AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Vi har en såkalt moderne familie. Min eksmann har vært samboer i mange år og de har et barn som nå skal konfirmeres. Min eksmann og jeg har to barn sammen som nå er mer eller mindre voksne. Jeg har alltid hatt en god tone med hans samboer, og forsåvidt min eksmann, men ofte har det vært lettere å samarbeide med henne enn med ham. Nå skal altså deres felles barn konfirmeres, søsken til våre barn, og min samboer og jeg er invitert. Dette setter vi stor pris på, selv om samarbeidet stort sett har gått knirkefritt er det ingen selvfølge. Vi er jo ikke i slekt med konfirmanten selv om hun har vært en del hos oss med sine søsken uten sine foreldre. Det er nok naturlig å gi penger i gave. Men spørsmålet som dukker opp er selvølgelig, hvor mye? Jeg har ikke snakket med de store barna og avklart om de skal gi egen gave eller om vi skal gi en felles alle fire. Jeg ønsker å gi nok, men ikke overdrive. Vi har normal økonomi. Hva regner man seg som i den moderne familie? Tante? Nabo? Familievenn? Og hva er en ok sum for noen som oss? Anonymkode: c896a...2cd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2 Skrevet 12. juni 2019 Ville gitt 1000,- fra din familie samlet Anonymkode: 126ed...f3f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville gitt 1000,- fra din familie samlet Anonymkode: 126ed...f3f 1000 er for lite fra alle de, det virker gjerrig. Hun er vel ikke fattig heller?? Anonymkode: 5366f...bd6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Hm tror jeg ville gitt 300 kr i den sammenheng, søskene til jenta gir vel en 1000 kr. Hver hvis de har økonomi til det, men 1000kr til sammen om ikke. Syntes ikke det er nødvendig med mer enn 300 kr for ts å gi, max 400 liksom. Jeg synes det er helt latterlig hvor mye penger som skal være i omløp for en konfirmant.. Anonymkode: e4d5f...bb3
Brunello Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 Jeg ville lagt meg på samme nivå som om det hadde vært en niese. For min del vil det si 1 500,- kroner.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 Vi ga 1500,- til vår nevø da vi var i konfirmasjon nylig. Jeg ville latt meg på det nivået dersom dere har råd. Anonymkode: 73064...d83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå