Gå til innhold

Edderkopper... Hva pokker skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal jeg flytte inn i en kjellerleilighet. Jeg er så inn i helvete nervøs at jeg bare vil grine. Leiligheten er helt perfekt, men det er så dumt at den ligger på bakkeplan og at inngangen er under en veranda. Ser for meg at det henger store stygge jævler der om morgenen og kvelden. Jeg regner også med at jeg møter på flere av de i leiligheten. 

Jeg har en enorm skrekk for dem. Jeg er ofte redd for at en skal komme PÅ meg, for da kan jeg risikere at jeg besvimer. Det er ikke gøy når man bor alene, tenk om jeg slår hodet osv. De er oppriktig min aller største frykt. Jeg tør heller ikke drepe en om jeg ser den, for bare tanken av å være i nærheten av den er helt grusom. 

Tips og råd tas mot med takk. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare dette. Går bare å gleder meg til vinteren. 

Anonymkode: a7991...99b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spray med permetrin rundt inngangen så holder de seg unna

Anonymkode: cdce0...e51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte må jeg gjøre det?

Anonymkode: a7991...99b

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at dem ikke liker eukalyptus så når jeg bodde et sted med mye skog en periode hadde jeg eukalyptus te i hjørner av rom. Jeg hadde også dobbelside teip i alle vinduer og steder jeg trodde dem kom inn 🙄

Anonymkode: 66119...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo Google det 😁

Anonymkode: 66119...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i huleste skal du flytte i en kjellerleilighet? Det unngår jeg som har edderkoppskrekk selv.

Men dropp den gifta permetrin, spray med peppermynteolje istedenfor, det lukter godt også:
(obs bilde av edderkopp øverst i artikkelen) 
https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/skadedyr/slik-unngar-du-edderkopper-i-huset/

Denne er uten bilde, peppermynteolje skal være svært effektivt: https://dagensnytt.com/forskerne-har-talt-dette-enkle-trikset-fjerner-edderkopper-fra-hjemmet-ditt-for-godt/

Du kan også dyrke peppermynte utenfor døra, i krukker eller rett på bakken.

Anonymkode: 6dfcc...ac4

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Insektsprayer er kreftfremkallende. De kommer til å bli forbudt med tiden. 

Ha en feiekost utenfor og få vekk alt spindelvev før det får festet seg. Kjøp elektrisk tennisrackert til å drepe insekter med, så slipper du å ta i dem. 

Anonymkode: 6cd48...eef

• Liker 1
Skrevet

Vask dør og vindu med edikk. Jhp peppermynteolje er effektivt for deg også, dersom du blir forkjøla. Noen dråper i vannet, eller under nesen renser godt opp. Bonus dersom edderkopper ikke liker de. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...