AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Jeg har lagt merke til at folk har begynt å tåle mindre enn før.. Det er nok at en si f.eks. "sko" så blir de sure, furter og en kan ikke snakke med de. Er grensen for å tåle noe som helst bort? Jeg husker for 10-15 år siden kunne en si og mene ting og tang uten ta folk tok seg nær av det. Mitt siste spørsmål er: 1. Hva kan vi gjøre for unngå dette? 2. Er det slik samfunn vi ønsker det skal bli??? Kjør debatt!!! Anonymkode: 775a9...e21 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 Har aldri opplevd at noen blir sure av ordet 'sko'. Men noen blir fort krenket ja. 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Har noen blitt såret fordi du sa ordet «sko»? Det har heller aldri jeg opplevd.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Nei. Men mange flere har mulighet til å si ifra om det de opplever som urettferdighet, og det er mye lettere å bli nå ut til mange nå enn det var før. Anonymkode: 85a26...5f2 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 Vi har blitt et skjørt og tandert folk, ja. Anonymkode: 186a7...4b4 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #6 Skrevet 11. juni 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har blitt et skjørt og tandert folk, ja. Anonymkode: 186a7...4b4 Jepp. Og verre blir det. Skal bli artig om det kommer en krise og folk står der som noen gapatroster. Anonymkode: 51418...ac5 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 Ja det kan ihvertfall virke slik. Jeg tror egentlig vi skal være glade for at duellering er ulovlrig med tanke på hvor lite det skal til før noen mennesker blir krenket. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #8 Skrevet 11. juni 2019 Hvis du går rundt og sier "sko!" sånn helt random til folk, så skjønner jeg jo at responsen kan være så som så... Anonymkode: 202f8...dfc 9
Duftavsommerregn Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at folk har begynt å tåle mindre enn før.. Det er nok at en si f.eks. "sko" så blir de sure, furter og en kan ikke snakke med de. Er grensen for å tåle noe som helst bort? Jeg husker for 10-15 år siden kunne en si og mene ting og tang uten ta folk tok seg nær av det. Mitt siste spørsmål er: 1. Hva kan vi gjøre for unngå dette? 2. Er det slik samfunn vi ønsker det skal bli??? Kjør debatt!!! Helt klart at folk så ekstremt lett lar seg krenke, det er så ekstremt mange ganger at jeg bare utelater alt sosial samkvem med slike, diskuterer aldri med slike punktum. Jeg tror at det er barna til 68 erne som igjen har fått barn som er ekstremt bortskjemte mange av de. De er vant til å få det akkurat slik de vil, og om ikke? Da er de krenket. Gjelder ikke alle, men det blir bare verre og verre. Jeg skal ha, jeg har rett på, jeg har alltid rett, og er vi uenige er du et svin! Virker om mange tenker slik. Sosiale media fyrer opp under det hele tiden. 1
Yrsa Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 Ja. Hva man skal gjøre med det? La de menneskene som ikke tåler en diskusjon uten å bli krenket klumpe seg sammen, så kan de dra frem krenkekrakkene sine og sitte der å være indignerte sammen. Jeg orker ikke å forholde meg til mennesker som ikke tåler noe uten å skulle bli fornærmet. Og ofte blir de fornærmet på ANDRES vegne! Ja til mangfold, rike diskusjoner og forskjellige synspunkt. Nei til å trekke krenkekortet, rasistkortet, bedre utdanningskortet, eller noesomhelstkortet. Ta dykk ei bolle i staden. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 To store problemer sånn jeg ser det; 1. Ja, enkelte er ufattelig hårsåre og "lettkrenket". I mye større grad enn tidligere! 2. Enkelte har blitt mye styggere! Ignorante, uhøflige og uten empati, folkeskikk og moral! Og de 2 faktum der - ja, det er kort sagt en dårlig match... Anonymkode: 29d5b...69d 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #12 Skrevet 11. juni 2019 Men, hvorfor går du rundt og sier «sko» til andre mennesker? Hvor ofte gjør du det, i hvilken setting? Høres litt psyk ut Anonymkode: 8e255...79b 4
Duftavsommerregn Skrevet 11. juni 2019 #13 Skrevet 11. juni 2019 1 minutt siden, Yrsa skrev: Ja. Hva man skal gjøre med det? La de menneskene som ikke tåler en diskusjon uten å bli krenket klumpe seg sammen, så kan de dra frem krenkekrakkene sine og sitte der å være indignerte sammen. Jeg orker ikke å forholde meg til mennesker som ikke tåler noe uten å skulle bli fornærmet. Og ofte blir de fornærmet på ANDRES vegne! Ja til mangfold, rike diskusjoner og forskjellige synspunkt. Nei til å trekke krenkekortet, rasistkortet, bedre utdanningskortet, eller noesomhelstkortet. Ta dykk ei bolle i staden. Vær en gråstein ovenfor slike! Ikke ha noe samkvem med de, bare skipp alt sammen. Er det på arbeidsplassen så er det å holde seg dønn profesjonell ovenfor de. Er de med på noe sosial? Jeg sitter meg på bordet lengst vekke fra de. Utveksler ikke et ord med de som forer galskapen deres. De får pokker ta bare sitte i ekkokammeret sitt. 1
Yrsa Skrevet 11. juni 2019 #14 Skrevet 11. juni 2019 36 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Vær en gråstein ovenfor slike! Ikke ha noe samkvem med de, bare skipp alt sammen. Er det på arbeidsplassen så er det å holde seg dønn profesjonell ovenfor de. Er de med på noe sosial? Jeg sitter meg på bordet lengst vekke fra de. Utveksler ikke et ord med de som forer galskapen deres. De får pokker ta bare sitte i ekkokammeret sitt. Word. Og det fungerer helt fint for meg. Jeg irriterer meg ikke over dem, og de slipper å irritere seg over meg.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #15 Skrevet 11. juni 2019 Både i Norge og verden er det hard kamp om å erobre offerrollen. Nærtagenhet er et viktig virkemiddel for å få til rask, grundig og ettertrykkelig offerrolle. Bare spør Per Sandberg. Anonymkode: 1ce8b...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #16 Skrevet 11. juni 2019 Folk føler seg truffet og såret over den minste ting, alle skal ri rundt på enhjørninger og alt skal være sukkersøtt. Det verden trenger er en global katastrofe så kansje snøfnuggene bukker under eller lærer seg hvordan det er å overleve i den virkelige verden. Anonymkode: 31b8f...9a7 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #17 Skrevet 11. juni 2019 Beste er at du sikkert blir like fort krenka sjøl. Folk er blitt ekstra stygge mot hverandre også. Det må være lov å reagere på ting. De eneste som er verre enn de som alltid blir krenka er de som hele tiden sier: KRENKA, FØLER DU DEG KRENKA NÅ?? Man er ikke en god debattant bare fordi man ikke eier respekt for andre. Anonymkode: c6c4b...e77 4
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. juni 2019 #18 Skrevet 11. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk føler seg truffet og såret over den minste ting, alle skal ri rundt på enhjørninger og alt skal være sukkersøtt. Det verden trenger er en global katastrofe så kansje snøfnuggene bukker under eller lærer seg hvordan det er å overleve i den virkelige verden. Anonymkode: 31b8f...9a7 Mennesker som fort knekker sammen kan ha opplevd litt for mye av den brutale verden også, som gjør at de lett går ut av balanse.
Gjest Mask Skrevet 11. juni 2019 #19 Skrevet 11. juni 2019 Nei, men det er blitt mer synlig pga internett
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #20 Skrevet 12. juni 2019 Tror det? Før tålte man mer "personlighet", ekte personlighet. Nå skal alle reagere nærmest likt på alt. Anonymkode: b72e7...d38 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå