Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min slutter å snakke med meg når han blir sint, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Han kan slutte å snakke i flere dager, og for meg finnes det ikke noe mer provoserende i kjærlighetsforhold. I går ble han sint fordi jeg var gretten (unødveing og frekkt av meg å være gretten det kan jeg innrømme, men jeg hadde sovet lite siden vi har en nyfødt). Jeg er enig i at man kan si mye dumt i en krangel, men samtidig mener jeg at det er viktig å snakke sammen når man er frustrert og sint.. ja, krangling KAN være sunt i ett forhold, men på grunn av han slient treatment får vi jo ikke snakket ordentlig noe som da fører til at problemene blir undertrykkt og aldri håndert. Som regel ender det med at jeg sier Unnskyld, selv om han også har gjort "feil" fordi jeh bare ikke orker å ikke snakke sammen. Så nå er jeg så JÆVLIG lei av denne silent treatment og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Hva gjør du evt. Hva ville du gjort? Har han rett til å ikke snakke til meg? Er jeg så jævlig? 

Anonymkode: 0f7eb...408

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke snakket sammen siden i går morges.. i tilfelle noen skulle lure. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt etter årevis i samme leia. Vi diskuterte, han ble sint, jeg ble lei meg, han begynte silent treatment og kunne være taus og sur i dagesvis. Jeg måtte uten unntak ta første skrittet og be om unnskyldning (når det var han som fyrte opp og fikk meg til å grine, good times!). Ble møkklei. Dessverre har vi barn sammen.

Har nå en partner som klarer å snakke om ting, og ikke minst, klarer å be om unnskyldning.

Anonymkode: 7c3b3...d09

• Liker 13
Skrevet

Pussig reaksjon av han. Virker heller som om at han har et konfliktproblem. 

Du får ta han for deg i ettermiddag. Du får provosere han til han snakker. Så får du ta imot det som blir sagt, og prøve å få en samtale ut av det. Men vær forberedt på en eksplosjon. Be han om å slutte med denne langvarige sutringen, og heller ta tak i problemene når dem oppstår. Ja, for det er faktisk langvarig sutring på lavt nivå. Hvis man ikke klarer å håndtere litt motgang i livet/forholdet uten å falle i koma, så har man et problem. Be han manne seg opp. 

Og så lar du fullstendig være med å be om unnskyldning. Slutt med det, for da vinner han hver gang med den silent treatmente sitt. La det stå seg til, la han heller komme til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dumpa eksen pga dette. Sutrete folk har aldri fått oppmerksomhet fra meg. Det er lov å være sint og forbanna, men man må håndtere det som en voksen. Man sier det man trenger å si og så legger man det bak seg og går videre.

Anonymkode: 900e2...940

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt følgende: Dette at du oppfører deg som et lite barn og furter i dagesvis etter en diskusjon, har du tenkt over at det faktisk er en veldig aggressiv ting å gjøre? Det skaper et miljø som det er svært uheldig for barn å vokse opp i. Dessuten er det umandig og enormt avtennende. Dette må du ta tak i nå, ellers booker jeg en time på familiekontoret i morgen. For dette må ta slutt. Jeg kan si deg med 100% sikkerhet at et slikt ekteskap kommer jeg ikke til å holde ut i mange år.

Sagt rolig og behersket, selvsagt. 

Anonymkode: 5fdcd...143

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Tror ofte det handler om at vedkommende er dårlig til å uttrykke seg. Er sur men får ikke til å formulere noe rundt det, er kanskje heller ikke så bevisst på hva problemet er. Så da ender vedkommende med å ikke si noe som helst.

Du kan bringe det på banen og spørre hva som skal til for at han skal snakke når han er misfornøyd. Mest sannsynlig må du ta initiativet til å snakke om det 

Anonymkode: 7d888...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Damen prøvde det samme. Da ble det 4 dager på hotell for meg. Et svare styr med ringing etter 6 timer, men den stille behandlingen ble besvart med mer stillhet herfra.

Kom hjem etter 4 dager, sa aldri hvor jeg var. Dette er nå 3 år siden og jeg har til gode å møte silent treatment her i huset etter dette stuntet:-)

Anonymkode: bd9d7...935

• Liker 23
Skrevet

Det der hadde jeg ikke orket å bry meg om. Om mannen min hadde vært så barnslig og holdt på sånn så hadde jeg bare fortsatt livet som før. Om han hadde nektet å svare på enkle ting som hva vi skal ha til middag så hadde jeg bare lagd til meg eller gått ut og spist. Hadde det blitt en vane at han hadde holdt på sånn så tror jeg neppe at jeg hadde klart å holde ut i et sånt forhold 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ham gjør dette for at du skal bøye deg å be om unnskyldning, selv om du ikke har gjort noe som skal tilsi at du skal si unnskyld. Min eks var slik. Til slutt sa jeg at "du får bare holde på" før jeg sa min mening, kort og konsist, uten beklagelse eller syt og klag. Så levde jeg som vanlig. Neste gang dette gjentok seg sa jeg "siden du ikke klarer å snakke om ting og behandler meg på denne måten er det slutt. Jeg kan ikke leve med et barn." Så pakket jeg tingene mine og dro.

Dette er en hersketeknikk som jeg aldri godtar lenger. Jeg har aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: c3daf...76e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ignorert ham glatt. Latt som om han ikke eksisterte. Sett på serier, gjort husarbeid. Gått og handlet alene, lagt middag til kun meg selv, dratt ut masse - på tur, shopping, til venner, i det hele tatt bare ut av huset - uten å si i fra og kommet hjem når det passet meg. Også fortsatt med mitt. Hadde gitt dette 2-3 dager kanskje og hadde han enda holdt på med sutringa så hadde han fått tidenes skyllebøtte. 

Hadde ihvertfall ikke krøpet til korset og sagt unnskyld, man er to om å krangle og man må finne ut av det sammen. Ved å faktisk snakke sammen. Man setter seg ikke bare ned og furter i flere dager som en liten drittunge frem til den andre ber om unnskyldning.. Sånn barnslig og manipulerende adferd fungerer ikke på meg. Det er jo en hersketeknikk. 

Anonymkode: e33c0...66c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Gi tilbake med samme mynt. Du lar han være. Lager middag kun til deg selv og barnet.. Du gjør dine ting uten å prate med han og prøver å kose deg.  Ikke lett, men det fungerte her i huset.  Tok et døgn og han kom krypende til meg.  Å jeg fikk sakt det klart og tydelig at blir han stille neste gang så blir jeg det å.  Det har ikke skjedd på fem år. 

Anonymkode: d44a9...050

• Liker 7
Skrevet

Jeg er usikker på delen om å stenge han ute i tillegg til ikke å prate, men det å ikke la seg kontrollere og manipulere er viktig, og slik behandling er en form for manipulasjon.

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker silent treatment!

Etter å ha møtt kranglebøtter og kverulanter og folk som hever stemmen og skriker og roper og synes det er lurt og sunt å krangle, så er silent treatment som et opphold på spa!

For å få folk til å slutte med silent treatment, tenker jeg det kan være lurt å gå i seg selv og spørre seg selv om det virkelig er så nødvendig - eller for den saks skyld; mindre manipulerende eller voldelig - å heve stemmen og gråte eller si sårende ord. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gubben var lik før, jeg har gått mange runder med han.... 

Jeg sier «ok hvor lang tid trenger du å suttre fra deg? La oss si 2t, etter da setter vi oss ned og da forventer jeg at vi snakker ut om dette på en voksen og rolig måte» 

Sånn oppførsel finner jeg meg ikke i, vi er voksene og skal ting fungere er kommunikasjon viktig. Hadde han oppført seg likt videre hadde jeg satt støkken i han med å flytte til min mor til han satt på kne og bad meg komme hjem. Da hadde jeg gitt han silent treatment tilbake mens jeg var der, hadde ikke sagt noe, pakka gått og latt han komme til meg..

Anonymkode: 8685e...f23

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg kan også bli stille når jeg blir sur. Fordi det ikke er noe godt å si. Jeg vil bare ha fred. Får jeg hente meg inn, så blir jeg glad igjen. 

Edit: Men jeg holder ikke på slik som mannen din i flere dager altså. 

Endret av Sokkar
  • Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min slutter å snakke med meg når han blir sint, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Han kan slutte å snakke i flere dager, og for meg finnes det ikke noe mer provoserende i kjærlighetsforhold. I går ble han sint fordi jeg var gretten (unødveing og frekkt av meg å være gretten det kan jeg innrømme, men jeg hadde sovet lite siden vi har en nyfødt). Jeg er enig i at man kan si mye dumt i en krangel, men samtidig mener jeg at det er viktig å snakke sammen når man er frustrert og sint.. ja, krangling KAN være sunt i ett forhold, men på grunn av han slient treatment får vi jo ikke snakket ordentlig noe som da fører til at problemene blir undertrykkt og aldri håndert. Som regel ender det med at jeg sier Unnskyld, selv om han også har gjort "feil" fordi jeh bare ikke orker å ikke snakke sammen. Så nå er jeg så JÆVLIG lei av denne silent treatment og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Hva gjør du evt. Hva ville du gjort? Har han rett til å ikke snakke til meg? Er jeg så jævlig? 

Ikke snakk med han, heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dumpa eksen pga dette. Sutrete folk har aldri fått oppmerksomhet fra meg. Det er lov å være sint og forbanna, men man må håndtere det som en voksen. Man sier det man trenger å si og så legger man det bak seg og går videre.

Anonymkode: 900e2...940

Samme her. Rett ut med han. 

Anonymkode: c40aa...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde (uten et ord) pakket det jeg og baby trengte for en laaang ferie hos familie, evt leid en sommerhytte et sted og latt mannen tenke seg om en god stund. 

Anonymkode: 0f491...a56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, a l'orange skrev:

Jeg elsker silent treatment!

Etter å ha møtt kranglebøtter og kverulanter og folk som hever stemmen og skriker og roper og synes det er lurt og sunt å krangle, så er silent treatment som et opphold på spa!

For å få folk til å slutte med silent treatment, tenker jeg det kan være lurt å gå i seg selv og spørre seg selv om det virkelig er så nødvendig - eller for den saks skyld; mindre manipulerende eller voldelig - å heve stemmen og gråte eller si sårende ord. 

Og igjen er alt damas skyld. Vel, jeg har opplevd at mannen og eksen behandlet meg med silent treatment fordi jeg ikke gjorde som de sa. Men etter å ha blitt kjent med svigermor så skjønte jeg hvorfor denne familien har slik reaksjonsmønster. Så det var ikke min skyld. Så synd at du kun har opplevd to former for kommunikasjon - vold og silent treatment. Jeg har opplevd ordentlig kommunikasjon, samtale og kompromiss

Anonymkode: 4fcad...15a

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...