 1500 kcal er anbefalt for vektnedgang). Tror du bør fokusere mer på hvor mange kalorier du får i deg per dag enn hvor mange gram karbo. Vektnedgang er egentlig så enkelt som kalorier inn vs. kalorier ut. Du går altså ned i vekt dersom du forbrenner mer kalorier enn du får i deg. I «my fitnesspal» appen legger du inn alle måltidene dine - alt fra egg til melk/sukker i kaffen. Omtrent alle matvarer ligger inne i appen. Jeg har gått ned 12 kilo siden februar ved å bruke denne appen og bli så utrolig mye mer klar over hvor mange kalorier maten jeg putter i meg faktisk inneholder. Det viktigste er at du er ærlig med deg selv når du legger inn matvarene du har spist. Har du skeiet ut en dag og spist f.eks potetgull - loggfør det. Håper dette kan være til hjelp! Lykke til med vektnedgangen :) Jeg har virkelig fått et helt annet liv, godtar meg selv mye mer. 

Anonymkode: 84035...75c

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Du må først se summen av karbohydrater i en gitt mengde av en vare, så gange med 4, da 1g karbo er 4kcal. Om du spiser 150 g av en ting som har 10 g karbo pr hundre gram, så har du spist 15 g karbo, fordi 1.5 x 10 er 15. Gange med 4 = 60 kcal. 

Når man sier at potet "bare er karbo", så mener man ikke at hele poteten er karbohydrat. Mesteparten er vann. 

Takk! Nå henger jeg med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...