Gå til innhold

Hvor mye bidrar steforeldrene hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns min samboer bidrar veldig mye, selv om jeg ikke forventer noe i det hele tatt. Det er veldig koselig, får meg til å tenke på hva som er vanlig og hvordan andre har det.

Han kunne gjerne vært med på annen hver natt han, men jeg tenker jo at det ikke er hans ansvar. Så han hjelper meg når jeg virkelig er trøtt. Han tar legging i blant, han ordner med mat og kveldsstell. Han avlaster under felles måltider så jeg også får spist uten forstyrrelser. Han leker med barnet så jeg får ordnet med mine ting eller hjemme. Det er mye mer som jeg sikkert ikke tenker mest på, men han fungerer jo som en ordentlig forelder.

Jeg syns dette er uvanlig mye, men sikkert fordi barnets far aldri har bidratt med noe og jeg alltid har vært alene. Barnet er rundt 2 år gammelt nå så det er jo mye jobb og trass. 

Er dette vanlig å bidra så mye?

Anonymkode: d8b1f...90e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer enn far til mitt barn gjør, så all ære til din samboer! 

Anonymkode: dd5d9...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du har funnet deg en fin mann som ser på dere som en familie hvor alle hjelper alle ❤️

Anonymkode: b7ab9...e09

• Liker 13
Skrevet

Det høres ut som om han ønsker å være en omsorgsperson for barnet, at han har lyst til å være sammen med barnet og at han har lyst til å hjelpe deg! Nei, ikke alle deltar så mye som det, uten at det nødvendigvis er feil! Man må finne ut hva man føler er "riktig" i hver enkelt familie...

Jeg var vel omtrent som din samboer, men jeg er kvinne og bodde sammen med en mann med tre barn fra før. Det var ikke fullt så mange som "roste" meg for den innsatsen jeg gjorde (og jeg mener ikke at jeg var ute etter det heller, belønningen min fikk jeg i flotte forhold til disse tre barna!), men det er ofte sånn at man synes mannen er så flink når han kommer inn i et forhold hvor det er barn, mens kvinnen bare "gjør det" ;) Det verste er at jeg tenker litt sånn selv.... Enda jeg sier til meg selv at det ikke skal være noen forskjell ;)

La han gjøre det han ønsker med barnet, ihvertfall hvis barnet synes det er greit! En bedre investering finnes vel nesten ikke! Dere er heldige alle tre! :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer bidrar mye mer med barnet mitt enn barnets far gjør. Han er gull verdt ❤️ 

Anonymkode: 0ecce...4ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han elsker deg ❤️ og din lille familie

Anonymkode: c0d48...cc8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt og kommer an på situasjonen. Nå er mine barn tenåringer, så det er jo litt annerledes, men min samboer og deres stefar stiller omtrent opp som en "vanlig forelder" ville gjort. Kjører og henter på fritidsaktiviteter osv. Han har vært i livene deres siden de var små og de har et veldig nært og tillitsfullt forhold ❤

Det som gjør vårt tilfelle spesielt er at mine barns pappa er død og derfor har det nok vært mye mer naturlig for min samboer å ta rollen som farsfigur. Jeg har aldri krevd eller forventet det, men over tid har det liksom bare blitt sånn helt av seg selv. Er så utrolig glad for at vi har han i livene våre ❤

AnonymBruker
Skrevet

Stefaren min har stilt opp for meg og mine søsken, mer enn min egen far har gjort.

Anonymkode: efd5e...b8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemor for min samboers sønn. 

Vil nok ikke si at jeg er like «på» med gutten som det far er. Da han var yngre bidro jeg med stell, skift og mat det det føltes naturlig, men far tok seg av mesteparten. Nå som han er eldre er det litt det samme. Jeg kan kjøre til fotballen, se en film med han eller lignende hvis far ikke er hjemme, men far har på en måte hovedansvaret. 

Jeg er veldig glad i gutten og kunne nok gjerne gjort enda mer enn det jeg gjør også, men synes det er fint at far og sønn får kvalitetstid når han først er her (bor her «bare» 50%). 

Jeg bidrar nok mer i «kulissene» altså ved å tilrettelegge for far og sønn-tid. Jeg lager mat og gjør husarbeid, tar meg av lillebror (felles barn), slik at far får tid til å bli med på fotballtrening og slike ting. 😊

Vi gjør så klart ting som en familie også, men med syv års aldersforskjell på stesønn og lillebror er det av og til hensiktsmessig at jeg og far deler oss. 

Stesønn har også en mor som er veldig til stede, så jeg har ikke behov for å fylle DEN rollen, selv om jeg absolutt ser på meg selv som en viktig voksenfigur i livet hans. 

Hvis mor ikke var i bildet så tror jeg nok at jeg hadde vært enda mer tilstede.

Anonymkode: 5ab05...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Ser veldig mange er veldig flink å være til stede i familie  og hjelper og drar alt rundt.Men vet om en som får skryt for å være mer pappa enn faren til bara er.Noe som er så vås! Han gjør ikke noe og barna må til besteforeldre eller andre å sove om mor er på jobb og kommer hjem 1time etter leggetid.. All ære til skikkelige menn der ute(og damer) som tar hele pakken når dere først får det med!

Anonymkode: 07bf8...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...