Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23/24. Hvis du skulle gitt meg 3  ærlige råd her i livet som er viktig i den aldren jeg er i hva ville de vært? 

Anonymkode: 77c2b...e54

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli kjent med folk i edru tilstand

Ikke tro alle andre er så kule eller har så kule liv, de bare later som

Ikke bruk mobilen hele tida

Anonymkode: 5ef9c...16b

• Liker 29
Skrevet

Finn trygghet og lykke i deg selv. Dette innebærer at du må tenke på hva du vil prioritere og bruke tid på, ikke hva andre mener. 

Vær grei med deg selv. Alle feiler, og det er lov. 

Ikke la noen tråkke deg ned. Velg en god partner som vil deg vel, og velg bort mennesker som ikke gjør deg bra. 

• Liker 11
Gjest FirstNameLastName
Skrevet

Bli selvstendig! Venner er ikke alt, og de kan bli borte av både gode og dårlige årsaker - ikke ta det tungt. Det er nok av bra folk å bli kjent med. Og det gjelder kjærester også. Plenty of fish in the sea.

Spar opp penger. Kom deg inn i boligmarkedet kjappest mulig. Penger gir valgfrihet. 

Skrevet

Fokuser på skole og få deg en skikkelig jobb. 

Lær deg å sette opp et budsjett. Forsiktig med kredittkortet. 

Ikke lev livet etter hva andre tror og mener. Gjør det som gjør deg lykkelig. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta deg selv høytidelig, husk at det meste er IKKE som det ser ut!

Gi litt f..! Ting ordner seg. Kanskje ikke på den måten du forventet, men det ordner seg!

Og så et litt kjedelig et, men som vil lønne seg i lengden: vær ryddig og organisert! I alle ledd; jobb, økonomi, klesvask, etc

Anonymkode: 4fb68...d35

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Velg deg en utdanning som DU vil ha :)

Anonymkode: 198b6...606

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Velg deg en utdanning som DU vil ha :)

Anonymkode: 198b6...606

Denne er jeg uenig i. Er mange yrker det er veldig vanskelig å finne seg jobb i. 

Arbeidsmarkedet er i konstant utvikling. Finn deg en jobb som også er relevant i fremtiden. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli flink til å gjøre noe du ikke har lyst til å gjøre en gang til.

Anonymkode: dfd42...339

• Liker 3
Skrevet

Kjenn etter hva DU vil, og ikke hva folk rundt forventer!

Ikke la deg påvirke av andres fasader, det er bare fasade, alle sliter med noe.

Sett pris på alt du har. Ikke ta det som en selvfølge at kroppen funker o.l. Vær takknemlig, da blir du automatisk lykkelig!

Ikke sammenlign deg med andres fasader. Alle har sine egne kamper,  så vær nysgjerrig, ikke dømmende!

Det var litt mer enn tre ;) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, herremann skrev:

Denne er jeg uenig i. Er mange yrker det er veldig vanskelig å finne seg jobb i. 

Arbeidsmarkedet er i konstant utvikling. Finn deg en jobb som også er relevant i fremtiden. 

Det er også veldig vanskelig, for ikke å si deprimerende, å sitte med et yrke man valgte kun av fornuftige grunner. Man bruker mange timer og energi på jobben, og det er viktig at det oppleves meningsfylt.

Det er mitt tips til TS. Hilsen 37-åring som ble noe "snusfornuftig med gode fremtidsutsikter", men som skulle ønske hun satset på kunstnerdrømmen og turte å gå utenfor boksen. 

Anonymkode: 6d139...049

• Liker 10
Skrevet

1. Han er ikke interessert. ikke bruk tid, tårer eller energi på å å få has på "drømmemannen" om han ikke viser interesse tilbake. Det blir aldri dere.

2. Velg en utdanning/jobb som gir økonomisk rom i fremtiden, men som også gir rom til frihet og som du liker. Å arbeide seg ihjel for noe man bare tvinger seg til, er drepende i lengden, men det samme er også veldig dårlig råd.

3. Stå på. Flinke og arbeidssomme folk får det alltid til, og det er alltids bruk for dem.

• Liker 7
Gjest Krampus
Skrevet

Vær smart med pengene dine

Ta vare på helsen din, spesielt psyken og tennene! 

Knytt kontakter, for jo eldre du blir jo vanskeligere blir det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke se på hvilken utdanning du skal ta, men hvilket liv du kan få med ulike utdannelser. Utdanning varer bare noen få år. 

Husk at referanser betyr alt for neste jobb. Legg deg i selen og gjør en god jobb, bytt deretter etter 2-3 år de første årene etter endt utdanning. 

Og svangerskapsvikariater er en super måte å klatre på! Da får du lett jobber du strengt talt ikke er kvalifisert for - men etter at året er ferdig, er du plutselig kvalifisert. 

Ta mastergrad på deltid ved siden av full jobb når du vet mer hva du vil her i verden. 

Anonymkode: fd6f4...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Legg en innsats i studiene dine! (Ellers sitter du der med skjegget i postkassa i en elendig betalt jobb og en bitteliten leilighet med små barn mens du ser vennene dine flytte inn i store eneboliger du aldri vil ha råd til) 

Anonymkode: 75ad9...c4b

• Liker 1
Skrevet

Vær aldri redd for å gjøre feil. Hvis du hele tiden skal være på den sikre siden kommer du til å la mange gode ting gå fra deg. 

Tørr å være deg selv. De rundt deg vil sett større pris på det enn du aner. 

Vær ærlig men ikke for enhver pris. Av og til er det viktigere å ta hensyn.

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet (endret)

- Skaff deg gode venner nå. Når du blir eldre liker du færre og færre folk. 🤣

- Slapp av i livet. Da mener jeg ikke å utsette studier f.eks. Prioriter studiene og fremtiden, men ikke stress med å måtte gjøre det best mulig hvis du ikke går et elitestudie. Jeg studerte et vanlig studie og tok deg altfor seriøst. Gikk glipp av mye gøy. C er ofte godt nok.

- Litt selvmotsigende, men: ikke hør på alle andre. 😉 Styr livet ditt selv. Vær realistisk, men tør å være drømmende og annerledes. Drit i hva andre sier og mener, tør å vær deg selv på godt og vondt (innen rimelighetens grenser). La oss si du ønsker å flytte til Halden. Alle vennene dine i Oslo sier de synes det er teit. Da flytter du likevel om det føles rett for deg. Lev ditt liv!

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du har god tid og kan prøve og feile hele livet. Det finnes ingen oppskrift på hva du skal ha oppnådd til hvilken alder,

Studer og bo utenlands.

Ikke vær redd for å forhandle deg til høyere lønn så lenge du har saklige argumenter.

Omgi deg med folk som utfordrer deg, ikke nikkedukker.

Ikke spekuler i andres oppførsel, spør de rett ut. Drama er unødvendig.

Anonymkode: 13fec...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær deg selv, både i det private og i jobbsammenheng!

Stå for det du mener og tror på!

All kritikk er ikke ment som negativ kritikk!

Anonymkode: 4dfb4...824

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23/24. Hvis du skulle gitt meg 3  ærlige råd her i livet som er viktig i den aldren jeg er i hva ville de vært? 

Anonymkode: 77c2b...e54

- Studér! Enten ved siden av jobb eller som fulltidsstudent. Det er en jobb- og trivselsinvestering for livet, slik at du har alternativer og muligheter, med gode økonomiske rammer. 

- Ha en sunn livsstil! Tren moderat (gå turer, løping, fjell osv), vær aktiv, spis sunt, ta vare på deg selv. Man vet heller aldri når man møter helsemessige utfordringer. Gjerne start med yoga i den alderen, slik at du klarer å holde deg myk, fleksibel og god i livet. Så gjør det nå, og hold det gående. Men ikke overdriv heller. 

- Ta vare på dem rundt deg. Skap sosiale bånd og kontakter. Du vet aldri når du får behov for dette (f.eks framtidig jobb), eller når du plutselig blir fri for omgangskrets. Da er det viktig å ha nettverk, og forebygger ensomhet senere i livet. Man vet heller aldri når man flytter eller når noen rundt deg flytter, så bruk tiden godt nå. 

Oppsummert: Fyll dagene med meningsfylte aktiviteter som studier, trening og sosial omgang. Ikke rot bort den viktigste tiden du har i livet på alt annet og ingenting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...