AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Lurer på om noen kan komme med noen erfaringer fra å bo på Siggerud i nyere tid. Samboer og jeg skal snart kjøpe for første gang. Vi bor per nå i Oslo kommune (bydel Søndre Nordstrand), men er åpne for å kjøpe andre steder. Vil vel helst ha mest mulig plass for pengene, men det må være i nærheten av Oslo pga jobb. Jeg ser at Siggerud er veldig rimelig i forhold til mange andre steder, og jeg kunne tenke meg å flytte dit. Samboer på sin side ønsker ikke det pga dårlige erfaringer fra ungdomstiden. Han er andre generasjons innvandrer og mener det er mye rasisme på Siggerud (erfaringer fra ungdommen). Jeg vet at ting kan forandre seg, og vi er jo nå 30 år gamle. Så jeg tenker som så at ting kan ha forandret seg. Vil derfor gjerne høre fra folk som har bodd der i senere tid, og gjerne da utlendinger. Har dere opplevd noe rasisme? Er selvsagt uaktuelt å flytte dit dersom det fortsatt er en del rasisme der, både for samboers del og barnet vårt sin del (begge er mørke, så det er ikke snakk om at han er en Øst-europeer som kan bli tatt for å være norsk heller). Anonymkode: 48f5a...33e
Loff77 Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Vet det var noe på Siggerud og Langhus før i tiden, sikkert blitt bedre der med åra. Grunnen til att det er litt rimelig på Siggerud er jo att det ikke er tog og litt usentralt 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om noen kan komme med noen erfaringer fra å bo på Siggerud i nyere tid. Samboer og jeg skal snart kjøpe for første gang. Vi bor per nå i Oslo kommune (bydel Søndre Nordstrand), men er åpne for å kjøpe andre steder. Vil vel helst ha mest mulig plass for pengene, men det må være i nærheten av Oslo pga jobb. Jeg ser at Siggerud er veldig rimelig i forhold til mange andre steder, og jeg kunne tenke meg å flytte dit. Samboer på sin side ønsker ikke det pga dårlige erfaringer fra ungdomstiden. Han er andre generasjons innvandrer og mener det er mye rasisme på Siggerud (erfaringer fra ungdommen). Jeg vet at ting kan forandre seg, og vi er jo nå 30 år gamle. Så jeg tenker som så at ting kan ha forandret seg. Vil derfor gjerne høre fra folk som har bodd der i senere tid, og gjerne da utlendinger. Har dere opplevd noe rasisme? Er selvsagt uaktuelt å flytte dit dersom det fortsatt er en del rasisme der, både for samboers del og barnet vårt sin del (begge er mørke, så det er ikke snakk om at han er en Øst-europeer som kan bli tatt for å være norsk heller). Anonymkode: 48f5a...33e Min erfaring utfra hva mine mørkhudede venner sier, så endres ikke typiske «rasistplasser». Husk at det nå er barna til rasistene som bor der- de er oppvokst med rasisme som legitim holdning. Desverre ser en slike miljø i små og tette samfunn. Da ville jeg heller sett på Nesodden eller Drøbak- særlig førstnevnte har ekstremt liberale innbyggere, og svart og hvit lever i skjønn forening. Har to venner der, fransk og etiopisk opprinnelse. Eller Oslo, der kan man være hva man vil. Lykke til! Anonymkode: 7c22d...615 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Saken er vel at det ikke er så mange utenlandske på Siggerud, og da kan det fort oppstå rasisme. På Langhus som ikke er langt unna er det langt flere, men jeg ville aldri hatt ungene mine på skolene der. Spesielt siden de vil høre til Haugjordet ungdomsskole hvor det er mye dritt og besøk av politi til stadighet. Bor selv i Drøbak, det er jo noen utenlandske familier rundt her. Men ikke veldig mange, spesielt ikke fargede. Tror dessverre det ikke er like populært for alle å være sammen med utenlandske/fargede i alle kretser her. Synd, men sant Anonymkode: c22f2...b7d
Gjest Dorey Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 Siggerud er en Frp-bastion i Follo. Jeg ville ikke flyttet dit. Langhus og Ski er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå