Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man må bo 1 år i andelsleiligheten før man kan leie den ut. Da kan man leie den ut i 3 år.

Men om man har ''brukt'' opp de 3 årene, kan man leie ut på nytt om man har bodd der 1 år igjen?

Jeg ønsker å flytte inn med kjæresten men føler det er for tidlig å selge i tilfelle det blir slutt innen kort tid etter.

Er det totalt 3 år man kan leie ut, eller får man 3 nye år om man bor der 1 år igjen?

Anonymkode: abbd9...843

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man må bo 1 år i andelsleiligheten før man kan leie den ut. Da kan man leie den ut i 3 år.

Men om man har ''brukt'' opp de 3 årene, kan man leie ut på nytt om man har bodd der 1 år igjen?

Jeg ønsker å flytte inn med kjæresten men føler det er for tidlig å selge i tilfelle det blir slutt innen kort tid etter.

Er det totalt 3 år man kan leie ut, eller får man 3 nye år om man bor der 1 år igjen?

Anonymkode: abbd9...843

Søk borettslaget. Bor du i obos, er det i utganspunktet et tak på 3 år, dette for å unngå utleievirksomhet i eier-leiligheter.

men det står også at borettslaget KAN innvilge lenger, så jeg ville tatt kontakt med styreleder (FØR jeg evt kontaktet obos sentralt) . Førstnevnte har vel større forutsetninger for å si ja til forlengelse enn sistnevnte.

Anonymkode: 2d0cd...343

AnonymBruker
Skrevet

Det er opptil det enkelte borettslag og styret i borettslaget å eventuelt tillate fremleie av en borettslagsleilighet. Det er ikke gitt at du får tillatelse - det er ingen faste regler.

Anonymkode: 41731...83c

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er opptil det enkelte borettslag og styret i borettslaget å eventuelt tillate fremleie av en borettslagsleilighet. Det er ikke gitt at du får tillatelse - det er ingen faste regler.

Dette er visst feil. Det later til at det er tatt inn i borettslagsloven at du har rett til å leie ut, med visse forutsetninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...