AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Hvor "viktig" bør anledningen være? Skal til en kollega i helga på sommerfest...jeg er ganske ny på jobben og første gang jeg er på noe sosialt. Burde jeg ta med noe? Hvilke andre anledninger tenker dere det er forventet? Anonymkode: 92a5d...51b
Alice123 Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Jeg tar med når det er mer enn en vanlig venninnekveld. I ditt tilfelle ville jeg tatt med. Både som gjest og vertinne vil jeg si det er bedrr å ta med i tvilssituasjoner. Heller gi for mange enn for få verrtinnegaver. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Ja...jeg er ikke så veldig sosial og har lite trening i dette. Vin eller blomster, er det ok? Anonymkode: 92a5d...51b
Trolltunge Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Jeg gir vertinnegave/vertgave dersom vert/vertinne har stelt til ordentlig fest/festmåltid. Altså når jeg vet at det er gjort litt anstrengelser/organisering og koster litt å be folk. Jeg tenker det er en fin gest å gjøre, og har heller med meg for ofte enn for sjeldent. En vin eller en blomst er bra. 1
Alice123 Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 En flaske vin er generelt en god gave, med mindre du du vet vertinnen er avholds. Snittblomster (mao. blomsterbukett) ville jeg ikke gitt med mindre det er et veldig lite selskap. Jeg har selv stått der med 20 gjester, 10 blomsterbuketter og 0 vaser. Andre fine vertinnegaver er god olivenolje eller annet fra f.eks Olivers. 1
Sheltay Retrac Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 Jeg gir gave (helst vin) når jeg får mat. Ikke hvis jeg får en skive brød eller litt salat til lunsj liksom, men hvis det er stelt i stand ordentlig middag. 2
Gjest O.G. Skrevet 12. juni 2019 #7 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, Sheltay Retrac skrev: Jeg gir gave (helst vin) når jeg får mat. Ikke hvis jeg får en skive brød eller litt salat til lunsj liksom, men hvis det er stelt i stand ordentlig middag. Jeg også.
Sheltay Retrac Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 Også kommer det jo litt an på om det er syklubb der man rullerer fast på vertinnejobben, eller om det er lag eller fest av noe slag.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 Tja det spørs litt.. En litt uformell fest med folk fra jobben ville jeg nok ikke tatt med noe til. Men er det litt finere eller dere er litt voksnere kan det være hyggelig å ta med en vin feks. Får jeg middag og det ikke er veldig nære venner vi ofte besøker (altså litt mer formelt opplegg) så kan jeg ta med. Anonymkode: 36f0d...f48
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #10 Skrevet 13. juni 2019 Jeg tar heller med meg for ofte. Stort sett når det er et planlagt besøk hos noen jeg ikke ser så ofte, så har jeg med meg noe. "Noe" kan være alt fra en liten blomst, et par hjemmestrikka votter, vin, et hjemmebakt brød,en god ost og litt kjeks, ja, alt mulig. Er jeg invitert på en litt større middag/fest, eller er hos noen for første gang, så har jeg nesten alltid med meg en blomst/vin. Det kommer an på hvor godt jeg kjenner den/de jeg skal til. Hvis det er noen jeg kjenner godt så spør jeg om det er aktuelt å ta med en kake eller lignende. Er du i tvil, så ta med en liten oppmerksomhet, det er aldri feil. Anonymkode: cac2a...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå