Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Løten, Ringsaker, Stange eller Brummunddal?

Anbefalte innlegg

Gjest 007_008_007
Skrevet

Hei!
Jeg skal snart flytte til Hedmarken i forbindelse med ny jobb. Jobben blir i Hamar, men jeg regner med ikke å bo i sentrum. Heller litt i omegn, men ikke for nært sentrum. Jeg er singel og glad i å trene på treningssenter. Hvordan er det å bo på de nevnte stedene og hvor er det eventuelt best for single personer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Skal ikke flytte til nevnt område men ut fra Oslo til en annen mindre by.

Jeg tenker at på småsteder så blir man forhåndsdømt hvis man er fra Oslo så tror ikke det blir lett å finne folk å bli kjent med (byen er mindre enn Hamar..) Men det får så være. 

Anonymkode: 51ab2...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Helgøya i Ringsaker kommune. Siden jeg ikke kjenner så mange her så merker jeg ikke "bygdedyret", men hører at det fins her. Da jeg akkurat hadde flyttet hit var det noen som sa "kanskje det er så stort at du ikke ser det?" 😄 
Er singel og uføretrygdet, bor avsides og har lite med naboer å gjøre, så mitt inntrykk er kanskje ikke så relevant, men for det det er verdt...

Etter å ha bodd her en stund tror jeg jeg ville valgt Stange. Flere økologiske gårder, og disse gårdene trekker en del utlendinger, så jeg innbiller meg at miljøet er åpnere på grunn av dette. Jeg kjører til en andelsgård der i den grad jeg orker. God stemning og åpent landskap. 
Brumunddal føles litt inneklemt og "bygdsk", mens Hamar er åpnere og hyggeligere.

Anonymkode: 88e71...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...