Gå til innhold

Babysko

Blingblingtahei

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Frostrose skrev:

De lever av å selge sko. He r er et blogginnlegg. Vanligvis linker jeg ikke til det, men her er flere kilder sitert. https://konatil.blogg.no/la-barna-arve-sko.html

Blogginnlegg er like lite eller like mye pålitelig som artikler laget av skobutikker. (Husk at bloggere får betalt for å blogge, og jo flere klikk de klarer å generere desto mer penger - til dem. Så de får ikke mine klikk.)

Der er dlte meninger om lite brukte sko kan arves av andre barn. Der finnes følgelig intet svar med to streker under. 

Anonymkode: 04910...ee8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blogginnlegg er like lite eller like mye pålitelig som artikler laget av skobutikker. (Husk at bloggere får betalt for å blogge, og jo flere klikk de klarer å generere desto mer penger - til dem. Så de får ikke mine klikk.)

Der er dlte meninger om lite brukte sko kan arves av andre barn. Der finnes følgelig intet svar med to streker under. 

Legene har ikke delte meninger, de er enige om at det er greit. Skobutikker er enige om at det ikke er greit. Så - hvilke av disse er til å stole på?

Anonymkode: c481a...444

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev: vanligvis linker jeg ikke til blogginnlegg, men her er det sitert flere ulike kilder. Tenkte det var bedre med én link med flere kilder enn 10 linker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Frostrose skrev:

Det er en myte. 

Vi bruker sklisokker eller "sokketøfler" (sokk med en tynn skinnsåle) i sommervarmen. Resten av året bruker vi skinntøfler (som i linken over)

Ellers er den beste antiskli å la babyen gå barbeint om det er varmt nok til det. 

Det er da INGEN myte det. 

Trodde det uansett var logisk tenkning at når man bruker en sko, så former man den etter sine føtter. Arver et barn, eller får brukte sko etter en som feks heller innover med føttene, så vil automatisk den nye eieren av disse skoene også det (når skoene er i bruk). Det ødelegger jo føttene til barnet. 

Har flere i familien som jobber innen helse, samt at eldstejenta mi har vært hos tre ulike fysioterapeuter og de har alle sammen sagt det samme. 

Anonymkode: bab9a...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da INGEN myte det. 

Trodde det uansett var logisk tenkning at når man bruker en sko, så former man den etter sine føtter. Arver et barn, eller får brukte sko etter en som feks heller innover med føttene, så vil automatisk den nye eieren av disse skoene også det (når skoene er i bruk). Det ødelegger jo føttene til barnet. 

Har flere i familien som jobber innen helse, samt at eldstejenta mi har vært hos tre ulike fysioterapeuter og de har alle sammen sagt det samme. 

Anonymkode: bab9a...951

Likevel legger du ikke ved kilder? 

Anonymkode: e10db...0f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Blingblingtahei said:

Hei! Vet det ikke er anbefalt å bruke stive sko til baby, så mener vel mer typ tøffel, men min baby på 7 mnd har nettopp begynt å reise seg, og det er det eneste han har lyst til, men han sklir fort på underlaget med sokker på. Noen som har noen tøfler med antiskli å anbefale? Er jo så mange på markedet.. 

La ham gå barbeint, da sklir han ikke. I hobbyforretninger har de også noe limgreier på tube. Det finnes i flere farger, så jeg skrev navnet hans med det under sokker. Veldig greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...