Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg setter veldig stor pris på vennene mine, bare så det er sagt med en gang. Men...nå kjenner jeg at jeg er litt oppgitt og litt sliten faktisk. I heele går fikk jeg meldinger om alt fra bilulykker til problemer i forhold, om utroskap og til voldtektsforsøk og konflikter mellom venner. Altså. Med bilulykker og selvfølgelig voldtektsforsøket responderte jeg selvfølgelig! Snakket lenge med sistnevnte hvor hun tilslutt sa at hun ikke ville gå videre med det. Greit nok, hun tar den avgjørelsen selv. Trøstet jo selvfølgelig de som var i ulykken også. Men alt det andre? 

Jeg skrev til slutt at jeg er på ferie nå, og jeg orker da ikke mekle eller engasjere meg i alt tull. Ordrett hva jeg skrev. Sikkert ikke det mest hensynsfullt å svare, og fikk bare sure emoijer til svar! Var jeg for egoistisk der? 

Jeg vil helst konsentrere meg om alt rundt meg her nå. Det er at jeg reiser alene, driver og forbereder meg mentalt til stort bryllup, til tale jeg skal holde osv. Det er mange å forholde seg til her, og jeg vil jo gjerne snakke med folk rundt meg her. Jeg går inn på Kg når jeg sitter på fly og tog, for å koble ut litt. Det er det. Sender lite til venner, kun god morgen-meldinger og noen få bilder. Så får jeg svar som " du er heldig som har det så fint, FOR osv osv med negative opplysninger.

Så jeg fikk nok. Kan ikke alt det de sliter med vente til jeg kommer hjem? Eller? Bare smått irritert nå jeg altså. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ordrett sa at deres problemer var tull, da er du en idiot, ja, og en utrolig dårlig og egoistisk venn.

Greit nok at du vil være i fred på ferie, men da kan du enten bare la være å svare, og si at du hadde lagt mobilen vekk på ferien, eller du kan svare "nei så leit", og evt legge til at du skal hjelpe så godt du kan når du kommer hjem. 

Glad du ikke er vennen min om du synes det er en ok måte å behandle venner på.

Anonymkode: 11ac4...8db

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er vennegruppa så dramatisk alltid? Med unntak av ulykke og kriminell handling da? 

Pleier du vanligvis å engasjere deg mye i dramatikk?

Anonymkode: c3602...116

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du blir lei av stadige meldinger. Men sånn er det vel blitt nå, når folk kommuniserer alt mulig via meldinger uansett hvor mottageren befinner seg i tid, sted eller sinnstemning - og krever at du alltid er tilgjengelig og svarer.

I (halv)gamle dager - før digital kommunikasjon - fikk man ikke snakket stort med folk som var ute og reiste, det var kjempedyrt å ringe. Man kunne skrive brev eller postkort, men ingen forventet å få svar minuttet etter det var sendt. Og helst møtte folk hverandre når de kunne og tok seg litt tid til en prat.

Anonymkode: 568be...09b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ordrett sa at deres problemer var tull, da er du en idiot, ja, og en utrolig dårlig og egoistisk venn.

Greit nok at du vil være i fred på ferie, men da kan du enten bare la være å svare, og si at du hadde lagt mobilen vekk på ferien, eller du kan svare "nei så leit", og evt legge til at du skal hjelpe så godt du kan når du kommer hjem. 

Glad du ikke er vennen min som skal lesse alt dritt over på meg og i tillegg blir sur når jeg ikke gidder ha noe med andres tull å gjøre.

Anonymkode: a29c3...cd4

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner deg! Samtidig skjønner jeg vennene dine også..man velger jo aldri når ting skal oppstå? Samtidig har jeg full forståelse for at du trenger litt ro rundt deg nå, til å løse oppgavene du er satt til. Hva med å bare sende en ny melding, type «Beklager at jeg var litt kort i går, det er så mye som skjer rundt meg, og jeg er skikkelig nervøs ifht talen jeg skal holde! Gleder meg til å treffe deg når jeg kommer hjem, slik at jeg får satt meg skikkelig inn i det du fortalte i går»..For vennen din er jo dette en pågående krise som han/hun står midt oppi akkurat nå, da blir man ofte litt egoistisk og glemmer at andre også har et liv som leves nå. Jeg aner ikke forhistorien her, om du visste om krisene før du reiste (utenom ulykken og forsøket på voldtekt) osv. Ta det som et kompliment at du er den første folk henvender seg til i en krise, det tyder på at du er en veldig god venn.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok... Jeg er normalt ikke en dårlig venn. Uff. Det var at jeg fikk nok. Men kanskje litt krass svart..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vennegruppa så dramatisk alltid? Med unntak av ulykke og kriminell handling da? 

Pleier du vanligvis å engasjere deg mye i dramatikk?

Anonymkode: c3602...116

Nei! Det er ikke så mye drama normalt. Jeg engasjerer meg i venner. Har nok tendensen til å ville mekle om det er noe. Hm

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Vera skrev:

Jeg skjønner deg! Samtidig skjønner jeg vennene dine også..man velger jo aldri når ting skal oppstå? Samtidig har jeg full forståelse for at du trenger litt ro rundt deg nå, til å løse oppgavene du er satt til. Hva med å bare sende en ny melding, type «Beklager at jeg var litt kort i går, det er så mye som skjer rundt meg, og jeg er skikkelig nervøs ifht talen jeg skal holde! Gleder meg til å treffe deg når jeg kommer hjem, slik at jeg får satt meg skikkelig inn i det du fortalte i går»..For vennen din er jo dette en pågående krise som han/hun står midt oppi akkurat nå, da blir man ofte litt egoistisk og glemmer at andre også har et liv som leves nå. Jeg aner ikke forhistorien her, om du visste om krisene før du reiste (utenom ulykken og forsøket på voldtekt) osv. Ta det som et kompliment at du er den første folk henvender seg til i en krise, det tyder på at du er en veldig god venn.

