Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt fastlønn i kommunen, men nå slutter jeg til sommeren. Det jeg lurer på er om man slutter midt imellom to lønningsdager (12-juli og 12.august) kan man da risikere å få bare halv lønn? Eller er fastlønn alltid full lønning?

Burde visst mer om dette, men har til eget forsvar ikke jobbet lenge i kommunal sektor.

Anonymkode: 8d2be...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får halv lønn. Du får lønn når du er på jobb, ikke når du ikke er der. 

Anonymkode: ca137...f47

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt fastlønn i kommunen, men nå slutter jeg til sommeren. Det jeg lurer på er om man slutter midt imellom to lønningsdager (12-juli og 12.august) kan man da risikere å få bare halv lønn? Eller er fastlønn alltid full lønning?

Burde visst mer om dette, men har til eget forsvar ikke jobbet lenge i kommunal sektor.

Hvis du slutter 31. juli får du selvsagt bare lønn ut juli, dette er ikke noe du 'risikerer' å ikke få, du får selvsagt ikke lønn fra 31. juli til 12. august!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Pås skrev:

Hvis du slutter 31. juli får du selvsagt bare lønn ut juli, dette er ikke noe du 'risikerer' å ikke få, du får selvsagt ikke lønn fra 31. juli til 12. august!

Lønn ut juli kan jo bety full lønn hvis man får noe på forskudd (1-15) og noe på etterskudd (16-31).

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du får halv lønn. Du får lønn når du er på jobb, ikke når du ikke er der. 

Anonymkode: ca137...f47

Spørsmålet er jo om man får utbetalt på forskudd, etterskudd eller noe på forskudd og noe på etterskudd.

Mange sier så forskjellig.

Skrevet

Den lønnen fu får 12. juli er for juli måned, dvs noe på etterskudd men mest på forskudd!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I det offentlig betales lønn ut delvis på forskudd, og delvis på etterskudd. Lønn utbetalt i f. eks. juli er for hele juli. Ergo får du ikke full lønn i juli dersom du f. eks. slutter 25. juli, og da får du selvsagt ikke noe i august heller. Slutter du 5. august får du full lønn i juli og lønn for dagene i august fram til sluttdato 12. august. 

Anonymkode: ff68d...fa5

• Liker 2
Skrevet (endret)

husk at du får feriepenger når du avslutter et arbeidsforhold

Endret av Torelli
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...