Gå til innhold

180 eller 200 cm bred seng? Småbarnsforeldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha ny seng og lurer på bredde. Hva er andre småbarnsforeldre fornøyde med?

150 er for lite, det har vi hatt til nå. Har 2 små barn som noen ganger har behov for å sove hos oss, når de har mareritt, det tordner eller de er syke. I 150-sengen har vi endt opp med at ingen får sove...

Mannen mener 180 holder, for han vil helst ikke at de skal sove hos oss fordi han er redd det blir en vane. Jeg vil gjerne ha 200, fordi vi kan og fordi jeg tror det gir den høyeste sannsynligheten for å faktisk få sove alle sammen. Søvn er høyt verdsatt, men vi våkner lett alle sammen dessverre. 

Hva velger du? Får du sovet med barn i midten av 180-seng?

Anonymkode: 801ec...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 220. 🤣🤣

Anonymkode: 4fe52...950

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 180 og ett barn (8). Får ikke sove, for han legger seg på tvers. Vil i grunn gå for 200 neste gang, men må se an størrelsen på soverommet. Hadde jeg hatt to barn hadde jeg definitivt gått for 200.

Anonymkode: a1b03...561

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 210x210, og da sover alle godt. Jeg mente da at den var unødvendig stor, men mannen insisterte og vi endte opp med den. Senga var dyr, men den er verdt hver krone. Vi har rett og slett kjøpt oss bedre søvn og bedre livskvalitet. 

Jeg ville gått for 200 om jeg var dere. De 20 cm ekstra betyr mye for søvnen, og nok og god søvn er utrolig viktig for at man skal fungere og ha det bra.

Anonymkode: 990e0...cf8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo større jo bedre når det kommer til seng.

Anonymkode: ee025...b07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 180 men det ble for lite med 1 barn. Fikk oss 210x210 og har to barn nå og det er det beste vi har brukt penger på noen gang. 

Sjekk ut når det er visse tilbud osv, betalte under 23 000 og det er faktisk ikke så værst med tanke på all den gode plassen. 

Om dere går får 210x210 så kjøp jensen madrassbeskytter, koster litt men den er virkelig verdt det. Alt annet duger ikke, ihvertfall ikke med barn! snakker av erfaring 😂

Anonymkode: 0cc34...749

• Liker 1
Skrevet

Med 1 barn syns jeg 180 er for lite 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere plass til 200x200, så gå for det! Noen unger kryper opp i senga om natta, sånn er det bare. Det går over :) om dere har 180 eller 200 har ikke noe å si – de kommer uansett 😅 men da får alle sove bedre. Hilsen hu med 160 seng, mann, to unger og trangt soverom 😴

Anonymkode: 4e98a...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 160 og 2 barn, og det går jo forsåvidt...

Anonymkode: 501e8...70e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 180 og to barn. Begge barna i senga blir trangt og da sover ikke vi foreldre noe godt. Men ett barn går fint. 

Anonymkode: 9bbfa...97c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 180, og samsoving med ett lite barn fungerer bra. Kommer det derimot flere, ryker søvnen. Kjøp 200 om dere har mulighet til det.

Mannens argument er ikke realistisk. Om ungene vil komme til dere, så gjør det for dem ingen forskjell om senga er 150, 180 eller 500 for den saks skyld. De kommer opp i senga deres om de så må ligge stablet i en haug. 

Anonymkode: 7b7d5...980

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor og har ett lite barn. Sengen min er 180x 220 og jeg kunne ikke hatt mindre. 

Anonymkode: feca3...7af

Skrevet

Oi, vi har 160, og jeg syns den er for stor :sjenert: Mitt mål er at barna skal sove i egne senger, og la vår være i fred :P Følger barnet/barna tilbake i seng om de har mareritt osv, og trøster der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

180 holder for oss. 2 barn. Er ikke plass til alle fire en hel natt, men da er jo andre senger i huset ledige.

Anonymkode: c7687...c41

Skrevet

Vi har 210 og ville aldri hatt mindre. 

AnonymBruker
Skrevet
On 6/13/2019 at 9:35 AM, AnonymBruker said:

Har dere plass til 200x200, så gå for det! Noen unger kryper opp i senga om natta, sånn er det bare. Det går over :) om dere har 180 eller 200 har ikke noe å si – de kommer uansett 😅 men da får alle sove bedre. Hilsen hu med 160 seng, mann, to unger og trangt soverom 😴

Anonymkode: 4e98a...ecd

Enige at det er bedre å ikke har ungene sover med dere. Men mer koselige at dere har nok plass når det kommer inn om morgenen. 200cm bedre om man har plass i soverommet.

Anonymkode: a8903...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...