Takk for et innlegg hvor du faktisk forteller meg at jeg var egoistisk. Søren altså. Jeg skal beklage det og sende noen bedre ord! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det som at dette var en gruppechat? Da synes jeg det er innafor å ikke åpne meldingene, ikke svare eller i det hele tatt tenke på det. Andre i gruppa kan svare i stedet. Om meldingene er sendt direkte til deg er det litt vanskeligere. Da må man til slutt svare, og må finne en balanse mellom å ta vare på seg selv og å støtte den det gjelder.

Jeg forstår godt hva du sliter med altså, er selv i en gruppechat hvor det går sport i å ha det jævli. Man blir veldig sliten av det, og de færreste har en utømmelig mengde sympati. De virkelig ille problemene drukner i tull, dessverre. 

Anonymkode: 7dcd7...79a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, det du sa fremstår som kaldt, men jeg synes fortsatt at det er greit at du melder deg ut en stund, og sier i fra om det på en ordentlig måte. Du er ikke forpliktet til å svare dem døgnet rundt. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det som at dette var en gruppechat? Da synes jeg det er innafor å ikke åpne meldingene, ikke svare eller i det hele tatt tenke på det. Andre i gruppa kan svare i stedet. Om meldingene er sendt direkte til deg er det litt vanskeligere. Da må man til slutt svare, og må finne en balanse mellom å ta vare på seg selv og å støtte den det gjelder.

Jeg forstår godt hva du sliter med altså, er selv i en gruppechat hvor det går sport i å ha det jævli. Man blir veldig sliten av det, og de færreste har en utømmelig mengde sympati. De virkelig ille problemene drukner i tull, dessverre. 

Nei, det er meld til meg privat. Har nå sendt meld tilbake at sorry, jeg mente ikke å være lite deltagende. Det ble så mange plutselig, og alt ble litt mye. Jeg er vant til å reise alene, men jeg vil glede meg over å være tilbake igjen der jeg vokste opp. Pluss at jeg har litt nerver for et bryllup hvor jeg skal holde en viktig tale. Ble bare så stresset, og nå når jeg går i meg selv, så er det nok også at jeg blir fortvilet fordi jeg jo ikke får gjort noe. Men Vera her hadde rett. Jeg burde helt klart ordlagt meg bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg skrev til slutt at jeg er på ferie nå, og jeg orker da ikke mekle eller engasjere meg i alt tull

Tull var egentlig det eneste ordet i denne setningen som du burde utelatt. Det er helt ok å si fra om at man ikke har anledning ti lå engasjere seg i alt akkurat nå. Og du kan legge til at du tar kontakt når du er hjemme fra ferie.

Anonymkode: a588c...78d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, SoWhat? skrev:

Takk for et innlegg hvor du faktisk forteller meg at jeg var egoistisk. Søren altså. Jeg skal beklage det og sende noen bedre ord! 

Du var ikke egoistisk. Noen ganger trenger man å ta hensyn til seg selv  først og fremst. Du ordla deg bare på en uheldig måte, ved å bruke ordet tull. Om du skriver til de og beklager at du ordla deg feil og at du selvfølgelig ikke mente at deres problemer er tull, er jeg sikker på at det ordner seg. Du er en god venn :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også tilføye når du skriver til de, at du har mye å tenke på for tiden (selv om du er på ferie).

• Liker 1
Skrevet

Tull var egentlig det eneste ordet i denne setningen som du burde utelatt. Det er helt ok å si fra om at man ikke har anledning ti lå engasjere seg i alt akkurat nå. Og du kan legge til at du tar kontakt når du er hjemme fra ferie.

Ja, det var tåpelig av meg! Jeg har sendt tre meld nå med beklagelse. Får se om de godtar unnskyldningen. Tror ikke vennskapene ryker akkurat, men jeg burde jo ikke svart så følelselsløst. De ble nok litt satt ut, for selv om jeg ærlig talt kan være tankeløst, så bruker jeg ikke la være å bry meg heller. 

Skrevet

Du var ikke egoistisk. Noen ganger trenger man å ta hensyn til seg selv  først og fremst. Du ordla deg bare på en uheldig måte, ved å bruke ordet tull. Om du skriver til de og beklager at du ordla deg feil og at du selvfølgelig ikke mente at deres problemer er tull, er jeg sikker på at det ordner seg. Du er en god venn :hjerte:

Å takk ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Å takk ❤️

:klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du en person som er litt "Klara klok" i vennegjengen og som folk tyr til for råd? Det er lov å sette grenser for seg selv så helt innafor å si at det ikke passer alltid. Ellers kan slike klara kloker bli helt utbrent. 

Anonymkode: 22932...2a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns du ikke er egoistisk. Er mer egoistisk å ødelegge din ferie med alt som er negativt. Snakker  om erfaring. Ei venninne blei dumpa og ringte meg til alle døgnets tider i to uker.  Tok jeg ikke tlf fikk jeg kjeft fordi jeg var en dårlig venn. Etter det har jeg kjøpt meg kamera, tar med meg data maskinen hvis jobben trenger noe og opplyser om at jeg ikke kan nås på tlf annet enn hvis de ringer hotellet. 

Anonymkode: 7686b...e1b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...