Trampe Skrevet 30. april 2005 #1 Skrevet 30. april 2005 Jeg vil legge en link til denne siden. Det var utolig sterk lesning dette, det kan skje med oss alle... Jeg vet ihvertfall hva jeg skal gjøre på mandag!
Gjest Lizzi Skrevet 30. april 2005 #2 Skrevet 30. april 2005 Kjempefint at du tar opp dette temaet - og at du selv skal oppsøke blodbanken. Jeg ville gjøre det samme, men kunne ikke pga medisinen jeg bruker.
Gjest Spacegirl Skrevet 30. april 2005 #3 Skrevet 30. april 2005 Jeg oppsøkte blodbank for ikke så lenge siden, men kunne ikke "brukes" pga medisiner jeg går på...
flowerpower Skrevet 30. april 2005 #4 Skrevet 30. april 2005 Jeg får heller ikke lov pga medisiner, men jeg har donorkort i veska så kanskje de kan bruke meg den dagen jeg dør
Gjest Virvel Skrevet 2. mai 2005 #6 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har vært blodgiver siden jeg ble gammel nok, og synes egentlig det er noe alle som kan burde gjøre. Det koster deg så lite, men kan bety så utrolig mye for en annen! Selvfølgelig kan ingen tvinges til å gi blod, det blir helt feil, men jeg synes ikke man skal si nei uten å ha satt seg inn i hva det går ut på i det minste...
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2005 #7 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er også blodgiver. I tillegg til å vite at jeg hjelper personer som trenger blod, så har jeg samlet 6 vinglass fra Hadeland (?)
Gjest Lizbet Skrevet 2. mai 2005 #8 Skrevet 2. mai 2005 Hva slags medisiner spiller inn? Vil p-piller ha noen betydning?? Dette med blodgivning har alltid vært et slikt "senere" moment for meg. Helt til sambo kom og hadde registrert seg. Så nå skal jeg og gå når vi er ferdig med flyttesjauen. Har forøvrig donorkort i veska jeg og.
Gjest Virvel Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 P-piller har ingen betydning (annet enn at plasmaet får et litt grønnaktig skjær hehe, men det har ikke noe å si for kvaliteten).
Gjest Lizbet Skrevet 2. mai 2005 #10 Skrevet 2. mai 2005 Hvilke medisiner gjelder dette da? Er nyskjerrig på dette i og med at vi på apoteket har brosjyrer om både blodgivning og donorkort stående. Men vet så lite om det om noen skulle spørre....
Gjest Spacegirl Skrevet 2. mai 2005 #11 Skrevet 2. mai 2005 Jeg vet at Lithium og Seroquel er medisiner som ikke er forenlig med blodgivning iallefall. Men det har ingenting å si om du bruker antidepressiva, hvis du vil gi blod
Trampe Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har også donorkort i veska... Synes det er en fin ting å gjøre, man trenger dem jo ikke selv lenger da. Jeg liker tanken på at jeg kan hjelpe noen når jeg selv dør.
~umulia~ Skrevet 2. mai 2005 #13 Skrevet 2. mai 2005 Nå har jeg registrert meg som Blodgiver, blodbanken tar kontakt med meg innen tre uker. www.giblod.no Her kan du melde deg.
Saeria Skrevet 2. mai 2005 #14 Skrevet 2. mai 2005 Registrerte meg som blodgiver og benmargsdonor for noen dager siden.
Gjest Spacegirl Skrevet 2. mai 2005 #16 Skrevet 2. mai 2005 Litt på siden, men: Hvor registrerer man seg som donor og får donorkort? Det kunne jeg godt tenke meg å gjøre
NIKI Skrevet 2. mai 2005 #17 Skrevet 2. mai 2005 Jeg tror du får donorkort på de fleste apotek. Jeg mener ihvertfall at jeg har sett det før. Til dere som melder dere som blodgivere; Husk å krysse av for at dere vil bli benmargsdonor også. Jeg synes at det er kjempeflott at så mange ønsker å hjelpe. I Trondheim der denne gutten kommer fra, var det en vanvittig stor pågang på blodbanken etter at det sto en artikkel om han i avisen.
NIKI Skrevet 2. mai 2005 #18 Skrevet 2. mai 2005 En ting til :-) Det er en link til en epost-oppfordning på hjemmesiden hans. Send epost til ALLE du kjenner. Kanskje kan det være noen som passer der ute.......
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2005 #19 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har også donorkort i lommeboka. Har ikke gitt blod noen gang men tenkt tanken så kanskje det blir en gang i fremtiden.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #20 Skrevet 2. mai 2005 Er det noen som er blodgiver som kan fortelle litt om hvordan det er? Tapper de mye blod? Jeg har det med å bli veldig svimmel og av og til besvime når jeg tar blodprøve. Men har så lyst å bli blodgiver, men vet ikke helt. Er det vondt når de stikker? (har erfaring med dårlige stikkedamer på legekontor, sånne som må stikke flere ganger og "grave") Jeg har lyst å bli benmargsdonor og, er det noen som har erfaring fra dette? Så på tabloid nettopp om dette... Er det noen risiko forbundet med det? Er det noen risiko forbundet med narkose? Hvor henvender man seg? Sykehus? Må man registrere seg eller ringe først?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå