AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Del Skrevet 12. juni 2019 Hei! Vurderer å invester i vekterkurs. Jeg tenker dette kan være gunstig med tanke på studietiden. Jeg har tar også lån fra lånekassen. Hvor gunstig er dette? Anonymkode: 18f4a...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2 Del Skrevet 12. juni 2019 Vekter er et ganske unødvendig yrke. De som ikke klarte å bli politi og fengselsbetjent havner stort sett i en sånn jobb. Maktsyke er de og.. Anonymkode: 5903e...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Del Skrevet 12. juni 2019 Hvis du bor i nærheten av en flyplass så kan du sikkert få jobb som vekter der. Da inngår betalt kurs og du får jobb etter bestått kurs. Allikevel er det enkelte ting du skal vite im å være vekter på en flyplass. - Dårlig betalt - Ugunstige arbeidstider og vanskelig å få fri når du feks skal i bryllup etc. Firma bestemmer når ferien din skal være og det er opp til deg å få bytte ferien med noen andre. - Stress, mye overvåking, du vet nesten ikke hvem du kan stole på av kolleger da de skriver rapporter på hverandre for det minste. - Ekstremt dårlig ledelse som går helt i aller ytterste kant av hva som er lov innen arbeidsmiljøloven. - Dette er ett yrke som er fryktelig slitsomt i lengden og det medfører at det begynner og slutter folk hele tiden. Team blir omrokkert og trivsel i ett team er viktig, men det bryr ikke ledelsen seg om. De tenker kun hurtigst mulig gjennomstrømming av passasjerer, fin opptreden av vekter, høflig og smilende, sikkerheten kommer i siste rekke. Jeg har jobbet med dette på OSL og takk og lov fant jeg med ny jobb etter 2 år. Anonymkode: 8785f...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Del Skrevet 12. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekter er et ganske unødvendig yrke. De som ikke klarte å bli politi og fengselsbetjent havner stort sett i en sånn jobb. Maktsyke er de og.. Anonymkode: 5903e...5f4 Sånn sier uvitende mennesker. Er faktisk flere som er vektere som har politiutdannelse og som har jobbet i politiet. Det er mange forskjellige oppgaver du kan få som vekter. Som student er det fint å ta nattevakter i f.eks en port. Det er ikke så mye trafikk, og du kan samtidig studere. Nå vet jeg ikke hvor du bor og om du har bil. Anonymkode: f01f0...65b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 12. juni 2019 #5 Del Skrevet 12. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Vekter er et ganske unødvendig yrke. De som ikke klarte å bli politi og fengselsbetjent havner stort sett i en sånn jobb. Maktsyke er de og.. Anonymkode: 5903e...5f4 Hva er et «nødvendig» yrke da, ifølge deg? En vekter er ansatt av kunde for å beskytte verdier, og i noen tilfeller mennesker. De har en helt annen funksjon en politi, og de fleste vektere har heller ikke noe ønske om å bli politi. TS: Vekter er en flott deltidsjobb ved siden av studier, jeg har vært det selv😊. Vekterkurs trinn 1 kan være en god investering. Trinn 2 og 3 får du gjerne av arbeidsgiver etter at du har fått jobb. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 12. juni 2019 #6 Del Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, Knirke skrev: Hva er et «nødvendig» yrke da, ifølge deg? En vekter er ansatt av kunde for å beskytte verdier, og i noen tilfeller mennesker. De har en helt annen funksjon en politi, og de fleste vektere har heller ikke noe ønske om å bli politi. TS: Vekter er en flott deltidsjobb ved siden av studier, jeg har vært det selv😊. Vekterkurs trinn 1 kan være en god investering. Trinn 2 og 3 får du gjerne av arbeidsgiver etter at du har fått jobb. Trinn 1, 2 og 3 finnes ikke lengre. Er ett kurs over 5 uker med muntlig og skriftlig eksamen Til TS: Jeg vil iallfall anbefale det. Har nylig tatt kurset selv. Kostet meg 30k, men vel verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #7 Del Skrevet 12. juni 2019 2 timer siden, allesote skrev: Trinn 1, 2 og 3 finnes ikke lengre. Er ett kurs over 5 uker med muntlig og skriftlig eksamen Til TS: Jeg vil iallfall anbefale det. Har nylig tatt kurset selv. Kostet meg 30k, men vel verdt det! Jeg skal ta fulltidsstudier ved siden av. Da tenker jeg at jeg har lyst til å jobbe sånn 2 dager i uken/7-8 timer. Dette blir enten trondheim eller tromsø. Har du fleksibel arbeidstid? Kan du velge når du vil ha vakter? (Lønnen er ikke så ekstremt viktig, så lenge jeg har jobb ved siden av studiene) Anonymkode: 18f4a...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 12. juni 2019 #8 Del Skrevet 12. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta fulltidsstudier ved siden av. Da tenker jeg at jeg har lyst til å jobbe sånn 2 dager i uken/7-8 timer. Dette blir enten trondheim eller tromsø. Har du fleksibel arbeidstid? Kan du velge når du vil ha vakter? (Lønnen er ikke så ekstremt viktig, så lenge jeg har jobb ved siden av studiene) Anonymkode: 18f4a...a01 Arbeidstiden er veldig fleksibel. Jeg sier ifra når jeg kan jobbe og enten setter de meg opp, eller så ringer de om jeg trengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Del Skrevet 12. juni 2019 16 minutter siden, allesote skrev: Arbeidstiden er veldig fleksibel. Jeg sier ifra når jeg kan jobbe og enten setter de meg opp, eller så ringer de om jeg trengs Studerer du ved siden av? Anonymkode: 18f4a...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 12. juni 2019 #10 Del Skrevet 12. juni 2019 7 hours ago, allesote said: Trinn 1, 2 og 3 finnes ikke lengre. Er ett kurs over 5 uker med muntlig og skriftlig eksamen Til TS: Jeg vil iallfall anbefale det. Har nylig tatt kurset selv. Kostet meg 30k, men vel verdt det! er det ikke mulig å få en arbeidsgiver til å dekke kurset om du binder deg til selskapet i en gitt periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #11 Del Skrevet 12. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bor i nærheten av en flyplass så kan du sikkert få jobb som vekter der. Da inngår betalt kurs og du får jobb etter bestått kurs. Allikevel er det enkelte ting du skal vite im å være vekter på en flyplass. - Dårlig betalt - Ugunstige arbeidstider og vanskelig å få fri når du feks skal i bryllup etc. Firma bestemmer når ferien din skal være og det er opp til deg å få bytte ferien med noen andre. - Stress, mye overvåking, du vet nesten ikke hvem du kan stole på av kolleger da de skriver rapporter på hverandre for det minste. - Ekstremt dårlig ledelse som går helt i aller ytterste kant av hva som er lov innen arbeidsmiljøloven. - Dette er ett yrke som er fryktelig slitsomt i lengden og det medfører at det begynner og slutter folk hele tiden. Team blir omrokkert og trivsel i ett team er viktig, men det bryr ikke ledelsen seg om. De tenker kun hurtigst mulig gjennomstrømming av passasjerer, fin opptreden av vekter, høflig og smilende, sikkerheten kommer i siste rekke. Jeg har jobbet med dette på OSL og takk og lov fant jeg med ny jobb etter 2 år. Anonymkode: 8785f...8e4 Ikke glem at man på flyplasser jobber med å trakassere reisende og i å bryte menneskerettigheter og grunnleggende sivile rettigheter. Hater folk som velger å jobbe der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 13. juni 2019 #12 Del Skrevet 13. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Studerer du ved siden av? Anonymkode: 18f4a...a01 Ja 11 timer siden, herremann skrev: er det ikke mulig å få en arbeidsgiver til å dekke kurset om du binder deg til selskapet i en gitt periode? Det er mulig, men da må du nok binde deg til 100% jobb, og da er det vanskelig å studere ved siden av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Del Skrevet 13. juni 2019 14 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Ikke glem at man på flyplasser jobber med å trakassere reisende og i å bryte menneskerettigheter og grunnleggende sivile rettigheter. Hater folk som velger å jobbe der. Så du synes det hadde vært bedre å gå rett på fly uten noen form for sikkerhetssjekk?? Forresten oppfordrer jeg deg til å lese vilkårene neste gang du kjøper flybillett. Du godkjenner faktisk alt som skjer i det øyeblikket du godkjenner kjøpet. Anonymkode: f01f0...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #14 Del Skrevet 13. juni 2019 På 12.6.2019 den 9.30, AnonymBruker skrev: Hvis du bor i nærheten av en flyplass så kan du sikkert få jobb som vekter der. Da inngår betalt kurs og du får jobb etter bestått kurs. Allikevel er det enkelte ting du skal vite im å være vekter på en flyplass. - Dårlig betalt - Ugunstige arbeidstider og vanskelig å få fri når du feks skal i bryllup etc. Firma bestemmer når ferien din skal være og det er opp til deg å få bytte ferien med noen andre. - Stress, mye overvåking, du vet nesten ikke hvem du kan stole på av kolleger da de skriver rapporter på hverandre for det minste. - Ekstremt dårlig ledelse som går helt i aller ytterste kant av hva som er lov innen arbeidsmiljøloven. - Dette er ett yrke som er fryktelig slitsomt i lengden og det medfører at det begynner og slutter folk hele tiden. Team blir omrokkert og trivsel i ett team er viktig, men det bryr ikke ledelsen seg om. De tenker kun hurtigst mulig gjennomstrømming av passasjerer, fin opptreden av vekter, høflig og smilende, sikkerheten kommer i siste rekke. Jeg har jobbet med dette på OSL og takk og lov fant jeg med ny jobb etter 2 år. Anonymkode: 8785f...8e4 Syntes ikke det var så dårlig betalt å ha rundt 174kr i timen som 19 åring uten utdannelse. Da jeg begynte innen helsesektoren senere var det rundt 150kr timen. Veldig greit også å få dekket kurs av jobb. Da jeg tok vekterkurs var vi ganske mange på kurset og alle bortsett fra en person fikk det dekt via jobb. Anonymkode: 92955...