Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal med barnet vårt på sykehus denne uka og har fått innvilget velferdspermisjon halve dagen. Jeg har alltid tenkt at man får permisjonen fra man går ut døra og setter seg i bilen, altså inkl reisetid. Ingen hos oss har sagt noe annet 

Men hos mannen min som jobber et annet sted får de kun velferdspermisjon for den tiden de er på sykehuset, altså selve timeavtalen. 

Hva er normal praksis? Ville jo tro at man fikk innvilget permisjonen på bakgrunn av tapt arbeidsinntekt, og dermed at reisetiden bør være en del av det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du om med eller uten lønn?

Anonymkode: 1cea9...625

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du om med eller uten lønn?

Anonymkode: 1cea9...625

Med lønn

AnonymBruker
Skrevet

Uten å være ekspert, så ville jeg sjekket hva som står i tariffavtalen din, og evt. særavtalen/lokalavtalen hvis arbeidsplassen har noe sånt. For her kan det være ulik praksis/avtaler.

Anonymkode: a1953...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om at innvilges uten reisetid... Det blir jo ikke reell velferdspermisjon med lønn med mindre reisetiden er inkludert, da den ansatte da vil bli trukket for tiden h*n bruker på å reise. Hva dersom barnet hadde fått time hos spesialist ved et sykehus langt unna? Eller arbeidsplassen befant seg et sted hvor man har flere timers reisevei til sykehus? Pussig praksis, i alle fall, men jeg ville sjekket tariffavtale/evt. HR-avdeling.

Anonymkode: a9a6d...824

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på sykehuset med mitt barn for noen uker siden, og påfølgende hjemme fra jobb noen dager. Søkte om velferdspermisjon med lønn for alle dagene, og fikk det med den største selvfølgelighet. Inkludert reisevei.

Anonymkode: 12530...244

AnonymBruker
Skrevet

Her får vi reisetiden inkludert i permisjonen ja. Har 3 timer til sykehus slik at det stort sett i praksis er en hel dags fravær. Unntaket kan være dersom man har time sent på dagen slik at man kan jobbe litt om morgenen. 

Anonymkode: bbc90...289

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...