AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Jeg har hatt fastlønn i kommunen, men nå slutter jeg til sommeren. Det jeg lurer på er om man slutter midt imellom to lønningsdager (12-juli og 12.august) kan man da risikere å få bare halv lønn? Eller er fastlønn alltid full lønning? Burde visst mer om dette, men har til eget forsvar ikke jobbet lenge i kommunal sektor. Anonymkode: 8d2be...a15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Ja, du får halv lønn. Du får lønn når du er på jobb, ikke når du ikke er der. Anonymkode: ca137...f47 3
Pås Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt fastlønn i kommunen, men nå slutter jeg til sommeren. Det jeg lurer på er om man slutter midt imellom to lønningsdager (12-juli og 12.august) kan man da risikere å få bare halv lønn? Eller er fastlønn alltid full lønning? Burde visst mer om dette, men har til eget forsvar ikke jobbet lenge i kommunal sektor. Anonymkode: 8d2be...a15 Hvis du slutter 31. juli får du selvsagt bare lønn ut juli, dette er ikke noe du 'risikerer' å ikke få, du får selvsagt ikke lønn fra 31. juli til 12. august! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 8 minutter siden, Pås skrev: Hvis du slutter 31. juli får du selvsagt bare lønn ut juli, dette er ikke noe du 'risikerer' å ikke få, du får selvsagt ikke lønn fra 31. juli til 12. august! Lønn ut juli kan jo bety full lønn hvis man får noe på forskudd (1-15) og noe på etterskudd (16-31). 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du får halv lønn. Du får lønn når du er på jobb, ikke når du ikke er der. Anonymkode: ca137...f47 Spørsmålet er jo om man får utbetalt på forskudd, etterskudd eller noe på forskudd og noe på etterskudd. Mange sier så forskjellig. Anonymkode: 8d2be...a15
Pås Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 Den lønnen fu får 12. juli er for juli måned, dvs noe på etterskudd men mest på forskudd! 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #6 Skrevet 11. juni 2019 I det offentlig betales lønn ut delvis på forskudd, og delvis på etterskudd. Lønn utbetalt i f. eks. juli er for hele juli. Ergo får du ikke full lønn i juli dersom du f. eks. slutter 25. juli, og da får du selvsagt ikke noe i august heller. Slutter du 5. august får du full lønn i juli og lønn for dagene i august fram til sluttdato 12. august. Anonymkode: ff68d...fa5 2
Torelli Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 (endret) husk at du får feriepenger når du avslutter et arbeidsforhold Endret 11. juni 2019 av Torelli 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå