Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt, har en veldig stor klump i magen med tanke på fremtiden. Jeg går for tiden bachelor i sykepleie, men jeg blir usikker på om det er noe jeg vil gjøre for resten av livet mitt. Jeg er usikker på om jeg klarer ansvaret. Jeg liker veldig godt å jobbe med eldre. Jeg er ikke spesielt stødig på hånden som gjør at jeg skjelver en del når jeg for eksempel skal ta blodprøver, injeksjoner, crp osv og er redd for å skade/gjøre feil. Jeg er også veldig skolelei. Noe som fører til at jeg øver for å bestå eksamener, ikke for at jeg skal lære meg det og kunne det resten av livet. Noe som skremmer meg litt, den innstillingen altså. Vi skal jo kunne alt vi lærer oss, i hvertfall det meste. Jeg er skikkelig dårlig på det teoretiske og elsker praktisk arbeid da det er det jeg lærer av. 

Ellers er jeg en typisk gutte jente kan man si. Elsker å jobbe fysisk, kjøre traktor og maskiner, bygge/lage ting og jobbe i skogen med motorsag osv. 

Jeg vurderer å droppe ut av skolen da jeg friker litt ut med tanke på at jeg som sykepleier kan avhenge av livet til en person. Jeg bestemmer osv. Jeg vet ikke om jeg takler det ansvaret. 

Trenger noen råd folkens. 

Anonymkode: 64ba5...87a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt inn i utdanning er du? Du sier at du liker den praktiske delen av arbeidet, og det er jo det som teller mest tenker nå jeg. Teorien er ofte noe man bare må komme seg gjennom der og da, selv hvor kjipt det er. For de som tar sykepleien er det store muligheter for å ta videreutdanning. Har du sett litt på det? Du kan bli jordmor, akuttsykepleier, anestesisykepleier osv. Kunne oppriktig ønske at jeg var interessert i sykepleien på grunn av de mulighetene man får for videreutdanning. Så tenk litt langsiktig og at du kan få andre arbeidsoppgaver avhengig av hva du selv velger å gjøre ut av det senere.

Anonymkode: 1ab27...3a3

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt inn i utdanning er du? Du sier at du liker den praktiske delen av arbeidet, og det er jo det som teller mest tenker nå jeg. Teorien er ofte noe man bare må komme seg gjennom der og da, selv hvor kjipt det er. For de som tar sykepleien er det store muligheter for å ta videreutdanning. Har du sett litt på det? Du kan bli jordmor, akuttsykepleier, anestesisykepleier osv. Kunne oppriktig ønske at jeg var interessert i sykepleien på grunn av de mulighetene man får for videreutdanning. Så tenk litt langsiktig og at du kan få andre arbeidsoppgaver avhengig av hva du selv velger å gjøre ut av det senere.

Anonymkode: 1ab27...3a3

Er ett år inn i utdanningen. Ønsker ikke noe videreutdanning, hvis jeg skal gjøre noe innen pleie og omsorg så blir det sykehjem. Samtidig så har jeg kjempe lyst å bli maskinfører 😅

Anonymkode: 64ba5...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...