AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #1 Skrevet 11. juni 2019 Lei foreldre som lar barna løpe rundt å rope og skrike. Vær så snill og gjør det til en vane å ferdes stille! Det er bare så mye mer harmonisk og fredelig når alle omgås litt rolig. Noen barn i nabolaget som hyler og roper til hverandre. Det er så lytt! Skjønner at det er gøy å leke, men dere oppdrar dritunger som er en pest og plage for nabolaget Anonymkode: 3a044...782 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #2 Skrevet 11. juni 2019 At barn lager lyd ute under lek må du nesten regne med. Ferdes stille? Kanskje du heller bør vurdere et nabolag uten barn. Det er slike ting vi vurderte da vi valgte første bolig før vi selv ønsket barn. Anonymkode: 365c9...728 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #3 Skrevet 11. juni 2019 Åhhh.. Jeg kunne ønske mine barn kunne hatt litt lavere lydnivå både inne og ute. Eller egentlig ene barnet mitt, den eldste guttungen. Det er Alltid roping og hyling under lek. Vi har sjekket hørselen hans, han ører alt for godt i tillegg. Han skal ha kjempehøyt når han spiller/ser på tv. Å gud Jesus når han er ute å leker. Jeg m noen ganger bare gå inn. Takler det dårlig. Vi har prøvd mange strategier. Men helsesøster sa en gang etter at vi ytret bekymring for hørsel at han er nok bare en høylytt person og vil nok dempe lydnivået med tiden. Så... Ja... Noen ganger er det ikke slik at vi bare lar de holde på. Noen ganger er bare barna slik... Anonymkode: d4eff...f81 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #4 Skrevet 11. juni 2019 Vi har nabobarn som får lov til å bråke på trampolina, gode Gud det er uutholdelig. De hyler og skriker og roper. Foreldrene går selv inn og lukker døra. Så vi andre i nabolaget må sitte med hørselsvern på terrassen. Ofte må vi rett og slett bare gå inn og lukke døra, for man blir helt SPRØ. Har litt lyst til å klippe jævelskapen i stykker. Anonymkode: 16e5f...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #5 Skrevet 11. juni 2019 haha, jeg var barn på åttitallet og da var vi kanskje mye mer ute enn dagens barn. Som vi bråka, ringte på og stakk av, epleslang, kanonball midt i gata, stengte veien for trafikk og hadde Olabil løp etc etc... Barn som bråker er gjerne kanskje glade, i nuet og er med venner. godt er det! Men forstår TS, men pust og bare aksepter...verden Anonymkode: de6d5...3d1 5
Gjest RødeFare Skrevet 11. juni 2019 #6 Skrevet 11. juni 2019 Ah, det blir alltid galt for noen uansett. Barn bråker for mye. Barn sitter for mye stille. Barn skriker ute. Barn ser for mye på skjerm.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #7 Skrevet 11. juni 2019 Det er en grunn til at det heter innestemme og utestemme. Anonymkode: 5a813...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #8 Skrevet 12. juni 2019 SÅ glad for at barna leker og koser seg.Altfor mange barn sitter inne trykt nedi en skjerm!Sundt og bra!!!!Slutt å syt! Anonymkode: f6d46...a28 3
Tiuren Skrevet 12. juni 2019 #9 Skrevet 12. juni 2019 Helt greit at barn lager lyd, men det å rope hele tiden bare forde man kan er faktisk veldig plagsomt. Vi har tre gutter i nabolaget som har denne vanen, roper hele tiden og kan ikke snakke med vanlig stemme. Det er bare en uvane, og veldig slitsomt for oss andre..... Blir fort slik når IPad og Amerikansk barneTV tar seg av oppdragelsen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #10 Skrevet 12. juni 2019 4 timer siden, Tiuren skrev: Helt greit at barn lager lyd, men det å rope hele tiden bare forde man kan er faktisk veldig plagsomt. Vi har tre gutter i nabolaget som har denne vanen, roper hele tiden og kan ikke snakke med vanlig stemme. Det er bare en uvane, og veldig slitsomt for oss andre..... Blir fort slik når IPad og Amerikansk barneTV tar seg av oppdragelsen. Kanskje noen har adhd? tourettes? eller andre ting som gjør det? Anonymkode: f6d46...a28 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #11 Skrevet 12. juni 2019 Ute er nå forsåvidt greit.... Barn må få leke og utfolde seg. Men jeg jobber i klesbutikk, og noen ganger får jeg lyst til å bare "kan du be ungen din om å holde KJEFTEN SIN ELLER?!" Jeg blir så irritert! Spesielt når ikke foreldrene gidder å hysje på de engang. Når jeg var liten kunne jeg bare glemme å bli med i butikker hvis jeg oppførte meg sånn. Husker godt en kveld jeg var på jobb. Rett før stengetid, og jeg var sliten. Så kom det en sånn familie. Ungen høyt og lavt. Gjemte seg inni klesstativ og brølte som et uvær vettu. Når de endelig kom seg til kassa var jeg svett i ørene og ville bare komme meg hjem å legge meg. Når den ungen endelig holdt fred, tror dere ikke hun greide å rive istykker et perlekjede? Joda..perler strødd overalt på gulvet og enda mer jobb på meg Anonymkode: 84052...a34
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 Noen barn er dessverre mer høylytte enn andre. Av mine fem barn har to av dem vært over gjennomsnittet med stemmebruken sin, og selv om jeg har hysjet og snakket og forklart og mint dem på det holder det bare en kort stund. Så fort det skjer noe spennende er det fort glemt og ropestemmen er tilbake VI har kjørt noen regler (som har gjeldt for alle ungene, selvsagt, men egentlig ble laget mest med tanke på de to bråkmakerne våre)… de får ikke gå ut for tidlig i helgene. De får ikke være borte i timevis av gangen (i tilfelle de okkuperer en annens trampoline og hoier og skriker). Og blir det for ille, så går jeg jo ut og minner dem på at de ikke må rope.- selv om det føles ganske meningsløst til tider men utover det tenker jeg at det er slik det er. Unger er unger, og de synes og høres. Så lenge de ikke terroriserer nabolaget i timevis, tidlig på morgenen og sent på kvelden, får naboene nesten bare tåle det (og det gjør de heldigvis, har i alle fall aldri fått noen sure miner tilbake. Mange av dem har jo også barn selv, eller har hatt, og skjønner situasjonen) Det som er litt morsomt er at den eldste skrikhalsen nå er tenåring, og nå mumler han så det er umulig å høre hva han sier. Vi tuller med at han brukte opp stemmen da han gikk i barnehagen, og nå er det ikke mer igjen Anonymkode: 70a52...656 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 At unger roper når de leker ute går vel greit. Skal man liksom liste seg rundt ute? Roping inne er det værste jeg vet, samt bråk. Men da kan man minne om innestemmer. Anonymkode: bd72b...cfe 1
Måbarefåsiat... Skrevet 13. juni 2019 #14 Skrevet 13. juni 2019 Sitter dere seriøst og hevder at barn ikke må bråke ute? Ferdes stille? Herregud. Når skal barn få være barn? Jada, vi har hylende unger her vi bor også. Og jada, irriterende. Men jeg ville aldri bedt dem dempe seg. Får være måte på å være tante sur.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #15 Skrevet 13. juni 2019 syns det er så utrolig rart at naboungene klarer lage mer bråk enn de 60 barna i barnehagen. Kan love at barna i barnehagen også får lov å være barn og utfolde seg. De trenger ikke hyle og skrike for å få utfolde seg. Hvorfor er det bare de bråkete barna som skal få ture frem? Ser i barnehagen at selv andre unger holder seg for ørene når noen bråker for mye. Hvorfor er det greit at unger hyler og skriker? Hvorfor er det ingen som passer på de? Er vel ikke normalt å skrike sånn? Men når ungene skal få lov til å hyle og skrike hele dagen hvorfor er det så galt at jeg setter på anlegget og tar meg en fest når natten kommer. Hysj ungene skal sove? Hvorfor kan vi ikke alle store å små ta litt hensyn til herandre? ingen unger trenger vel å hyle og skrike for å ha det bra? minner mer om unger som hyler etter oppmerksomhet og tilsyn? Anonymkode: 91ef2...46f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Skrevet 13. juni 2019 Barn har vært like til alle tider, men før het det at barn ikke skal høres, og foreldrene forsøkte å oppnå det målet. Nå virker det som alle er dårlige foreldre som gir blanke i hvordan barna oppfører seg. Anonymkode: 07861...e03 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #17 Skrevet 13. juni 2019 Ikke lenge siden jeg var i butikken og et barn stod utenfor butikken og ropte inn til faren sin som var inni butikken. Hadde jeg stått der og ropt på samme måte hadde politiet fjernet meg. Just sayin. Anonymkode: ee6a6...a72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå