AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Jeg skal bytte jobb og lurer på deres erfaringer med lønnsforhandlinger i slike tilfeller. Hvor mye økning pleier man å be om? Jeg har i dag 580’ og tenker be om 650’. Naturligvis når jeg får tilbud om en ny stilling. Jeg tenker at det må være såpass for at det skal lønne seg å bytte jobb. Er gapet for høyt eller burde jeg satse enda høyere? Vil ikke gå for høyt ut heller. Noen med erfaring? Anonymkode: d675b...9e6
Gjest Kritt Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bytte jobb og lurer på deres erfaringer med lønnsforhandlinger i slike tilfeller. Hvor mye økning pleier man å be om? Jeg har i dag 580’ og tenker be om 650’. Naturligvis når jeg får tilbud om en ny stilling. Jeg tenker at det må være såpass for at det skal lønne seg å bytte jobb. Er gapet for høyt eller burde jeg satse enda høyere? Vil ikke gå for høyt ut heller. Noen med erfaring? Anonymkode: d675b...9e6 Det kommer jo litt an på om du i dag ligger høyt, lavt eller midt på treet i forhold til utdannelse og stilling. I utgangspunktet tenker jeg du godt kan prøve deg på 650', men ikke bli for skuffet om de ikke gir deg det. Mange ønsker jo dessuten at du skal vise at du duger før de evt. setter deg opp senere (men dette får du jo aldri noen garanti for):
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Da jeg byttet jobb lå jeg allerede høyt. Prøvde meg på 70000 mer i året, men fikk avslag på det. Endte med 40000 mer i året og er fornøyd med det Anonymkode: b4261...aaf
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 On 6/12/2019 at 10:42 AM, AnonymBruker said: Jeg skal bytte jobb og lurer på deres erfaringer med lønnsforhandlinger i slike tilfeller. Hvor mye økning pleier man å be om? Jeg har i dag 580’ og tenker be om 650’. Naturligvis når jeg får tilbud om en ny stilling. Jeg tenker at det må være såpass for at det skal lønne seg å bytte jobb. Er gapet for høyt eller burde jeg satse enda høyere? Vil ikke gå for høyt ut heller. Noen med erfaring? Anonymkode: d675b...9e6 Hvis det er en stilling i det offentlige er det lettere å få høy lønn ved ansettelse enn å få et stort lønnshopp senere hvertfall. Anonymkode: 8bfe1...ae5 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Jeg skiftet jobb, ville ha den fordømte jobben fordi den utfordret meg! Nevnte ikke lønn i det hele tatt. Var nesten slik at jeg hadde gått ned i lønn for å ta den, men jeg sa jo ikke det da Fikk karasjokk da jeg faktisk fikk jobben etter en del intervjuer og kontrakten ble lagt på bordet. Gikk voldsomt opp i lønn fra en egentlig grei lønn i forrige jobb. Smiler enda av det At jeg ikke nevnte lønnen som en betingelse tror jeg hadde mye med det å gjøre, de så på hva jeg hadde levert tidligere tydeligvis, og var villig til å gi en lønn slik at jeg blir værende. Anonymkode: 6caa9...c60 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #6 Skrevet 26. juni 2019 Kommer an på hva slags yrke, selskap og hvor mye de vil ha deg. For meg så ville jeg ha sagt 720k, og ikke godtatt mindre enn 700k. Men det er fordi det er så stor etterspørsel etter min stilling. Men det er alltid bedre å spørre om mer enn mindre. De kan jo alltids si nei, og gi et lavere tilbud. Men de kan jo også si ja. Du får sjelden mer enn det du spør om. Anonymkode: 2a788...fda
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #7 Skrevet 26. juni 2019 Bare vær forsiktig så du ikke forhandler deg selv lavere lønn enn de hadde tenkt å gi deg. Gitt at arbeidsgiver tenker 680’ og så sier du at du jobber for 650’... Blir lønn nevnt på intervju, be om et markedsmessig godt tilbud. Prøv å unngå kronebeløp så langt du kan. Fagforening er forresten fint til sånt. De har lønnsstatistikk over medlemmene sine Anonymkode: e5ae9...6d4 3
Hedersbrukeren Skrevet 27. juni 2019 #8 Skrevet 27. juni 2019 På 25.6.2019 den 23.32, AnonymBruker skrev: Jeg skiftet jobb, ville ha den fordømte jobben fordi den utfordret meg! Nevnte ikke lønn i det hele tatt. Var nesten slik at jeg hadde gått ned i lønn for å ta den, men jeg sa jo ikke det da Fikk karasjokk da jeg faktisk fikk jobben etter en del intervjuer og kontrakten ble lagt på bordet. Gikk voldsomt opp i lønn fra en egentlig grei lønn i forrige jobb. Smiler enda av det At jeg ikke nevnte lønnen som en betingelse tror jeg hadde mye med det å gjøre, de så på hva jeg hadde levert tidligere tydeligvis, og var villig til å gi en lønn slik at jeg blir værende. Anonymkode: 6caa9...c60 Betyr bare at du kan angre på at du ikke forhandlet, her kunne du sikkert fått en del til
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #9 Skrevet 27. juni 2019 Jeg fikk flere tilbud, men valgt laveste. Hvorfor? Fordi da slipper jeg å jobbe ræva av meg:-) Tenk også på at de best betalte jobbene faktisk krever nesten 24/7 standby fra deg. Anonymkode: df04e...62c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #10 Skrevet 27. juni 2019 På 12.6.2019 den 10.42, AnonymBruker skrev: Jeg skal bytte jobb og lurer på deres erfaringer med lønnsforhandlinger i slike tilfeller. Hvor mye økning pleier man å be om? Jeg har i dag 580’ og tenker be om 650’. Naturligvis når jeg får tilbud om en ny stilling. Jeg tenker at det må være såpass for at det skal lønne seg å bytte jobb. Er gapet for høyt eller burde jeg satse enda høyere? Vil ikke gå for høyt ut heller. Noen med erfaring? Anonymkode: d675b...9e6 For et idiotisk spørsmål uten å oppgi bransje, stilling, utdanning, ansvar, erfaring etc etc etc. Anonymkode: 1a0ab...405 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå