Gå til innhold

Matpakke barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommerferien må barna ha med egen matpakke, og det har jeg ikke sendt med før 😅 hun spiser veldig mye mer i barnehagen enn hjemme, så er litt usikker på hvor mye. Bør jo og variere litt, da de vanligvis har varmlunsj minst 3 dager i uka. 

Jeg har tenkt på grønnsaksmuffins iallefall, men er det noen som har andre gode matpakketips?:) 

Anonymkode: b0426...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middagsrester, wraps, salat (f.eks. kylling, pasta, oliven, grønnsaker, osteterninger og annet barnet liker ++), grove pizzasnurrer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biter av frukt eller grønnsaker, og skive med pålegg. Egg, omelett, mat muffins,kjøttpålegg. Tenker det du ville gitt hjemme i helgene? 

Anonymkode: 3dd5e...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det brødskiver med leverpostei og ost. Så såre enkelt. 

Anonymkode: 27859...589

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I sommerferien må barna ha med egen matpakke, og det har jeg ikke sendt med før 😅 hun spiser veldig mye mer i barnehagen enn hjemme, så er litt usikker på hvor mye. Bør jo og variere litt, da de vanligvis har varmlunsj minst 3 dager i uka. 

Jeg har tenkt på grønnsaksmuffins iallefall, men er det noen som har andre gode matpakketips?:) 

Anonymkode: b0426...e2d

Næringsrik mat du vet barnet både spiser og liker. 

Anonymkode: 6d693...0e3

Skrevet

Ikke styr med middagsrester og avanserte muffins. Ungene greier ikke å få det i seg uten hjelp. Smør skiver og send med oppdelt frukt.

Skrevet

Her har matboksen 3 rom. Det ene brukes til brødskiver,  i det andre får hun enten en grønnsakssmoothie pose eller pannekaker laget av banan,søtpotet, egg, spinat osv

I det 3 rommet er det ofte litt grønnsaker eller oppskåret fiskepudding. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Små barn bruker gjerne tid på å spise og matpausen er stort sett tidsbegrenset. Jo mindre barna er, jo mindre «dill» burde være i matpakka. Hos oss er det stort sett brødskiver, men matmuffins, middagsrester og grove vafler kan forekomme. Middag får de jo hjemme, så det er ikke så farlig om de ender opp med å spise bare brød i barnehagen. Hvis de ikke serverer frukt ville jeg tatt en liten fruktposjon også. 1 posjon er like stor som barnets hånd, så det blir jo ikke store biten.

Anonymkode: 21dba...ff9

Skrevet

Enig med AB over at jo yngre barn, jo mindre dill. Jeg synes likevel man bør tenke over hvordan kostholdet er generelt. Mange barn spiser brødmat til tre av dagens fire måltider. Så nei, det er ikke noe galt i å spise brød i barnehagen, men når det da har vært brød til frokost og også til kveld synes i alle fall jeg det er godt med variasjon og det har barna mine satt veldig stor pris på også. Det trenger ikke være styrete eller avansert for at det skal føles som noe litt ekstra. Jeg lager gjerne en diger porsjon grove pizzasnurrer når jeg er i gang og har i fryseren, da er det jo bare å ta opp ved behov. Og i går fikk alle fiskekake i hamburgerbrød. Det gikk like fort som å smøre en brødskive og barna elsker det. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...