AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Man må bo 1 år i andelsleiligheten før man kan leie den ut. Da kan man leie den ut i 3 år. Men om man har ''brukt'' opp de 3 årene, kan man leie ut på nytt om man har bodd der 1 år igjen? Jeg ønsker å flytte inn med kjæresten men føler det er for tidlig å selge i tilfelle det blir slutt innen kort tid etter. Er det totalt 3 år man kan leie ut, eller får man 3 nye år om man bor der 1 år igjen? Anonymkode: abbd9...843
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man må bo 1 år i andelsleiligheten før man kan leie den ut. Da kan man leie den ut i 3 år. Men om man har ''brukt'' opp de 3 årene, kan man leie ut på nytt om man har bodd der 1 år igjen? Jeg ønsker å flytte inn med kjæresten men føler det er for tidlig å selge i tilfelle det blir slutt innen kort tid etter. Er det totalt 3 år man kan leie ut, eller får man 3 nye år om man bor der 1 år igjen? Anonymkode: abbd9...843 Søk borettslaget. Bor du i obos, er det i utganspunktet et tak på 3 år, dette for å unngå utleievirksomhet i eier-leiligheter. men det står også at borettslaget KAN innvilge lenger, så jeg ville tatt kontakt med styreleder (FØR jeg evt kontaktet obos sentralt) . Førstnevnte har vel større forutsetninger for å si ja til forlengelse enn sistnevnte. Anonymkode: 2d0cd...343
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Det er opptil det enkelte borettslag og styret i borettslaget å eventuelt tillate fremleie av en borettslagsleilighet. Det er ikke gitt at du får tillatelse - det er ingen faste regler. Anonymkode: 41731...83c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er opptil det enkelte borettslag og styret i borettslaget å eventuelt tillate fremleie av en borettslagsleilighet. Det er ikke gitt at du får tillatelse - det er ingen faste regler. Anonymkode: 41731...83c Dette er visst feil. Det later til at det er tatt inn i borettslagsloven at du har rett til å leie ut, med visse forutsetninger. Anonymkode: 41731...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå