Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min på 3,5 mnd har siden tidlig av hatt en tendens til å gråte når hen vokner. Da må vi opp og gå og bysse hen for at det skal bli bra. Noen ganger kan hen også begynne å gråte når hen sover, men sovner igjen. Er dette normalt? Hvorfor skjer dette?

Anonymkode: eec3e...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt, spesielt hvis han sovner et annet sted for så å bli lagt i senga. Som for eks at dere får med han til han sovner også blir lagt. Tenk deg om du sovner i senga og våkner på kjøkkenet liksom, da hadde du nok blitt ganske forfjamset 😅 det er hvertfall en teori om hvorfor babyer plutselig begynner å gråte når de sover, men det kan også være en promp som skal ut, mareritt eller behov for nærhet. Det er umulig å si, men det skal visst gå over.. Min er 7 mnd men er fortsatt våken mange ganger om natten og begynner å smågråte lenge før han er våken.. Men én gang går det vel over 😜😃

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden vet du at det er fordi han vokser? Kan like gjerne være tenner, vondt i magen, eller noe helt annet. 

Anonymkode: 403be...fce

Skrevet

Hen. Jammen bra du anonymiserte nå, jeg var på nippet til å tipse Se og Hør. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, addict skrev:

Hen. Jammen bra du anonymiserte nå, jeg var på nippet til å tipse Se og Hør. 

Kjære vene, enn å henge seg opp i det da. Null behov for å være spydig over EN BOKSTAV. Ikke at det har noe som helst å si hvilket kjønn babyen til ts er? Det påvirker neppe ditt liv eller trådens svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden vet du at det er fordi han vokser? Kan like gjerne være tenner, vondt i magen, eller noe helt annet. 

Hva mente du nå? Leste du feil?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg og... 

Anonymkode: 69b62...197

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er neppe tannfrembrudd som plager en baby på 3,5 mndr,

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Arabella skrev:

Vi har hele 5 babyer i en gruppe på 28 som er 4 måneder nå og har 2 tenner nede 😊

Skrevet (endret)
5 minutter siden, addict skrev:

Vi har hele 5 babyer i en gruppe på 28 som er 4 måneder nå og har 2 tenner nede 😊

Oi, det var tidlig. Jeg har hatt barn selv, men slik jeg husker det, var de ca. 6-7 måneder før tennene begynte å bryte frem.

Endret av Arabella
Skrevet
11 minutter siden, Arabella skrev:

Oi, det var tidlig. Jeg har hatt barn selv, men slik jeg husker det, var de ca. 6-7 måneder før tennene begynte å bryte frem.

Mener det var noe sånt på min første og. Er nok veldig forskjellig, men mer vanlig senere ja. Noen barn blir jo faktisk født med tenner 😅

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, enn å henge seg opp i det da. Null behov for å være spydig over EN BOKSTAV. Ikke at det har noe som helst å si hvilket kjønn babyen til ts er? Det påvirker neppe ditt liv eller trådens svar. 

Dra pinnen ut av rumpa nå da, det var bare humor :)

Anonymkode: b2f9e...ece

• Liker 3
Skrevet

Dette skjer fordi hen er en baby...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyen til Ts? Du mener din baby?

Anonymkode: 3caef...250

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du må spørre om dette på et forum burde du kanskje vært på et mødrehjem i regi av barnevernet.

Anonymkode: aa64c...61a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Arabella skrev:

Je, ved 3mnd kontrollen spurte helsesøster om baby hadde fått tenner eller tegn på tenner- det var veldig tidlig ennå men hun hadde opplevd så mange babyer i 3-4mnd som bet moren under amming at hun hadde begynt å spørre.

Anonymkode: fff32...57c

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2019 den 15.27, AnonymBruker skrev:

TS skrev "vokner", ikke "vokser". (Hun mener "våkner"). 

Mange får tenner tidlig. Min hadde 3 tenner da hun var ca 4 mnd. Hun var ikke den eneste på barselgruppen som hadde tenner da. 

TS: det er helt normalt at babyen gråter når den våkner. Det er bare for å gi beskjed om at den er våken eller vil ha oppmerksomhet. Vår toåring gråter av og til ved oppvåkning fremdeles. 

Anonymkode: cabac...7bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har perioder der de har grått når de våkner eller grått i søvne. Det jeg gjør er at jeg legger en hånd på brystet og snakker beroligende til dem ("så,så, vennen min, det går bra, mamma er her, jeg passer på deg, det går helt fint lille venn..."). Hvis de ikke er klare til å våkne er dette ofte nok til at de finner roen og sovner igjen. Hvis det ikke hjelper, eller jeg ser at de er for våkne og fortvilte til å sovne igjen tar jeg dem opp og gir dem masse trygghet og ro til de roer seg.

Helsesøster fortalte med første at det ikke er uvanlig at små babyer kan gråte i søvne eller hylgråte seg våken. Undersøkelser av hjernebølger har vist at selv helt nyfødte babyer drømmer, så da er det ikke rart om de kan ha mareritt slik som oss voksne. Det kan også være vondter eller ubehag som gjør at de gråter.

Anonymkode: 59a4a...9c8

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2019 den 18.19, Arabella skrev:

Ts her. Jo, det er faktisk tenner tenner på tur. Fult av klomper i ganen, full sikling og tanning på alt baby kommer over. Tidlig, ja. Umulig, nei.

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2019 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Dersom du må spørre om dette på et forum burde du kanskje vært på et mødrehjem i regi av barnevernet.

Anonymkode: aa64c...61a

Virkelig????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...