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 13. juni 2019 #15 Del Skrevet 13. juni 2019 Hvem som helst kan vel bli vekter, så burde ikke være vanskelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Del Skrevet 13. juni 2019 5 timer siden, Hedersbrukeren skrev: Hvem som helst kan vel bli vekter, så burde ikke være vanskelig Jeg har ADHD forresten. Er det et krav om å ikke ha det? Jeg er ikke den typen som er aggressiv eller voldelig(heller engstelig). Men sliter mer med konsentrasjon. Er jeg utelatt? Anonymkode: 18f4a...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. juni 2019 #17 Del Skrevet 13. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du synes det hadde vært bedre å gå rett på fly uten noen form for sikkerhetssjekk?? Forresten oppfordrer jeg deg til å lese vilkårene neste gang du kjøper flybillett. Du godkjenner faktisk alt som skjer i det øyeblikket du godkjenner kjøpet. Anonymkode: f01f0...65b Selvsagt synes jeg det hadde vært bedre å fly uten et meningsløst sikkerhetsteater som er ubehagelig, inneffektivt og hinnsides dyrt. Vi bruker milliarder på dette teateret som ALDRI noen sinne har hindret et eneste angrep. Norge har hatt TRE! Tre kapringer siden 1945. Ingen har blitt drept av flykaprere i Norge, noen ble skadet på Cato Air da, og det var litt alvorlig. Men ikke "la oss bruke en milliard i året på å forhindre dette"-alvorlig. Sikkerhetsteateret er laget for å roe ned irrasjonelle reisende. De effektive tiltakene mot angrep på fly er som følger: Skuddsikre låste dører på cockpit, en kaprer kommer seg ikke inn Endrede rutiner - før 11/9 ville kaprere bare lande i ødemarken og jappe om palestina eller annet dritt - da var det bare å gjøre som de sa. Nå vil de lande flyet umiddelbart hvis noen prøver å ta seg inn i cock-pit. Passasjerer vet at 70-talls kapringer ikke er eneste alternativ og at hvis noen prøver å ta over flyet går man kollektivt til angrep Sikkerhetsteateret evner ikke å finne åpenbare bomber eller våpen. Prisen er ikke proposjonell til trusselen. Hadde vi brukt pengene i trafikken eller på brannsikkerhet hadde vi reddet liv hvert eneste år. Nå redder vi ingen liv. I tillegg gjør sikkerhetsteateret det farligere å fly. Det mest terrorutsatte stedet på en flyplass er køen til sikkerhetsteateret. Helt idiotisk å samle folk slik. Å fly er drittrygt, vi trenger ikke noen fjols i fascistuniform til å trakkasere oss for å kunne fly trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. juni 2019 #18 Del Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ADHD forresten. Er det et krav om å ikke ha det? Jeg er ikke den typen som er aggressiv eller voldelig(heller engstelig). Men sliter mer med konsentrasjon. Er jeg utelatt? Anonymkode: 18f4a...a01 Trenger ikke helseattest for å bli vekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #19 Del Skrevet 13. juni 2019 For meg var det helt ok å jobbe som vekter, men du må forberede deg på mye hat fra mennesker som mener du kun jobber som det fordi du var for dum til å komme inn på politihøgskolen (aldri hatt noe ønske om å jobbe som politi), og det er vrient (her jeg bor) å få noe form for fast/fast turnus. Jeg er veldig glad for at jeg ikke er det lengre, men det fungere i den perioden Anonymkode: 16f43...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #20 Del Skrevet 13. juni 2019 Har jobbet i dette yrke og tatt kursene. Av alle jobbene jeg har hatt så var det her jeg møte de rareste menneskene. Jeg tåler mye og er en positiv person, men for meg ble overvåkingen, drittkastingen, paranoid-stemingen, kollegaenes merkelige oppførsel, psykopatiske enkeltledere osv. osv. for mye for en som ikke liker å komme for sent og som alltid ønsker å levere gode resultater. Jeg anbefaler ingen dette yrke og hvis du allikevel vil prøve så kom deg fortest mulig ut når du du ser galskapen. Anonymkode: 59df5...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå