Gå til innhold

Magetopp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 11 som gjerne vil gå med magetopp/genser. Har alltid sagt at hun må ha singlet under. Jeg føler egentlig at barn ikke bør gå med magetopp, uten at jeg har klart å forklare henne hvorfor. 

Noen som har noen tanker rundt det, er det greit eller ikke. Og når er de i så fall gamle nok til å gå i det?

Anonymkode: 34bd4...64f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 11. Gjør det egentlig noenting? Det finnes ikke noe seksuelt med en mage alene.

Anonymkode: dc628...5cd

• Liker 5
Skrevet

La henne gå med det hun vil, skjønner tankegangen din, men som anonym sa, en bar mage i seg selv er ikke seksuelt eller upassende.

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Magen er jo ikke noe farlig?

Bedre enn dype utringninger med pushup og miniskjørt der rumpa stikker ut.

Skrevet

Magetopp og highwaist bukse blir brukt av "alle" på den alderen der. En singlet under ser bare teit ut. 

Regner med det er snakk om Magetopp som er lenger enn en sportsbh. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemstilling med mi på 11, men har sagt at det er greit, fordi jeg ikke finner et godt argument.

Jeg synes ikke noe særlig om at hun er delvis «avkledd», samtidig er det disse klærne som er «in» nå og det ser ikke spesielt seksuelt ut 🤷🏼‍♀️  Dessuten går hun med høye bukser så det er ikke mye av magen som titter frem. 

Anonymkode: 05d54...02e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde skjønt det om du hadde reagert på dypt utringet magetopp i kombinasjon med et miniskjørt eller bootyshorts. Men hvis det bare er en magetopp kombinert med et annet dekkende plagg så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 364f7...a50

AnonymBruker
Skrevet

Gikk du ikke med magetopp selv på den alderen? Det gjorde alle som jeg kjente. Ser ingen grunn til å nekte barna det. 

Anonymkode: faf11...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare min mening, jeg er 23 år og ser mye rart blant både barn og voksne gjennom jobben min. Jeg påberoper meg ikke definisjonsmakt her, det er bare min mening så værsåsnill orker ikke brukerdebatt: 

Jeg tenker at magetopper har en funksjon i dag som den ikke hadde på 90-tallet. På den tiden ble magetopper kombinert med lavt-liv-bukser, synlige navlepiercing, stringtruser og mest mulig hud. Magetopper ble på denne måten naturlig nok forbundet med noe seksualisert. I dag ser jeg svært få som går med magetopp for å vise frem mage, stringtruse eller navlepiercing. Magetopper i kombinasjon med høytlivsbukser/skjørt er veldig praktisk for man slipper at toppen krøller seg nedi buksa/skjørtet. Så dersom ei på 11 ønsker å gå med magetopp for å slippe lange t-skjorter nedi/over høytlivsbuksen/skjørtet sitt så ser jeg ikke noe galt i det, men jeg ville rynket på nesen om jeg så ei på 11 år springe rundt med magen bar. Det er for det første ikke praktisk eller særlig behagelig å være mellombar så da kan man jo spørre seg hvorfor hun skal ha lyst til å gå kledd på en måte som er både ubehagelig og upraktisk. 

Det er greit med magetopp til noen ting og ikke fullt så greit til andre ting tenker jeg. 

Anonymkode: e312d...9e2

• Liker 1
Skrevet

La barn være barn så lenge som mulig. 

Skrevet

Etter mye om og men fikk min da 11-12 åring lov (jeg syns ikke det er noe fint, jeg syns det ser harry ut..men hun måtte også få bestemme litt), og det som var bra er at hun gikk fort lei, og syns nå de er harry selv😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...